vpn server opzetten en testen binnen eigen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-12 14:55
Hi,

Ik ben bezig een XP PC te configureren voor mijn vriendin met daarin een extra harde schijf die ik via VPN wil kunnen gebruiken voor backups.

Ik heb een vpn geconfigureerd om inkomende verbindingen te accepteren.
ik kan ook als in het interne IP address in geef een de vpn verbinding opbouwen vanaf mijn eigen vista PC binnen het netwerk.
IK wil alleen zien te testen hier thuis of het gaat werken als ik de pc eenmaal bij haar heb staan.
Het is toch 60 min rijden om even een instelling te wijzingen en te testen:S

De PC hangen hier thuis een een netwerk achter een fritzebox router welke is aangesloten op ADSL (XS4all)
Hoe kan ik zoiets nou het beste testen?
iemand ideeen?
Vast bedankt Bert

mrbert

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Poort forwarden en kijken of je op IP adres kan connecten?
Instellen, RDP aanzetten en zo snel mogelijk naar huis gaan. Als je het brak instelt, heb je toch een extra excuus om bij je vriendin te blijven O-)

[ Voor 28% gewijzigd door kKaltUu op 02-02-2009 15:45 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• mrbert
kKaltUu schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:44:
Poort forwarden en kijken of je op IP adres kan connecten?
Instellen, RDP aanzetten en zo snel mogelijk naar huis gaan. Als je het brak instelt, heb je toch een extra excuus om bij je vriendin te blijven O-)
hahaha

Nou daar heb ik geen excuus voor nodig:)
Ik heb hier geprobeerd om wat poorten te forwarden op mijn router naar haar PC.
1723-1724, 50-51 en boo alleen voor tcp verkeer
maar dan krijg in geen verbinding. :S

mrbert

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Crossloop erop gooien, en als het niet werkt hoeft je vriendin een paar klikjes te doen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• mrbert
ChaserBoZ_ schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:28:
Crossloop erop gooien, en als het niet werkt hoeft je vriendin een paar klikjes te doen.
Dat is toch net zoiets als virtual VNC e.d.?
dat heb ik er al op gezet.
en die verbinding lijkt het te doen:) ook via het dyndns adress als ik hier haar PC in de DMZ zet.
De portforwaring werkend instellen zoder zoiets drakonisch te doen lukt nog niet:S
En wil liefst toch zo veel mogelijk afgeschermd houden op haar PC dat lukt met DMZ niet zo gewldig he;)

mrbert

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-12 17:31
je kan ook gewoon teamviewer doen, dat is een vrij handig programma, en hoef je verder ook geen poorten open te gooien, kan ook gewoon vpn doen enzo, en ook remote desktop

• mrbert
ChaosZ0ne schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:25:
je kan ook gewoon teamviewer doen, dat is een vrij handig programma, en hoef je verder ook geen poorten open te gooien, kan ook gewoon vpn doen enzo, en ook remote desktop
OK goed idee:)Teamviewer had ik al eens geprobeerd en werkte oook behoorlijk goed alllen niet naar een bennins op het ziggo netwerk. Maar zij zit op alice dus dat zal vas wel gaan lukken.
probeer ik het gewoon op die manier.

Thanks allemaal.

mrbert

Pagina: 1