Jeroen Wijering FLV-player alternatief

Pagina: 1
Acties:
  • 1.988 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinboss
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 21:15
zoals de titel het al zegt ben ik op zoek naar een goed alternatief voor de Jeroen Wijering FLV-player

waarom ben ik hier naar op zoek?
vroeger was die player gratis en tegenwoordig sinds het veranderd is in LongTail Video dus niet meer :/
je mag de player alleen nog voor niet-commercieel gebruik gratis gebruiken

ik ben zelf al een beetje aan het googlen geweest maar weinig echt goeie gratis spelers tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat zijn je eisen en wensen aan een speler?

VLC player speelt zowat alles af wat, zonder diverse codecs te installeren op je systeem. Ik zou zeggen, kijk daar eens naar :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 10:58

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

als jij het wel commercieel gebruikt, waarom dan niet gewoon betalen voor de techniek?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ondanks dat ik denk dat het niets is voor in Webdesin Markup & Clientside Scripting ;) toch even mijn favoriete player:

SWF & FLV player

ps welk os? deze is in ieder geval voor zowel OSX als Windows

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:30
Commerciële site... Je zou dus (aannemende dat je voor een broodmager loon van 10 euro per uur werkt) maar 3 uur kunnen zoeken naar een goed alternatief, zodat je uitkomt op de zelfde prijs van 30 euro (dat kost JW FLV Player) :? .

Ik had de 30 euro betaald...

Waarom praat de rest hier over codecs en heb ik het gevoel dat je het wil implementeren in een website?

[ Voor 19% gewijzigd door XiniX88 op 02-02-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

XiniX88 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:13:
Commerciële site... Je zou dus (aannemende dat je voor een broodmager loon van 10 euro per uur werkt) maar 3 uur kunnen zoeken naar een goed alternatief, zodat je uitkomt op de zelfde prijs van 30 euro (dat kost JW FLV Player).

Ik had de 30 euro betaald...

Waarom praat de rest hier over codecs en heb ik het gevoel dat je het wil implementeren in een website?
idd ik denk niet dat ze helemaal snappen wat de FLV player van jeroen is ;)

maar ik zei dus ook al, als je het commercieel gebruikt, investeer die 30 euro dan ook 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 02-02-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bouw een eigen of leg die 30 euro neer, waar hebben we t over :) Als je het niet zelf kunt maken mag je blij zijn dat iemand een uitstekende player voor 30e aanbiedt al, want met 3 tientjes heb je geen goede devver die het voor je gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinboss
even voor de duidelijkheid, het gaat om een webplayer

het is voor op een website waar voorbeeld-mp3tjes kunnen worden beluisterd en waar stukjes DVD kunnen worden bekeken

en wat betreft die 30 euro daar ben ik van op de hoogte alleen staat het me totaal niet aan dat het eerst gratis was (heb de speler om meerdere websites geintegreerd) terwijl je nu opeens moet betalen, ook voor oudere versies waar de nieuwe voorwaarden niet eens op van toepassing zijn :(

http://www.longtailvideo....Old-version-of-FLV-Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edwinboss schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:21:
even voor de duidelijkheid, het gaat om een webplayer

het is voor op een website waar voorbeeld-mp3tjes kunnen worden beluisterd en waar stukjes DVD kunnen worden bekeken

en wat betreft die 30 euro daar ben ik van op de hoogte alleen staat het me totaal niet aan dat het eerst gratis was (heb de speler om meerdere websites geintegreerd) terwijl je nu opeens moet betalen, ook voor oudere versies waar de nieuwe voorwaarden niet eens op van toepassing zijn :(
Tja, als je eraan verdiend, dan is het toch terecht dat je moet betalen? Anders profiteer jij van andermans arbeid. Dat het ook geldt voor oudere spelers is begrijpelijk, om te voorkomen dat men probeert onder de kosten uit te komen.

