Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Bijna 6 jaar geleden heb ik een HBO-opleiding informatica afgemaakt. Ik kreeg toen ander werk aangeboden (meer bedrijfskundig) en ben dat gaan doen. Ik wil nu weer terug in de ICT en denk aan iets van webdeveloper, softwareontwikkelaar. Mijn kennis is wel verouderd. Ik wil wat cursussen gaan doen (niet al te lange) om dat weer op te frissen en ook om meer kans te hebben op werk, om bij sollicitaties beter voor de dag te komen. Wat raden jullie aan? Wat zijn hot topics momenteel?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Virtualisatie springs to mind meteen.

No production networks were harmed during this posting

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

paella schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:07:
Virtualisatie springs to mind meteen.
Is meer iets voor beheer. Ik bak zelf ook regelmatig een vmware image in elkaar als ik weer software moet installeren dat ik niet op mijn machine rond wil hebben slingeren. Maar afgezien van wat basic skills doen de meeste developers er niet veel meer mee, als ze er al iets mee doen.

En tja.. een goeie cursus. Ik doe zelf ook regelmatig sollicitatiegesprekken en waar ik altijd op let is de 'drive' van de sollicitant. Waarom wil jij hier werken, wat heb jij te bieden, welke dingen wil jij in de komende jaren gaan verbeteren bij jezelf, wat verwacht je van ons, en wat is jouw bijdrage aan de organisatie?

Kennis krijg je snel genoeg in iemand (als je een voldoende intelligent iemand hebt) maar de juiste spirit zit kan je niet via een cursus in iemand plaatsen.

Maar zoveel bedrijven, zoveel wensen :)

Persoonlijk zou ik kijken of ik mijn bedrijfskundige skills zou kunnen combineren met een meer technische inhoud. Er zijn genoeg mensen die de taal van de klant spreken, er zijn genoeg developers die de taal van de computer spreken, maar er zijn maar weinig developers die de taal van de klant spreken. Dat soort mensen zijn hun gewicht in goud waard.

[ Voor 18% gewijzigd door Alarmnummer op 02-02-2009 16:24 ]

Verwijderd

Voor ontwikkelaars is Sharepoint heel hot

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:04
Wat wil jezelf ? Waar ligt je voorkeur? Waar heb je ervaring in ?

Hoezo ontwikkelaar ? Heb je dit al hobbymatig gedaan of lijkt het je nu 'wel leuk' ?

Kortom een hoop vragen.

Verder, wil je eerst een cursus doen en dan meteen solliciteren ? Wat vertel je op zo'n gesprek: ik heb een cursus gedaan, dus de theoretische kennis is er. Kortom: 0 ervaring en jij wat duiten armer. Als ze je aannemen (wat eerder is aangegeven, motivatie / drive is heel belangrijk) nemen ze je ook aan zonder cursus en wordt vanuit het bedrijf een cursus aangeboden.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wil je echt de ontwikkel kant op?
Geen Infrastructuur beheer?

Cursussen kun je ook vaak op kosten van het bedrijf doen.

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1