Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte,

Ik heb weet dat vele soorten topics zijn met hetzelfde probleem.
Deze heb ik ook bekeken maar ik kon nergens iets uithalen wat dit probleem zou verhelpen.

Mijn Computer blijft bij het opstarten herstarten, na een paar keer op verschillende manieren op te starten
- Laatst goed werkende blkabla
- Windows opnieuw opstarten,
Blijft dit probleem alsnog voordoen, doodsirritant.

toen hij eindelijk opstarte heb ik bij configuratie geselecteerd dat hij niet steeds opnieuw moet opstaren, zo zie ik teminste het blauw scherm met de fout.

Dit is de foutcode onder het opstarten;
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
STOP: 0x0000000A, C08D70AEC0, 0x0000000, 0x0000000, 0x90521798

Toen hij eindelijk opstartte en ik COD4 wou spelen kreeg ik deze error in blauw scherm:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
STOP: 0x0000000A C0xCD757944, 0x00000002, 0x00000001, 0x90521803

Ik weet dat dit kan duiden op verkeerde driver / software/ hardware.
Daarom heb ik ook vele keren mijn Windows herinstalleerd, alsnog krijg ik dit probleem.

Wat kan ik nu het beste doen?

MVG, DANNYY

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan ervoor kiezen om bij de BSOD een volledige MEMORY.DMP weg te laten schrijven naar de schijf. Als dat is gebeurd, kan je op een later moment met de gratis tool van Microsoft, windbg, deze file analyseren. In 9 van de 10 gevallen wordt er minstens 1 bestand genoemd wat het probleem heeft veroorzaakt. Als je daarna Googlet op dat bestand, weet je waar het toe hoort en mogelijk kan je dan gaan kijken naar een nieuwere/aangepaste versie van een driver of mogelijk bestanden van Windows.

Neem aan dat je SFC nog niet had gedraaid op je PC?

/edit
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen en geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2009 21:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Lees dit eens door: You receive a "Stop 0x0000000A" error message in Windows XP

Als je Windows trouwens hebt geinstalleerd, en je hebt daarbij tevens de schijf geformatteerd, dan heb je standaard drivers en geen software..... als je dan NOG een STOP error krijgt, zou ik het bij de hardware kant gaan zoeken.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

-Heb je een soundblaster/Audigy kaart pas dan op met de windows auto updates die werkte hier en daar de zelfde problemen in de hand
-Test het met een aantal chipset & video-drivers
en anders toch naar de hardware gaan kijken

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gisteravond mijn bios met de nieuwste bios-versie geupdated (geflashed)
Even leek de problemen verdwenen te zijn, hij starte vamorgen gewoon op.

Maar toen de PC even aanstond kreeg ik alweer een blauw scherm:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
STOP: 0x000000D1, C0x505DC083, 0x0000000A, 0x00000001, 0xB98B9C47

HDAudbus.sys - Adress B98B9C47 base at B98B7000, Datestam.... df3243 (kon het laatste niet zogoed lezen)

Toen ik mijn computer restartte, kreeg ik alweer een blauw scherm:

atapi.sys

EDIT
Ik heb een P5GC-MX (de gewone versie)moederbord, Maar hier zijn verschillende van uit:
o.a 1066 FSB / 1333 FSB. Dus toen ik gisteren mijn moederbord flashte heb ik die van 1066FSB erop gezet omdat ik een intel core 2 duo E7300 1066 FSB heb, Dit lukte uitstekend, hij gaf geen error met het flashen en gaf aan dat het flashen succesvol is verlopen. Maar nu heb ik natuurlijk wel nog de oude drivers.

Moet ik nu de bios van 1066FSB versie heb, ook de 1066FSB Drivers, zoals:
Chipset, Audio, LAN etc. etc. installeren? Misschien domme vraagje:P

MVG DANNYYH

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 09:53 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik zou eens al je drivers eraf gooien, cleanen met een DriverCleaner, en de recentste drivers erop zetten van de fabrikant van de hardware.

Dus voor de chipset drivers naar de site van de fabrikant van de chipset gaan (Intel, Nvidia, VIA, SiS,...) voor grafische kaart naar de site van de grafische kaart (Nvidia, ATI,...)

En één voor één installeren.
Lees ook eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

PS: Men groet niet elke keer op GoT, en dubbelpost ook niet ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:55:
Ik zou eens al je drivers eraf gooien, cleanen met een DriverCleaner, en de recentste drivers erop zetten van de fabrikant van de hardware.

