Toon posts:

Lage fps online games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Het valt me op dat over het algemeen online games een slechtere fps dan ik zou moet krijgen geven. Eerst men spec:

Msi P35 Neo-f
Club3D Hd4870 512 mb OC
4 gb ram 800 mhz
C2D E8400 @ 3.25 ghz
Resolutie: 1680x1050
Windows XP 32 bit

Ik haal in TF2 in dustbowl vaak drops tot de 30-40 fps, terwijl de orange box stress test rond de 150 fps haalde. In CSS heb ik rond de 80-120 fps, terwijl de stress test 350 fps geeft (?!). In WoW heb ik ook een veel lagere fps dan ik zou moeten hebben, met alles op max haal ik in Northrend niet 60 fps, en met shadows op low balanceert het rond de 60, wat wel te doen is, alleen niet wat ik zou moeten hebben. Ook in Warhammer40k Dawn of War 2 heb ik in fights 30-40 fps terwijl de game me niet verschrikkelijk hoge specs nodig lijkt te hebben.

Anyways, om to the point te komen, wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik heb een 3 mb verbinding en via www.speedtest.net kom ik op ong. 2,75 uit, gewoon goed dus. Ik heb de nieuwste drivers, heb al 8.10, 8.11 en 8.12 en 8.12 hotfix geprobeerdt en 9.1 runned het tot nu toe wel het best. Ik heb echt al maanden gegoogled op men probleem maar kwam nergens op, het lijkt me gene faulty chip omdat singleplayer games geweldig runnen.

Zou een nieuwe netwerkkaart werken? Of is de netwerkkaart van de mobo misschien kapot?

Alvast bedankt!

• Flying_Dutchie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-01-2022
>>Het valt me op dat over het algemeen online games een slechtere fps dan ik zou moet krijgen geven.<<

Je wilt misschien even die zin opnieuw opbouwen :P ? Ik heb hem nu al 5 x gelezen en snap er nog niks van. Je bedoeld denk ik: Het valt me op dat over het algemeen online games een slechtere fps geven, dan ik eigenlijk zou moeten hebben. Of: Het valt me op dat over het algemeen online games een slechtere fps geven, dan ik krijg bij de stress tests.

Anyways,het is een algemeen bekend feit dat je online slechtere prestaties behaald dan in singleplay. Hoe vaak zie je wel niet in het opstartscherm van een game staan dat bij multiplay de performance sterk kan dalen....
Dus er is helemaal niks mis met je pc, dit is overal zo. De reden dat je bij een stress test dan meer haalt is doordat je in een stress test niet te maken krijgt met multiplay instructies in je maps.
Dat de performance daalt, is dat bij de standaard rendering van de maps alle spelers los gerenderd worden omdat alle onvoorspelbare acties van de spelers niet zijn ingecalculeerd in je map. Of zoiets :P Hoe het precies werkt zal wel stukje gecompliceerder liggen, maar dit kun je beter aan een ander vragen.

Dat is trouwens ook de reden dat je wel weer hogere fps hebt bij een zelf opgestart css of tf2 servertje met alleen bots. Die acties staan er al ingecalculeerd van die cpu bots.

Hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen.

Greetz Dutchie

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wat je in het opstartscherm ziet is

Game Experience May Change During Online Play

Dat wil zeggen dat de gamemaker niet verantwoordelijk is voor de dingen die online gebeuren.

Wat voor netwerkkaart heb je?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 16:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

418O2 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:01:

Dat wil zeggen dat de gamemaker niet verantwoordelijk is voor de dingen die online gebeuren.
Dit slaat niet performance, maar op de "leeftijd rating". Dit is omdat ze tijdens het keuren van een spel niet kunnen weten wat de mensen in het spel gaan doen online.

Je zou even met een programma als Process Explorer kunnen kijken waar de CPU op die momenten aan besteed wordt zodat je kan zien of het een CPU issue is.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik haal in TF2 in dustbowl vaak drops tot de 30-40 fps, terwijl de orange box stress test rond de 150 fps haalde.
Pak er eens een TF2-tweakguide bij? Zo kun je proberen hem windowed te laten draaien in plaats van fullscreen. Ook zijn er switches waarmee je hem alles kunt laten preloaden.

Aan je pc ligt het inderdaad niet, ik draai 2560x1600 vloeiend met veel slechtere specs :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Ja die zin was een beetje onhandig, ik heb het ook ergens anders gepost, en had dus de naam van dat board in die zin staan, alleen had hem er snel uit gehaald, kwam een beetje onhandig uit ^^''.

