Problemen met P5e-sli met 8600 gt sli-mode

Pagina: 1
Acties:

• lunarr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
Hey mensen,

Ik zit met een een apart probleem.

Ik krijg horizontaal flikkerende strepen bij verschillende games (waaronder WoW (alleen in fullscreen), prince of persia warrior withing (bij hoogste resolutie) en nog een aantal andere spellen.

Mijn systeem:
Intel pentium q6600
P5e-sli moederbord
4gb geheugen
2xgeforce 8600 gt in sli-mode

Ik heb alle kaarten apart getest en geen strepen of problemen te zien, tevens met duel screen (tv als tweede scherm) ook geen problemen en kaarten omgedraaid en ook geen problemen. Maar zodra ik de instellingen op sli-mode zet zijn de bekende strepen terug.

Tevens heb ik alle drivers geupdate, een volledige her-instalatie gedaan, directX geupdate, oude drivers geprobeerd en bios geflashed zonder het probleem op te lossen. Heb ook gevoeld hoe warm de kaarten worden, maar zijn niet erg heet.

Verder heeft het systeem voorheen gewerkt, totdat ik mijn tv (tweede scherm) in de onderste videokaart had geplugt, omdat ik tijdens sli-mode geen duelscreen kon instellen (nu wel met de nieuwe drivers).

Een andere opmerking nog, als ik in het sli-mode scherm het hoofdscherm als tv selecteer, switched die niet naar tv, maar terug naar mijn normaal lcd scherm in een lage resolutie. De strepen zijn dan weg en zodra ik van games terug naar windows tab is de hoge resolutie weer ingesteld. Na opnieuw opstarten heb ik weer dezelfde problemen.

Is er iemand die een oplossing weet voor dit probleem, of wat er kapot kan zijn? Alvast bedankt

EDIT: P5n-sli moederbord

[ Voor 4% gewijzigd door lunarr op 02-02-2009 21:03 ]

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
In de tijd dat ik nog SLI had stonden er groene balken aan in games die lieten zien hoeveel er van de kaart gevraagd werd. Bij sommige games lagen deze echter wat te etteren. Je zou kunnen kijken of dat nog aanstaat bij jou. Ik weet echter niet meer precies waar deze opties staat het hoe deze heet, misschien kan iemand anders je daar beter mee helpen.

Verwijderd

Voeding die het niet aan kan?
Wat voor voeding heb je?
A-merk voeding van 350/400 Watt is trouwens al genoeg.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 20:20 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
even voor jouw info, een p5e moederbord heeft een x38 chipset en die ondersteunt allee crossfire met ati videokaarten...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• lunarr
sorry p5n-sli (nvidia 750i chipset), voeding check ik zometeen, alvast bedankt voor de reacties

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
lunarr schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:02:
sorry p5n-sli (nvidia 750i chipset), voeding check ik zometeen, alvast bedankt voor de reacties
dan is dat alvast opgelost :+

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• lunarr
Voeding: black power model: lpg19 (580 W)

De SLI indicator heb ik ook geprobeert, maar die stond al uit omdat ik al eerder had gemerkt dat die was aan het etteren

EDIT: Ik heb mogelijk het probleem gevonden, bij het zoeken op forums kwam ik erachter dat sli ook zonder de kabel tussen de twee kaarten kan werken, dit heb ik geprobeert en geen strepen meer te zien.

Maar is dit een goede keuze of krijg ik hiermee problemen of slechtere performance? Waarom deed die het eerst met brug zonder problemen en nu niet meer?

[ Voor 54% gewijzigd door lunarr op 02-02-2009 22:31 ]

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
mischien een ander brugje kopen?
Kijken of die vorige kapot was en die dingen kosten toch niet zo heel erg veel.

[ Voor 55% gewijzigd door jortjuh op 03-02-2009 15:19 ]

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
lunarr schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:27:
Voeding: black power model: lpg19 (580 W)

De SLI indicator heb ik ook geprobeert, maar die stond al uit omdat ik al eerder had gemerkt dat die was aan het etteren

EDIT: Ik heb mogelijk het probleem gevonden, bij het zoeken op forums kwam ik erachter dat sli ook zonder de kabel tussen de twee kaarten kan werken, dit heb ik geprobeert en geen strepen meer te zien.

Maar is dit een goede keuze of krijg ik hiermee problemen of slechtere performance? Waarom deed die het eerst met brug zonder problemen en nu niet meer?
Volgens mij maakt het niet veel uit. Volgens Everest zat er bij mij geen bruggetje op. Kwam ik pas na een jaar achter :P Toen ik in mij kast keek bleek het bruggetje verkeerd om te zitten. Heb hem toen omgedraaid, maar bij benchmarks maakte het niets uit. Everest gaf toen overigens wel aan dat er toen wel een bruggetje op zat.

• lunarr
Wat ik heb gelezen en dat geldt bij iets zwaardere kaarten, is dat die brug wel nodig is omdat anders alle data via de pci-slots moet gaan, door die brug krijg je dus iets meer performance.

Brugje heb ik volledig door gemeten en geen problemen mee.

Ben overigens aan het denken om een andere videokaart en miss wel ander moederbord te halen voor meer performance, weet alleen niet of ik terug naar ati (in combo met een intel chipset moederbord) ga of bij geforce (met nvidia chipset moederbord) blijf
Pagina: 1