Wake on Lan werkt te goed

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:35
Hoihoi,

Ik zit nu veel extern te werken en ik heb regelmatig toegang tot mijn thuispc nodig om even snel wat bestanden te checken/sharen. Mijn thuispc zet ik altijd in slaapstand (vista versie) zodat hij snel klaar voor gebruik is als ik thuis ben. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik in device management bij mijn netwerkkaart aangegeven dat dit apparaat mijn pc aan mag zetten. Het probleem is nou dat ik bij het testen mijn pc niet kan uitzetten, 9 van de 10 als ik em uitzet blijft hij max 5 seconden uit maar boot dan uitzichzelf weer. Daarna krijg ik em altijd via mijn laptop aan door een simpele ping of een remote desktop sessie te starten. Mijn netwerkkaart lijkt dus niet te wachten op een Magic packet, maar gewoon iedere keer als hij *iets* binnen krijgt te willen booten.

Heeft iemand enig idee waar ik deze 'feature' uit kan zetten? Of is het gewoon niet mogelijk om dit af te kappen? Het betreft een onboard lan kaartje (Nvidia nForce ethernet ding)

Mess with the best, die like the rest

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
zeggen je logboeken het een en ander over het hoe en waarom van het opstarten?

logboeken bekijken -> rechter muisknop op computer -> beheren -> logboeken

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26
Heb hier ook wel eens last van gehad met een PC. Volgens mij zat het erin dat bij de advanced settings van de netwerk kaart er twee opties zijn en dat forceren op alleen magic packet het probleem oploste.

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:35
Het probleem is inmiddels duidelijk
In windows zit een extra optie genaamd "Alleen netwerkbeheerstations toestaan deze computer uit slaapstand te halen"

Natuurlijk was nergens gedocumenteerd wat deze functie deed. En per toeval ben ik er min of meer ingerold. Het bleek de mogelijkheid te zijn om met een magic packet op te starten.
Inmiddels werkt het WOL naar behoren

Mess with the best, die like the rest

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Magic Packet inderdaad, anders springt je PC aan bij iedere broadcast op je netwerk (en dat zijn er nogal wat meestal).