Ik probeer morgen even alle tips, ik gebruik gewoon de onboard netwerkkaart van men Msi P35 Neo-f. En ik basseer men zorgen niet puur op stress tests, ook gewoon op benchmarks die ik online zie, en vooral bij TF2 zie ik gewoon veel betere performance bij slechtere pc's dan mijne.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Overigens, zet eens vsync uit bij WoW ;) Je zit zo te lezen nu tegen de refreshrate van je TFT aan te hikken ;) Dat moet er iig voor zorgen dat je een hogere framerate hebt. Dit geldt eigenlijk voor alle games, maar zorgt er wel vaak voor dat er Tearing ontstaat :)
418O2 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:01:
Wat je in het opstartscherm ziet is

Wat voor netwerkkaart heb je?
Dat is een zogehete: Wikipedia: Entertainment Software Rating Board

En heeft verder totaaaaaaaal niks te maken hiermee :)

[ Voor 47% gewijzigd door Notna op 03-02-2009 00:08 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
VSync uit en aan maakt geen verschil, misschien met 1-2 fps maar ik zie het zelf niet. WoW heeft een tripple buffering option dus je hebt vrijwel geen performance decrease.

Ik ben der wel achtergekomen dat ik niet de enigste hd4870 bezitter ben die problemen met WoW heeft. Zie hier: http://forums.amd.com/gam...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

en hier: http://forums.wow-europe....7701104354&sid=1&pageNo=3

Het rare vindt ik wel dat niet iedereen het probleem heeft, en het dus ook een probleem in de chips kan zijn ofzo? Hoop iig dat het driver issues zijn, of gewoon issues aan mijn netwerkkaart, dat is te fixen. Ben nu naar school, dus over 4 uurtjes terug!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 07:33:
VSync uit en aan maakt geen verschil, misschien met 1-2 fps maar ik zie het zelf niet. WoW heeft een tripple buffering option dus je hebt vrijwel geen performance decrease.

Ik ben der wel achtergekomen dat ik niet de enigste hd4870 bezitter ben die problemen met WoW heeft. Zie hier: http://forums.amd.com/gam...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

en hier: http://forums.wow-europe....7701104354&sid=1&pageNo=3

Het rare vindt ik wel dat niet iedereen het probleem heeft, en het dus ook een probleem in de chips kan zijn ofzo? Hoop iig dat het driver issues zijn, of gewoon issues aan mijn netwerkkaart, dat is te fixen. Ben nu naar school, dus over 4 uurtjes terug!
Heb je het dan ook uitgezet in je drivers in windows (dus niet alleen de games)? Verder moet je eens kijken of je framerate omhoog gaat als je alles op low zet enz. Als hij dan nog 60 blijft zit er toch echt een framerate lock op :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:54:
[...]

Heb je het dan ook uitgezet in je drivers in windows (dus niet alleen de games)? Verder moet je eens kijken of je framerate omhoog gaat als je alles op low zet enz. Als hij dan nog 60 blijft zit er toch echt een framerate lock op :)
Hij gaat boven de 60 fps in azeroth enzo, maar in northrend is hij gewoon zo laag. Ik lees dat veel mensen met een 9800GTX2 rond de 80-90 fps halen in Dalaran, ik haal daar rond de 20-30. In mijn drivers staat vsync uit (off unless application) en alles op performance behalve de minimap settings, deze heb ik daarop omdat ik een soort bug heb met men hdmi tv anders.

Wat ik al geprobeerdt heb:
-Alle drivers van 8.10+ inclusief hotfixes.
-Games runnen zonder background applications.
-Allerlei ports forwarden.
-Allerlei settings veranderen op men drivers.

• 418O2
  • Nu online
Notna schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 00:07:
[...]

Dat is een zogehete: Wikipedia: Entertainment Software Rating Board

En heeft verder totaaaaaaaal niks te maken hiermee :)
Daarom zei ik het ook. Omdat die poster boven mij zei dat die opmerking iets met performance te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
http://i533.photobucket.c...e334/Yuoni/untitled-1.jpg

Is het normaal dat er zo vaak svchost is? Ik weet dat het nodig is voor je pc, maar 5x? xD en welke applications kan ik wel uitzetten zonder risico? Heb al zoiets van Realtek uitgezet gister.

• 418O2
  • Nu online
Hoeveel geheugen heb je over en hoe zit het met je pagefile? En zijn de overige drivers van je systeem ook in orde?