Dus voor de chipset drivers naar de site van de fabrikant van de chipset gaan (Intel, Nvidia, VIA, SiS,...) voor grafische kaart naar de site van de grafische kaart (Nvidia, ATI,...)

En één voor één installeren.
Lees ook eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

PS: Men groet niet elke keer op GoT, en dubbelpost ook niet ;)
Dat ga ik nu doen :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:45:
Maar toen de PC even aanstond kreeg ik alweer een blauw scherm:
STOP: 0x000000D1, C0x505DC083, 0x0000000A, 0x00000001, 0xB98B9C47

HDAudbus.sys - Adress B98B9C47 base at B98B7000, Datestam.... df3243 (kon het laatste niet zogoed lezen)

Toen ik mijn computer restartte, kreeg ik alweer een blauw scherm:

atapi.sys
Ik zie hier twee, compleet verschillende hardware componenten.

De eerste wijst naar de onboard HD Audio, de tweede wijst naar de IDE/ATA controller.

Het kan toeval zijn, en dat een bepaalde driver (zoals de audio driver) deze problemen veroorzaakt, maar ik denk toch dat je naar de hardware moet gaan kijken. Ik denk geheugen of moederbord.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Heb de eerste paar maanden geen problemen gehad, het is een actie van de laatste 1.5 week.
Maarja, ik heb zojuist windows herinstalleerd. Momenteel nog geen probleempjes aangetroffen.

Persoonlijk denk ik zelf ook het moederbord. 't is een klein hatelijk ding (Asus P5GC-MX)
Als het geheugen stuk is moet ie het geheugen toch ook niet kunnen vinden, ofwel soms?

DANNYYH

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 22:14 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:11:
Als het geheugen stuk is moet ie het geheugen toch ook niet kunnen vinden, ofwel soms?
Nee, dan loop je juist kans op vage foutmeldingen.

Kortom: testen die handel want meten = weten :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hier werkelijk een ziekte van.
Na installatie windows, chipset,sound, LAN gaat hij weer dom doen.
bij het opstarten blijft hij restarten, zet ik hem even uit, start hij in 1x op.
Maar als ik ook maar iets teveel doe, restart hij weer.

(Heb zelfs nog geen gfx drivers kunnen downloaden + installeren)

En bij een memtest moet je toch de bestanden op een floppy zetten, en vervolgens via de floppy opstarten.
correct me if im whrong, ben nog maar een nooby (a)

MVG DANNYYH

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:03:
En bij een memtest moet je toch de bestanden op een floppy zetten, en vervolgens via de floppy opstarten.
correct me if im whrong, ben nog maar een nooby (a)
Ik ga je wel corrigeren maar niet zeggen dat je het verkeerd hebt. Het probleem is een stukje eigen inzet, vind ik. Waarom? Op de site van MemTest (die weer te vinden is via Google), staan verschillende downloads en handleidingen. Als je die even rustig bekijkt, zie je dat er bijvoorbeeld een Bootable ISO te halen is. Oftewel, je hoeft niks op floppy te zetten of te installeren ofzo; je kan een CD-image downloaden, die branden op een CD en daarmee de PC opstarten.

Mogelijk is dit dus een eerste aanwijzing om te gaan testen hoe je geheugen zich gedraagt en of er daadwerkelijk fouten aanwezig zijn die dus zorgen voor de problemen die je ondervindt.

Wat ik dus wil benadrukken; zelfwerkzaamheid en de zoekfuncties van het forum (rechtsboven) en Google, moeten eigenlijk eenieder dusdanig op weg helpen dat je voorlopig weer wat te lezen en proberen hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt helemaal gelijk Max.
Maar als problemen zoals deze voordoen, en je bent al dagen het zoeken vooor een oplossing en vervolgens geen vind dat je dan iets hebt zoals: Ach man, screw it. en heb je dus geen zin meer om goed te zoeken / lezen.

Maar dit zal ik nog maar eens gaan doen.

MVG DANNYY

EDIT.
1. vamorgen had ik 1 geheugenkaart eruit gepakt (512MB). vervolgens geen problemen meer gehad.
2. Toenet een memtest gedaan voor mijn ander 1 GB, geen fouten, ik denk dat het aan mijn vorig geheugenkaartje lag, 1GB + 512MB 2 verschillende fabrikanten kunnen blijkbaar niet zogoed overweg.

Maar misschien dat ik morgen weer kom dat er een probleempje is, altijd als ik denk iets opgelost te hebben komt de fout gewoon terug. epic fail noemen ze zoiets :<

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 22:21 ]

Pagina: 1