Toon posts:

Analyse methodiek voor operationele systemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste gebruikers,

Is er een aan te raden methodiek voor het maken van een analyse van een operationeel systeem? Zodat ik volgens een soort van stappenplan mijn systeem kan analyseren.

Hopelijk ben ik specifiek genoeg met mijn vraag,

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

...

Specifiek genoeg voor wat?

Wat wil je analyseren? Wat wil je meten? Hoe wil je dit meten?
Wat voor systeem wil je analyseren? In wat voor omgeving?
Wat voor stappenplan heb je zelf in gedachten?

Nee, niet specifiek genoeg ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok daar vreesde ik al voor.

Wat ik in principe wil is het volgende:

Ik weet al dat gebruikers problemen ondervinden op gebruiksvriendelijkheid op het informatiesysteem dat ik wil analyseren. Dus ik wil die problemen in kaart brengen, oplossingen aandragen, mogelijke oplossingen implementeren.

De stappen zijn op zich simpel maar ik zou dit het liefst doen dmv een ontwikkeld stappenplan zodat ik geen dingen over het hoofd zie die in een analyse wel thuis horen.

Hopelijk is het nu iets duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stappenplan? Laat de gebruikers, indien mogelijk, gewoon hun verhaal/ergernis mailen naar je in hun eigen woorden. Dan leer je niet alleen wat gebruikers zien/doen/of hoe ze werken maar dan krijg je ook een beter beeld dan als je "middels een keuze-menu stappenplan-achtig" naar een klacht toe wil werken.

/edit:
Ik mis trouwens je eigen kennis/inzicht/mogelijkheden voor verschillende methodieken die bestaan voor het troubleshooten en analyseren van elk inzichtelijk probleem in een organisatie of "organogram". Ik vermoed dan ook, met enige vreze, dat je niet weet waar je moet beginnen en dat je zometeen verzeild in termen die wij hier gaan uiten en uiteindelijk tegen een nog grotere muur aanloopt omdat je bepaalde termen/methodieken volledig verkeerd interpreteert.

[ Voor 43% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2009 16:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:42:
Ok daar vreesde ik al voor.

<uitleg>
Waarom zet je dat dan niet meteen in je topicstart :?
En, zoals al wordt aangehaald hierboven, welke methodiek(en) had je zelf in gedachten of in welke richting zit je te denken? We verwachten hier namelijk wel wat eigen initiatief (zie ons Algemeen beleid en onze Quickstart) en dat ontbreekt nogal in je topic.

Desalniettemin welkom ( :w ) op GoT. Neem voorgenoemde linkjes even door voor een fijn verblijf hier ;)

[ Voor 57% gewijzigd door RobIII op 02-02-2009 18:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was, zou ik de methodiek gebruiken waar ik het meest in thuis ben. In prinipe is elke methodiek die te gebruiken is om een analyse te maken, ook te gebruiken om achteraf een analyse te maken. Als je de analyse ( en het ontwerp ) af hebt, kun je een refactoring slag maken. Kijk even in wikipedia bij requirements management, daar staan ( ik geloof via een link midden in de pagina naar www.jiludwig.com ). Hier staan een aantal templates die je voor de analyse van een operationeel systeem kunt gebruiken.

Het goede nieuws is dat je niet de enige bent met dit probleem, het slechte is dat je daardoor soms door de bomen het bos niet meer kan zien ;)

succes
- Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank Dirk, dit is wel ongeveer wat ik zocht!
Pagina: 1