Kef Q55 tikt en mist tonen...

Pagina: 1
Acties:

• remcoalbers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-06-2018
Ik heb net andere speakers gekocht, namelijk Kef Q55. Deze heb ik aangesloten op een Yamaha RX-V1000 receiver. Het probleem is dat wanneer het geluid wat harder gaat (niet overdreven hard), dan gaat een van de speakers een soort van tikken en een beetje kraken ;( . Het geluid lijkt uit de onderste luidspreker te komen. Het ligt zeer zeker niet aan de receiver, want op een Yamaha RX-V420 gebeurde precies hetzelfde. Ook de kabels zijn 100 keer nagekeken, die lijken perfect te zitten. Betekent dit einde verhaal voor deze speakers, of is dit een makkelijk op te lossen probleem? :? Ik hoop echt dat iemand mij zou kunnen helpen...

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Uh, wat bedoel je precies met "de onderste speaker" ?

Life is not about specs, it is about joy!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Membraan wat niet goed vast zit of ingescheurd... Tenminste, op basis van je "wazige" omschrijving.

Terug ermee!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

De onderste speaker is je woofer, aangezien vaak als eerste de tweeter kapot gaat bij overbelasting zal het indd iets met de ophanging wezen. Heb dit wel eens eerder ergens gelezen dan een kef speaker dit euvel had.

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:31
Of misschien heb je een telefoon in de buurt staan? ik had ook tikken op een van me speakers als ik die hard zet omdat me huistelefoon er naast stond, deze had ik wat verder weg gezet en toen was het over.

• alphacentauri
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-12-2012
Waarschijnlijk is er inderdaad iets mis met de driver: of de conus laat los (dat kun je zien), of de conus zit vast, maar door een harde tik (bijvoorbeeld vallen) is de ophanging kapot gegaan.
Vervangen van een unit kost meestal een paar tientjes, als je het zelf doet.
Ik neem aan dat maar één van de twee Q55's dit euvel heeft ?
Pagina: 1