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zovaak svhost.exe is normaal. Als je dit wilt verminderen kun je services van windows uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
http://i533.photobucket.com/albums/ee334/Yuoni/wowproc.jpg

Page file zit nooit vol, en processor use is 40%, dat is dan 80% op een core want wow gebruikt er maar een als 't goed is.

Btw, had windowed mode om het te laten zien, staat normaal off.

En drivers zijn allemaal up to date, bios heb ik de laatste als het goed is, stond geen update bij MSI.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 11:33 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:48

M2M

medicijnman

1: haal alle OC's er van af
2: check de eventvwr voor fouten in drivers etc. (of algemene fouten)
3: draai 3dmark06 en vergelijk je score (uiteraard zonder OC)
4: check of verschillende drivers je 3dmark score beinvloeden.

en daarnaast, de FPS heeft in zeer weinig games iets te maken met je online verbinding. FPS is gewoon hoe snel je pc plaatjes op het scherm kan toveren.

-_-

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:51:
[...]

Hij gaat boven de 60 fps in azeroth enzo, maar in northrend is hij gewoon zo laag. Ik lees dat veel mensen met een 9800GTX2 rond de 80-90 fps halen in Dalaran, ik haal daar rond de 20-30. In mijn drivers staat vsync uit (off unless application) en alles op performance behalve de minimap settings, deze heb ik daarop omdat ik een soort bug heb met men hdmi tv anders.

Wat ik al geprobeerdt heb:
-Alle drivers van 8.10+ inclusief hotfixes.
-Games runnen zonder background applications.
-Allerlei ports forwarden.
-Allerlei settings veranderen op men drivers.
Hmm.. 90 fps in Dalarn lijkt mij niet mogelijk, aangezien blizzard al aangegeven heeft dat er diverse memory leaks zitten in Dalaran. Ook het feit dat Dalaran gelegen is boven een bestaand gebied, zorgt voor veel fps problemen en lag.

Blizzard is ook op de hoogte van dramatisch slechte performance in Dalaran, en zijn met een fix bezig.

Bij mijn weten haalt iedereen in Dalaran een slechte(re) fps dan in elke andere city, en dit heeft imo dus niets te maken met jouw huidige setup.

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:30:
Page file zit nooit vol, en processor use is 40%, dat is dan 80% op een core want wow gebruikt er maar een als 't goed is.
WOW gebruikt al enige tijd meerdere cores. Iig 2, meer kan ik niet checken.

Ik heb een 9800GX2 en haal zo'n 30 fps in dalaran, high detail.

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:27:
1: haal alle OC's er van af
2: check de eventvwr voor fouten in drivers etc. (of algemene fouten)
3: draai 3dmark06 en vergelijk je score (uiteraard zonder OC)
4: check of verschillende drivers je 3dmark score beinvloeden.

en daarnaast, de FPS heeft in zeer weinig games iets te maken met je online verbinding. FPS is gewoon hoe snel je pc plaatjes op het scherm kan toveren.
Ik haal op 3dmark 06 rond de 14.000 met een 3.2 ghz overclock, ik haal zo de overclock eraf. Over de lagere fps in dalaran, dat klopt, maar ik heb ook in de startgebieden nu altijd rond de 70-80 fps, terwijl dat veel hoger hoort te zijn. Shattrath dropped het al onder de 60 (50~) en in dalaran is het nu 20-30...

Edit: in de eventviewer heb ik ontiegelijk veel Tcpip warnings :O Wat houd dat in? Ook heb ik bij System.Servicemodel.Install 3.0.0.0 veel warnings.

TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts.
is de warning

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 16:38 ]

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je kan eens proberen om met "half open limit fix" (http://half-open.com/home_en.htm) het aantal open TCP connections te verhogen. Ik dacht dat windows xp standaard er maar iets van 10 tegelijk open kan hebben.

(wel oppassen dat dit niet door een virus ofzo wordt gebruikt/veroorzaakt)

Verwijderd

Topicstarter
Stofnest schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:21:
Je kan eens proberen om met "half open limit fix" (http://half-open.com/home_en.htm) het aantal open TCP connections te verhogen. Ik dacht dat windows xp standaard er maar iets van 10 tegelijk open kan hebben.

(wel oppassen dat dit niet door een virus ofzo wordt gebruikt/veroorzaakt)
Ik scan wekelijks met Spybot en AntiVira dus zal wel geen virus zijn. Ik zal het is proberen.

Edit: Heeft weinig veranderd, viel me wel op dat players wat sneller laden dus ik hou dat wel zo ^^. Aan de fps is weinig tot niks veranderd tho. .

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 22:06 ]

Pagina: 1