[PHP] autosuggest met meerdere variabelen *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aan de hand van een stuk code welke ik online vond een autosuggest kunnen maken welke prima werkt.

http://www.xtinctdesigns.com/GS_Intro.php

Ik loop alleen tegen een lastig probleem aan in combinatie met Javascript (dit topic zou dus ook bij clientside apps kunnen ??)

Op de volgende pagina wordt een "echo $suggestions" gedaan om de lijst te maken. Het probleem is alleen dat als je meerdere suggesties hebt welke op andere criteria weer van elkaar verschillen je dit dus niet kan posten in een dergelijke script.

http://www.xtinctdesigns.com/GS_PHP.php

Ik dacht dat ik op php gebied iets met JSON moest gaan doen aangezien de $suggestions gewoon een array is welke doormiddel van komma's gescheiden wordt, waarbij ik dus meer wil returnen naar het javascript.

http://www.xtinctdesigns.com/GS_JavaScript.php

Dus stel:

"Film - jaartal" is wat ik wil printen, dan kan ik gewoon een query doen op title en year, echter zal ik dit met JSON om moeten zetten en uiteindelijk in javascript weer uit moeten filteren.

Javascript is niet echt mijn ding dus mijn vraag is... ben ik op de goede weg en hoe verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Van die site:

Afbeeldingslocatie: http://www.xtinctdesigns.com/images/tutorials/gs_stateChanged.jpg

Op regel 250 zit de "magic"... en dat lukt je niet om iets op te verzinnen zodat je 2 zaken kunt doorgeven?

Als je nou eens het jaartal er nog in mikkert met een punkomma (bijvoorbeeld):

code:
1
Film A;1990,Film B;1960,Film C;1976

Dan is het toch geen rocket science om per item, ergens na regel 255, nog eens te splitten op een puntkomma, wel?

Daarbij: wat is er mis met:
code:
1
Film A - 1990,Film B - 1960,Film C - 1976

Dat geeft 'ie dan toch ook prima weer als 1 item? Kwestie van hoe je het uitpoept in je PHP script.

On a sidenote: ik zou persoonlijk gaan voor iets als:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<results>
  <film>
    <title>Film A</title>
    <year>1990</year>
  </film>
  <film>
    <title>Film B</title>
    <year>1960</year>
  </film>
...
</results>

Dan heb je ook echt AJAX en kun je de resultaten als nodes benaderen en de zooi makkelijk(er) uitbreiden in de toekomst ;) :P

[ Voor 83% gewijzigd door RobIII op 02-02-2009 19:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2playgames
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 15:19
Hoewel JSON ook een alternatief is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[
  {
    "title": "Film A"
    "year": 1990
  },
  {
    "title": "Film B"
    "year": 1960
  },
  ...
]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RobIII schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:48:
On a sidenote: ik zou persoonlijk gaan voor iets als:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<results>
  <film>
    <title>Film A</title>
    <year>1990</year>
  </film>
  <film>
    <title>Film B</title>
    <year>1960</year>
  </film>
...
</results>

Dan heb je ook echt AJAX en kun je de resultaten als nodes benaderen en de zooi makkelijk(er) uitbreiden in de toekomst ;) :P
Persoonlijk zou ik voor autosuggest absoluut geen XML willen gebruiken, omdat het groot is (aantal bytes) en omdat het veel trager en veel meer gedoe is om het uit te lezen met Javascript.

JSON is hier perfect voor, vooral gebruiken dus.

[ Voor 34% gewijzigd door Tanuki op 02-02-2009 20:35 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarbij: wat is er mis met:
code:
1
Film A - 1990,Film B - 1960,Film C - 1976
Het probleem in dat geval is dat het jaartal niet bruikbaar is in een post of iets dergelijks.

Ik zou dus bijvoorbeeld het jaartal in een hidden field mee willen zenden wanneer een film gekozen wordt.

Wellicht zal een hidden field niet werken, dus een dynamisch veld zal erl een oplossing zijn om deze te posten.

Dat is eigenlijk het euvel waar ik tegenaan loop. Ik wil dus meerdere variabelen van een record in een form kunnen gebruiken nadat ik via de autosuggest een naam geselecteerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
l0c4lh0st schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:32:
Persoonlijk zou ik voor autosuggest absoluut geen XML willen gebruiken, omdat het groot is (aantal bytes)
Daar hebben we gzip voor uitgevonden ;)
Oh? Since when? En is dat meetbaar op een lijstje van 15 suggesties? Ik neem aan dat je niet 4 miljard suggesties teruggeeft?
l0c4lh0st schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:32:
en veel meer gedoe is om het uit te lezen met Javascript.
Persoonlijk benader ik liever DOM-nodes, maar als jij liever met JSON (ook een prima alternatief overigens) wil gaan stoeien: be my guest :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 03-02-2009 02:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Dan is het toch geen rocket science om per item, ergens na regel 255, nog eens te splitten op een puntkomma, wel?
Die puntcomma is niet zo'n probleem inderdaad. De extra split in de split wil niet helemaal lukken. Waarbij ik tevens in mijn achterhoofd heb hoe het te doen is om dat gesplitte gedeelte (2e gedeelte dus) bruikbaar te maken in een hiddenfield. Aangezien dit directe broncode is vraag ik mij af of dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

RobIII schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 02:26:
[...]

Daar hebben we gzip voor uitgevonden ;)
Mwah bloat die je er niet in stopt hoef je niet te verwijderen, en JSON zipt ook beter dan XML. JSON is uitgevonden voor dit soort dingen, dus nee ik zou er ook zeker geen XML voor pakken. XML is voor uniforme uitwisseling van data tussen vendor-independent applicaties, JSON voor het serializeren van Javascript objecten tussen clients en servers.

Professionele website nodig?

Pagina: 1