De keuze is simpel: zelf ontwikkelen of die 30 euro neertellen. Simpele commerciele afweging.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Edwinboss schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:21:

http://www.longtailvideo....Old-version-of-FLV-Player
kom op zeg, als je het zelfs al op meerdere websites gebruikt dan is 30 euro toch peanuts?
Ik snap je probleem niet helemaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik tegenwoordig KMplayer (bijgeleverd bij TCUP) maar ook los te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinboss
jammer dat er zo weinig mensen zijn die ook daadwerkelijk mijn vraag beantwoorden |:(
ik vraag of iemand een alternatief weet, niet jullie menig over wel/niet betalen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edwinboss schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:49:
jammer dat er zo weinig mensen zijn die ook daadwerkelijk mijn vraag beantwoorden |:(
ik vraag of iemand een alternatief weet, niet jullie menig over wel/niet betalen toch?
Je geeft echter ook niet aan welke je al geprobeerd hebt. "Een beetje googlen" zegt niet veel, dat kan 5 minuten zijn. Verder is het natuurlijk geen afhaalchinees :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Edwinboss schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:49:
Ik wil niet voor mijn beurt praten maar je vraagstelling valt ongeveer in de context van dit topic. Op zich niet erg natuurlijk maar wat nou als je zometeen wel 10 antwoorden krijgt; moeten dan ook nog gaan beargumenteren "waarom" omdat je dan die keuze niet kan maken?

Oftewel, lief gevraagd; welke alternatieven heb je op het oog, heb je over gedacht etc. Ik kan er namelijk zo al 5 oplepelen uit een bekend CMS die ook nog eens allemaal gratis zijn. Beetje eigen inzet (en misschien andere Google-termen) worden op GoT hogelijk op prijs gesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2009 16:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgezien van het feit dat het geen antwoord op je vraag is, is de gang van zaken die JW en Longtailvideo nu doen juridisch gezien incorrect. Je kunt *nooit* met terugwerkende kracht je licentie aanpassen.

Met andere woorden, de oude versie is en zal altijd onder de oude licentie voorwaarden te gebruiken zijn, wat dus in dit geval wil zeggen dat je de player gewoon gratis mag blijven gebruiken. Ook op commerciele sites. Leuk geprobeerd van Longtail maar zo werkt het dus NIET in licentie land.

Let wel, als je nu de nieuwe versie download moet je dus wel betalen voor gebruik op een commeciele site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
ToobPlayer is wel mooi componentje op zich. Maar dat vereist wel wat Flash kennis. Ik zou persoonlijk gewoon die 30 euro neerleggen, die JWPlayer is een mooi product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:26:
Afgezien van het feit dat het geen antwoord op je vraag is, is de gang van zaken die JW en Longtailvideo nu doen juridisch gezien incorrect. Je kunt *nooit* met terugwerkende kracht je licentie aanpassen.

Met andere woorden, de oude versie is en zal altijd onder de oude licentie voorwaarden te gebruiken zijn, wat dus in dit geval wil zeggen dat je de player gewoon gratis mag blijven gebruiken. Ook op commerciele sites. Leuk geprobeerd van Longtail maar zo werkt het dus NIET in licentie land.

Let wel, als je nu de nieuwe versie download moet je dus wel betalen voor gebruik op een commeciele site.
Hangt een beetje van de oude licentie af natuurlijk. Als dat een tijdelijke licentie was, dan kunnen ze die prima aanpassen in een nieuwe versie. Of als er een clausule instaat die wijzigingen toestaat.

Uiteindelijk is de licentie slechts een overeenkomst voor het gebruik van de software.

Ik snap het probleem ook niet zo. Leg gewoon 30 euro neer als je met een commercieel product bezig bent. Niemand schiet wat op met dat principiele geneuzel.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 03-02-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
http://dev.pitplay.com/

Dit is een FLV player, gemaakt door een ex-collega van me, ik weet alleen niet of hij nog bezig is met deze player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wat zijn precies je eisen? JWplayer is namelijk ontzettend uitgebreid. De support voor RTMP-streaming en pseudo-streaming zijn bijvoorbeeld dingen die je niet in heel veel players ziet, maar wel in die van Jeroen Wijering zitten :)

Als je echt een uitgebreide zoekt dan kan je bijvoorbeeld FlowPlayer eens bekijken. Voor een simpele kan je gewoon op sourceforge ofzo eens rondneuzen. Een hele eenvoudige is bijvoorbeeld Fplayer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie dat de topic al erg oud is maar zal toch nog even reageren.

Heeft iemand Flayr al geprobeerd? Die is gratis (ook voor commerciële doeleinden)
en je kunt de kleuren en vorm aanpassen.

Zie: http://www.flayr.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Oude koeien mogen in de sloot blijven. Je kan eventueel een topic maken waarin je de voordelen van deze FLV player tegenover een aantal andere zet, maar op deze manier heeft het weinig zin.

[ Voor 66% gewijzigd door MueR op 24-02-2010 11:00 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.