Toon posts:

Nieuwe DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee Tweakers 8) ,

Aangezien ik een 'passende' DVD-speler voor mijn LCD TV zoek heb ik wat rond gezocht en ik kwam uit bij de Philips DVP5990/12. Nu gebruik ik nog een oude DVD-speler van Sony maar omdat ik toch wel een modernere DVD-speler zoek met meer functies en die gebruikt maakt van HDMI kwam ik op deze speler uit. Een van de redenen dat ik ook op deze DVD-speler uitkwam was de USB-poort die deze speler heeft. Erg handig namelijk om via een USB-stick of via een Externe Harde schijf films te kunnen afspelen op je DVD-speler zonder steeds een DVD'tje te moeten branden. Nu zullen sommige van jullie wel denken, waarom koopt hij dan niet gelijk een Blu-ray speler als hij wat moderners wilt. Nou de reden daarvan is dat Blu-ray tegenwoordig nog niet echt 'in' is, wat ik daar mee wil zeggen is dat Blu-ray tegenwoordig nog niet echt veel word gebruikt en de spelers zijn toch nog aardig prijzig, vandaar dat ik toch maar op een 'uitgebreidere' DVD-speler val. Nu is mijn vraag, is deze speler een goede keuze? Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze speler? Wat is het verschil tussen een Coaxiale uitgang en een Optische uitgang? Iemand die een beter alternatief weet?

Ik hoop dat iemand duidelijk antwoord kan geven op me vragen.
Alvast bedankt! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 20:53 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

je had best wel wat meer onderzoek kunnen doen trouwens maar goed... zonder de specs van het ding op te zoeken kan ik je vertellen dat die usb poort enkel mp3 en jpg zal ondersteunen en enkel films in divx / xvid formaat. dus geen dvd bestanden (wie kijkt er nog divx als alles op dvd of hd formaat beschikbaar is ?)

kieskeurig is wellicht een betere start voordat je hier een topic over opent
http://www.kieskeurig.nl/...s/dvp5990/reviews/217383/

[ Voor 25% gewijzigd door Ray op 02-02-2009 23:26 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jaja, even onderbreken zonder advies over een DVD-speler; BD-spelers gaan dit jaar richting de 170 dollar of minder. Dat is ongeveer even duur als een beetje merk DVD-speler.

Verder eens met mijn voorganger; meer onderzoek zelf doen, mogelijk merken en types vergelijken en zeeeer zeker je inlezen in formaten van films die je via USB/HDD zou willen afspelen i.v.m. codecs.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ray schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:20:
je had best wel wat meer onderzoek kunnen doen trouwens maar goed... zonder de specs van het ding op te zoeken kan ik je vertellen dat die usb poort enkel mp3 en jpg zal ondersteunen en enkel films in divx / xvid formaat. dus geen dvd bestanden (wie kijkt er nog divx als alles op dvd of hd formaat beschikbaar is ?)

kieskeurig is wellicht een betere start voordat je hier een topic over opent
http://www.kieskeurig.nl/...s/dvp5990/reviews/217383/
Ja klopt, ik had idd beter de specs even kunnen posten. Maar ik heb zeker wel wat onderzoek gedaan via het internet. Daarom kwam ik ook op deze speler van Philips uit.

@MAX3400

Volgens jou kan ik dus beter nog even wachten tot de Blu-Ray spelers goedkoper zijn geworden? Ik zoek namelijk wel een speler die de functie moet hebben om er een USB-stick of Externe Hardeschijf aan te kunnen koppelen om bijv. films te kijken. Want zijn er wel Blu-Ray spelers die een USB-poort hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 15:36 ]

• bora
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-02-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:24:
[...]
Ja klopt, ik had idd beter de specs even kunnen posten. Maar ik heb zeker wel wat onderzoek gedaan via het internet. Daarom kwam ik ook op deze speler van Philips uit.

@MAX3400

Volgens jou kan ik dus beter nog even wachten tot de Blu-Ray spelers goedkoper zijn geworden? Ik zoek namelijk wel een speler die de functie moet hebben om er een USB-stick of Externe Hardeschijf aan te kunnen koppelen om bijv. films te kijken. Want zijn er wel Blu-Ray spelers die een USB-poort hebben?
De LG BD300 heeft een USB aansluiting

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee hoor, ik zet niet dat je moet wachten tot BD goedkoper is; ik geef alleen aan dat het mogelijk prijsverschil tussen een allround DVD-speler nu en een BD-speler later dit jaar waarschijnlijk terugloopt tot minder dan 50 Euro. En tegen die tijd sla jij (of iemand anders) zich voor de kop dat ze voor minder dan 50 Euro "ook" nog eens BD's zouden kunnen afspelen. Maar, zoals gezegd; dat moet je helemaal zelf weten.

En dan even over die USB-poorten; het maakt geen klap uit of een speler nou 1 of 100 USB-poorten heeft. Zolang de codecs niet door de fabrikant in het apparaat zijn ingebouwd, kan je helemaal niks afspelen. DivX, MP3 en WMV zijn vaak wel ondersteund maar doe daar goede research naar! Denk dat je wel kan vergeten dat de gemiddelde speler MKV aan kan, bijvoorbeeld. En sommige spelers kunnen niet eens NTFS lezen; dat beperkt je dus meteen in de file-grootte die op een FAT32-HDD kan worden gezet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1