Toon posts:

Acer mischiem geen drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om deze laptop te gaan kopen
Acer Aspire 7730G-584G32MN
Maar standaard denk ik dat er 32bit windows op staat, maar ik wil er graag 64bit hebben. De site zelf is onduidelijk.
http://www.acer.nl/acer/p....c2att92=1&CRC=4186226462

Bij de drivers van deze laptop staat alleen MS Windows Vista
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_7730.html

Ik heb windows 64 bit al liggen is het dan slim om deze laptop te kopen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Doorgaans zijn driver wel te vinden via andere websites, dat geldt dan voor oa de videokaart, WLAn, audio etc. Voor speciaal Acer spul wordt het lastiger echter. Ik zou eens googlen op het type met "Vista x64" erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Dat speciale Acer spul hoef ik niet.
Bedankt voor de hulp

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:28:
Dat speciale Acer spul hoef ik niet.
Bedankt voor de hulp
En bij HP hoef je zeker geen HP spul? En bij Dell geen Dell spul?

Tja, blijven weinig laptops over dan, toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bijv. dat je met je vinger kun inloggen en alles, die dingen hoef ik niet. Video, audio, WLan zulke dingen wil ik wel werkend hebben.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:34:
Bijv. dat je met je vinger kun inloggen en alles, die dingen hoef ik niet. Video, audio, WLan zulke dingen wil ik wel werkend hebben.
Goed, even heel simpel; verdiep je eens in de werking van een driver. Bijvoorbeeld; dat inlog-ding voor je vinger kan bij sommige merken/types direct gerelateerd zijn aan de chipset van je moederbord. Tja, zonder drivers voor je moederbord doet Windows raar maar als je die drivers installeert, dan krijg je ook automatisch de mogelijkheid om in te loggen met je vinger.

Aan de andere kant; het niet installeren van drivers kan ook leiden tot verloren IRQ's en krijgen we over een tijdje allemaal mooie topics van je met hele waziger vastlopers of iets dergelijks.

Dus links of rechts; installeer nou lekker een volledige laptop met alle drivers of koop geen laptop.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt me wel dat het mogelijk is, moet je zorgen dat je weet welke exacte hardware gebruikt word en dan kan je drivers vaak wel van andere merken jatten. Of het gewenst is dat is wat anders. Ik kon op mijn Asus M51SN ook XP zetten maar had ik wel Toshiba bluetooth drivers en dat werkte toch eigenlijk niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MAX3400

MAX3400

Tsurany, je hebt inderdaad gelijk dat je mogelijk drivers van een andere site/fabrikant kan gebruiken maar aangezien we het over Vista x64 hebben, is er een mogelijkheid dat door verkeerde driver-signing je wel de goede driver hebt voor de hardware maar dat ie niet geinstalleerd kan/mag worden... Of je moet allerlei noodgrepen uithalen door WOW64 laten geloven dat de driver wel werkt door het aanpassen van INF-files.

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik zeker dat ik de laptop koop

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Tsja, met Acer spul bedoel ik niet de troep, maar essentiële dingen. Dingen zoals je speciale toetsen (om WLAN uberhaupt aan te kunnen zetten), je scherm te kunnen dimmen, je laptop in energiebesparign te zetten etc etc.

Zoals Tsurany aangeeft zijn de meeste drivers wel te vinden, maar vergeet niet dat Asus wel alle x64 drivers beschikbaar heeft, ook de kritieke onderdelen!
Pagina: 1