Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Default printer wijzigt na reboot

Pagina: 1
Acties:

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Een vreemd probleem met Vista Ultimate op een losstaand werkstation: als een netwerk printer wordt ingesteld als standaard printer wordt dit na elke reboot teruggezet naar de PDF writer of de Fax. Het heeft geen effect of de PC met de admin account is ingelogd of niet.

Wat zou dit kunnen veroorzaken? Zit er een vertraging in de netwerk aanmelding die dit veroorzaakt?

• Snajo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
Kan het zijn dat er een programma op de pc de default printer verandert bij het opstarten? Sommige virusscanners/firewalls en network connection managing/monitoring tools hebben de optie om een default printer aan een bepaalde netwerkverbinding te koppelen.

Het kan ook misschien zijn dat er een bepaalde Group Policy of opstartscript actief is, maar dat lijkt me niet zo voor de hand liggend omdat het om een losstaand workstation gaat.

Verwijderd

Ik heb het probleem ook op twee computers (Vista Professional en een Vista Ultimate) en met twee verschillende printers.

Het lijkt er op dat wij niet de enigen zijn met dit probleem:

http://www.vistax64.com/v...-doesnt-stay-default.html

Een oplossing heb ik echter nog niet gevonden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaMorpheus schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:45:

Wat zou dit kunnen veroorzaken? Zit er een vertraging in de netwerk aanmelding die dit veroorzaakt?
zou goed kunnen, netwerkprinters zijn sowieso afhankelijk van een goede werking van (onder andere) SNMP om de IP printerpoort status af te vangen.

Een printer(poort) die nog niet online is kan ook niet als een default worden ingesteld.
eventueel kun je in een logonscript wel de mogelijkheid verwerken om de eindgebruiker een printer te laten kiezen.

Voor een standalone machine kun je kijken naar de configuratie van je IP Printerpoort.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device