Toon posts:

[LCD] Samsung LE46A656 probleem met backlight bleeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een Samsung LE46A656.
Nu viel me het volgende op:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/i5wrwi.jpg

De tv geeft dit beeld altijd wanneer er zwart weergegeven moet worden.

Dit lijkt me niet helemaal normaal? :?

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:33

DMN

Mijn le40A656 heeft hetzelfde, maar dan in een iets ander patroon. Omdat het alleen goed zichtbaar is in situaties waarin het scherm geen beeld weergeeft (en dus niet wanneer er donkere scènes in een film of game voorkomen) ervaar ik het niet als storend.
Wanneer je deze instellingen gebruikt zal het ook al een stuk minder zijn.
Om eerlijk te zijn schrok ik er ook van de eerste keer dat ik de tv aan had, maar omdat het me tijdens gebruik verder niet opvalt let ik er niet meer op.

Freude am Fahren

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik schrok me ook de pleuris toen ik het zag. Maar ik zie het dus ook in films wanneer er een donkere scene is..

Mijn broertje heeft een wat oudere sony (3jr) en die heeft gewoon een egaal grijs/zwart beeld..

Dit lijkt me toch niet helemaal goed, dus zit zelf te denken aan een retourtje media markt :?

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb ook een LE40A656 maar heb dit probleem niet. Zelfs al heb ik dynamic contrast aan staan.

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:33

DMN

Ik ben in verschillende winkels gaan kijken (o.a. mediamarkt en BCC) naar andere exemplaren van de A656 serie en ik kon er geen vinden die het niet had. De een wat meer dan de ander, maar dat is toch moeilijk te zeggen in een showroom met veel licht.
Wat ze allemaal gemeen hadden was een backlight bleeding patroon vanuit de 4 hoeken. Wanneer je je er dus echt aan stoort, zal het volgens mij niet helpen om hem te ruilen voor een andere A656. Misschien zijn er uitzonderingen, zoals bij LIMIT-AR, maar de kans is groot dat je met een ander exemplaar niet veel vooruit gaat.

Hier nog een foto (niet mij eigen foto) van hoe het er bij mij uit ziet. Iets minder erg dan bij jou, maar daarin kan ook je grotere beeldiagonaal meewerken. Daarnaast staat je backlight wel op een erg hoge instelling (misschien op de max. instelling gezet voor de foto?)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5jiapHwvyD54nLXliJq9bHps/full.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door DMN op 02-02-2009 23:04 ]

Freude am Fahren

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag contact gehad met MM, fotootje gemaild en ze hadden zoiets nog nooit gezien.
Maar ze kwamen wel met een grappige verklaring, zuignappen die in de fabriek werden gebruikt voor het plaatsen van de panels. :P

Maar ik kan em omruilen voor een nieuwe, helaas waren ze nog niet op voorraad.. dus even afwachten nog en hopelijk is het een nieuwe het probleem verholpen!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-02 15:50
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:45:
Vandaag contact gehad met MM, fotootje gemaild en ze hadden zoiets nog nooit gezien.
Maar ze kwamen wel met een grappige verklaring, zuignappen die in de fabriek werden gebruikt voor het plaatsen van de panels. :P

Maar ik kan em omruilen voor een nieuwe, helaas waren ze nog niet op voorraad.. dus even afwachten nog en hopelijk is het een nieuwe het probleem verholpen!
Zou je ons aub op de hoogte willen houden? ik ben erg benieuwd of de nieuwe ook zoiets heeft of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Update, m'n nieuwe heeft dit probleem niet en werkt prima :)
Pagina: 1