Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64] DNS probleem of wat anders??

Pagina: 1
Acties:

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 16:14
Tweakers, ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen want ik zit hier (voor de 2e keer) met een waanzinnig vervelend probleem waar ik geen oplossing voor weet.

Na een reboot vanmorgen startte de PC netjes weer op, maar zodra het bureaublad verscheen kwamen de 'foutmeldingen' al in beeld:

- Apple Mobile Device Service stopped working and was closed (waarschijnlijk sync proggie voor mijn iPhone)
- Windows Live Messenger has stopped working.

MSN geeft de foutcode ' 80072ee7' weer. Zodra ik klik op 'Problemen oplossen' geeft hij overal een groen vinkje aan BEHALVE voor DNS & Key-poorten.

Als ik vervolgens IE opstart, krijg ik de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven (DNS?).
Als ik dan vervolgens IE afsluit: Popup box met "Internet Explorer has stopped working"

1. Reboot van PC verhelpt het probleem niet.
2. Reboot van de router verhelpt het probleem ook niet.
3. Ik kom NIET in de routerconfiguratie via 192.168.1.1
4. sfc /scannow (tip uit ander topic): Windows Resource Protection didn't find any integrity violations
5. Draaloos internet werkt wel op laptop + wired via HTPC kan ik wel op internet komen.

Ik snap d'r echt helemaal geen #)$(*@ meer van, maar ik hoop dat iemand een oplossing heeft voordat ik wederom aan een schone installatie kan beginnen.

Alvast bedankt voor de hulp/tips! :$

• Snajo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik zou het ook zo 123 niet weten, maar dingen waar ik in het algemeen aan denk hierbij zijn o.a.:
- Iets raars (reboot alles, safe mode, in msconfig alle startup entries uitzetten)
- Nieuw geïnstalleerde software (net iets geïnstalleerd waardoor het niet meer zou kunnen werken?)
- Driverproblemen (net nieuwe hardware+drivers geïnstalleerd? Heb je de laatste NIC driver versie?)
- Hardwareproblemen (iets echt stuk? NIC, kabel, router)

Kun je de router (ip-adres) wel pingen? Er kan dan misschien iets mis zijn met de DHCP-server in je router. Dan kan je proberen een static ip te claimen om toch op internet te kunnen.

Ik hoop dat je je probleem iets meer kan onderzoeken met deze ideeën, succes ermee!

• -Leon-
Snajo schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:51:
Ik zou het ook zo 123 niet weten, maar dingen waar ik in het algemeen aan denk hierbij zijn o.a.:
- Iets raars (reboot alles, safe mode, in msconfig alle startup entries uitzetten)
- Nieuw geïnstalleerde software (net iets geïnstalleerd waardoor het niet meer zou kunnen werken?)
- Driverproblemen (net nieuwe hardware+drivers geïnstalleerd? Heb je de laatste NIC driver versie?)
- Hardwareproblemen (iets echt stuk? NIC, kabel, router)

Kun je de router (ip-adres) wel pingen? Er kan dan misschien iets mis zijn met de DHCP-server in je router. Dan kan je proberen een static ip te claimen om toch op internet te kunnen.

Ik hoop dat je je probleem iets meer kan onderzoeken met deze ideeën, succes ermee!
Dank voor je reactie.

- Reboot (safe mode) lost het niet op.
- Geen nieuwe software geinstalleerd (vanmorgen werkte alles nog, na een reboot was het over)
- Yukon drivers geupdate, verhelpt het probleem niet.

Ik kan zowel mijn IP-adres pingen als bijv. www.google.nl en dat is dan wel weer vreemd als het een DNS probleem zou zijn (volgens mij)

Via mijn laptop kom ik wel in mijn routerconfig, en deze verzorgd de DNS server.

