Toon posts:

Macbook Pro en Protection Plan via Amazon.co.uk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik wil binnenkort een Apple Macbook Pro aanschaffen. De pond is net laag, dus dacht ik deze mooi via Amazon.co.uk te halen. Hierbij heb ik alleen dan de volgende vragen:
  • Heb ik dan ook garantie in Nederland? Kan ik hem hier ook op de post doen naar Apple Nederland?
  • Als ik AppleCare Protection Plan ook bij Amazon.co.uk koop, werkt dat dan? Kan ik me daarmee aanmelden? Geldt dat dan ook in Nederland?
Heb namelijk geen zin alles officieel te kopen, aangezien het hier veel te duur is.

Alvast bedankt voor de reacties :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59
De garantie van apple portable producten, is mits verkocht in het land van garantieclaim, wereldwijd.
Dit geld dus voor Macbook (pro)'s & ipod's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik de hele handel gewoon bij Amazon.co.uk koop, heb ik gewoon dezelfde rechten en opties, als dat ik hem hier in de Apple Store zou kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De garantie is wereldwijd inderdaad. Heb het zelf uitgezocht vorige week zelf ook een MBP uit de UK besteld. Wellicht als tip kijk ook eens op ebay daar staan er ook een hoop voor redelijk onder de winkelprijs (heb een nieuwe besteld voor 1532 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

volgens mij gaat amazon alleen geen macbook op de post doen voor je .. dan zal je toch een adres in het VK moeten hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:06:
De garantie is wereldwijd inderdaad. Heb het zelf uitgezocht vorige week zelf ook een MBP uit de UK besteld. Wellicht als tip kijk ook eens op ebay daar staan er ook een hoop voor redelijk onder de winkelprijs (heb een nieuwe besteld voor 1532 euro).
Ook met AppleCare? Want dat wil ik er dan wel graag bij doen.

Theoretisch kan ik dus hier AppleCare kopen en ook gelijk bij Mac Pro mijn MacBook Pro? En heb dan dezelfde rechten als mensen, die hier in Nederland alles gekocht hebben?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:20:
[...]

Ook met AppleCare? Want dat wil ik er dan wel graag bij doen.
Lijkt me wel maar dat weet ik absoluut niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Let er wel op dat je bij amazon ook gewoon 19% belasting betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:09
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:35:
[...]

Lijkt me wel maar dat weet ik absoluut niet zeker.
amazon verkoopt geen electronica buiten het VK. Heb er laatst een toetsenbordje proberen te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is mij nieuw.

Maar als ik nu alles bij Mac Pro koop in California. Moet ik dan bij de douane nog extra geld betalen? En werkt dan echt alles in Nederland (AppleCare) hetzelfde, als dat ik alles hier zou hebben gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:24:
Ok, dat is mij nieuw.

Maar als ik nu alles bij Mac Pro koop in California. Moet ik dan bij de douane nog extra geld betalen? En werkt dan echt alles in Nederland (AppleCare) hetzelfde, als dat ik alles hier zou hebben gekocht?
bij douane moet je dan wel extra betalen. Als je het niet aangeeft moet je er ook nog een boete bij betalen mochten ze betrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan nu de goedkoopste manier om aan een Apple MacBook Pro met AppleCare te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:09
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:38:
Wat is dan nu de goedkoopste manier om aan een Apple MacBook Pro met AppleCare te komen?
vlieg met ryanair even op en neer naar london ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Omdat de titel zo goed de lading dekt, geef ik dit topic even een flinke schop :)

Op de Engelse site van Amazon zie ik een rMBP (model 2013) staan voor 1480 pond, oftewel +/- 1800 euro met verzenden naar NL. Dat is dus 250 euro goedkoper dan de goedkoopste winkel uit de pricewatch.

Is het nog steeds onmogelijk om electronica producten te laten bezorgen in NL? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 10:00
Houdt er wel rekening mee dat als je je product buiten de EU koopt je je niet in het tweede jaar kunt beroepen op het consumentenrecht en je dus maar écht 1 jaar garantie hebt.

Met AppleCare ondervang je dit, want dan heb je gewoon 3 jaar wereldwijde dekking.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Engeland is toch niet buiten de EU? Anders zou ik ook nog BTW moeten betalen bij import en dan is het hele voordeel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
Engeland is gewoon EU.
ik denk dat Robbie het alleen even ter info aangeeft, zodat je er niet een uit de VS haalt en dan stiekem toch duurder uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
OK dank voor de info. Ik heb even gekeken en volgens de voorwaarden is het geen enkel probleem om naar NL te versturen, volgens mij is dit een prima deal zo.

Als ik nou een brak scherm blijk te hebben, dan kan ik direct met apple contact opnemen toch? Heb dat in het verleden eens met een ipod gedaan.
Pagina: 1