Echt een ongelooflijk vreemd probleem, ik neig sterk na schone installatie, maar aangezien het de 2e keer is dat dit probleem tevoorschijn komt, zou ik toch graag een oplossing zien zodat het probleem voorkomen kan worden, of ik niet weer over 2 maanden een schone install moet doen. :( :( :(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Misschien moet je bij de volgende schone installatie ook een virusscanner installeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Snajo
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 07:49:
Misschien moet je bij de volgende schone installatie ook een virusscanner installeren
Het zou inderdaad ook kunnen dat je malware of een virus hebt opgelopen. In dat geval kun je het beste je huidige antivirussoftware reïnstallen, updaten en een full system scan draaien. Je kan ook een online scan doen, bijvoorbeeld hier. Je kan dan alleen eventuele virussen niet verwijderen, wat wel met de (full-featured) trial kan.

Misschien is je hosts-file aangepast door een (kwaadaardig) programma. In je hosts-file horen normaal gesproken geen of nauwelijks entries te staan. (hosts-file staat in: %SystemRoot%\system32\drivers\etc\ )

• -Leon-
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 07:49:
Uiteraard draai ik een virusscanner (NOD32), is de firewall actief en blocked mijn router nog een boel rotzooi.

Probleem is in ieder geval oplost door een image terug te zetten, maar waar het nou door kwam weet ik nog steeds niet...

• Snajo
Dan kan dit topic wel dicht lijkt me. Mocht je het probleem weer tegen komen, vraag dan even aan een modje of dit topic weer open mag. Dan hoef je niet weer opnieuw te beginnen ;)

• -Leon-
Snajo schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:45:
Dan kan dit topic wel dicht lijkt me. Mocht je het probleem weer tegen komen, vraag dan even aan een modje of dit topic weer open mag. Dan hoef je niet weer opnieuw te beginnen ;)
Yeps, mag slotje op (voor de Mods) :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het probleem lag ws. aan Nod32. De oudere versie daarvan is niet geschikt voor Vista x64 en die maakt je network stack kapot. Je moet de nieuwste versie van Nod32 installeren, anders zul je binnenkort vanzelf weer tegen het probleem aanlopen.

• -Leon-
Palomar schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:13:
Het probleem lag ws. aan Nod32. De oudere versie daarvan is niet geschikt voor Vista x64 en die maakt je network stack kapot. Je moet de nieuwste versie van Nod32 installeren, anders zul je binnenkort vanzelf weer tegen het probleem aanlopen.
Ik denk niet dat dat het is aangezien ik al ruim 1,5 jaar met dezelfde versie (2.7) en Vista x64 draai, maar wel iets om in de gaten te houden inderdaad.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien dat 'iets' het probleem triggert en dat dat bij jou 1,5 jaar duurde. Bij mij gebeurde het met 2.7 ook pas na een paar weken. Dus ook niet direct. Wat jij beschrijft is exact het probleem wat bekend is met NOD32 2.7. Waarom uberhaupt niet upgraden naar 3.0? Volgens mij kun je die gewoon downloaden met je huidige key.

Mocht je 2.7 willen blijven gebruiken dan kun je wel een bepaalde module uitschakelen (IMON geloof ik) om het probleem tegen te gaan. Zie google.

[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 05-02-2009 23:31 ]

• -Leon-
Palomar schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:30:
Misschien dat 'iets' het probleem triggert en dat dat bij jou 1,5 jaar duurde. Bij mij gebeurde het met 2.7 ook pas na een paar weken. Dus ook niet direct. Wat jij beschrijft is exact het probleem wat bekend is met NOD32 2.7. Waarom uberhaupt niet upgraden naar 3.0? Volgens mij kun je die gewoon downloaden met je huidige key.

Mocht je 2.7 willen blijven gebruiken dan kun je wel een bepaalde module uitschakelen (IMON geloof ik) om het probleem tegen te gaan. Zie google.
Tnx voor de tip! Mocht ik het probleem weer hebben ga ik gelijk controleren of het daardoor komt ;) En anders maar IMON uit of upgraden ;)
Pagina: 1