Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc schokt bij Titan Quest+uitbreiding.

Pagina: 1
Acties:

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11 13:24
Hallo,

Mijn buurjongen heeft een probleem, hij heeft een vrij goede pc:
-Windows xp
-Msi mobo s775
-Ati Radeon 4830
-3gb ddr2-667mhz
-Intel Core2duo e6400 2,2ghz (denk ik, dit moet ik overigens nog bekijken, gister deed het internet het niet dus kon ik de programmatjes daarvoor niet downloaden.
Nu is het probleem dat het spel enorm schokt, vooral bij de wat drukkere gebieden met wat meer tegenstanders, als hij een hele lage resolutie instelt en alle dingen die je zo ongeveer kan aanpassen op low zet dan loopt het iets soepeler.
Nu moet het spel gewoon met alles op het hoogst draaien, het spel is geproduceerd in 2006 en heeft geen hoge systeemeisen... dit zijn de systeemeisen:
Minimaal Windows 2000
Pentium III 1.80 GHz
512 MB RAM
Videokaart met 64 MB geheugen
5.00 GB vrije hardeschijfruimte
DirectX 9c
Zijn beeldscherm kan 1680*1050 weergeven.
Nu heb ik al wat voorwerk gedaan, namelijk kijken waar het aan kon liggen dus hij begon met spelen om mij het te laten zien, het schokte vooral op de plekken waar wat meer vijanden e.d. waren.
Taakbeheer aangezet en weer gaan spelen, na een tijdje weer kijken, staat de cpu load van 1 core vaak meer dan 80% zelfs vaak op de 100%.
Wij naar mijn computer, spel geïnstalleerd en gaan met die banaan, alles direct op het hoogst op 1920*1200,
Mijn specs:
-Asus m3n-ht deluxe
-4gb 1066mhz
-Amd 6000x2 3ghz
-2x 9600gt in sli
Vista 32bit
En tot mijn verbazing liep het bij mij vrij soepel, met alles op het hoogst, heel af en toe een keer een schokje, maar dat kwam vooral als je een nieuw gebied inliep.
Ook taakbeheer aangezet, verder spelen en toen weer gekeken, de load kwam niet vaak boven de 60% uit.
Nu vroeg ik mij af, is het spel maar voor 1core geoptimaliseerd, en dat zijn processor dan gewoon te sloom is?
Aangezien mijn processor het wel goed trekt, en bij mij de load lager is en het niet schokt, trek ik de conclusie dat het aan de processor ligt, of is dit te voorbarig?
En als het wel aan de processor ligt, zou je dan bijv. andere koeling kopen en een beetje oc'en zeg maar richting de 2,6-3,0ghz grens?
Of zou je dan beter een e8400 kopen, wat overigens wel weer een stuk duurder is.
Voor de rest lopen alle spellen heel lekker bij hem, ra3 e.d.
Wat denken jullie wat het is en wat is verstandig om te doen?
Alvast bedankt!

• EdwardvGelder
Weet niemand hier wat op?
Of zit ik in het verkeerde topic?

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:41
Nou die 4830 is wel een leuke kaartje maar niet voor op 1680*1050 hoor...
ik weet nog dat ie bij mij ook heel soms schokte op 1400*1050 met een 8800GT...
Kwam niet vaak voor (bijna nooit) maar wel eens....
Al geprobeerd om het detail en de resolutie te verlagen ?
Zet hem eens voor de grap op iets in de buurt van 1280x1024 met medium detail en kijk dan ff of het minder schokt...
Aan de cpu moet het niet liggen...
desnoods probeer andere drivers voor de kaart en of er patches zijn voor het spel zelf...

• EdwardvGelder
Hehe, als hij de resolutie op 1024 zet en alles op low dan loopt het iets minder schokkerig alleen schokt het nog wel.
Op mijn computer schokt het ook wel af en toe maar dat komt denk ik door dat je in een nieuw gebied komt en dat even geladen moet worden.
Wat voor processor heb jij dan?
En dank je voor de tip, ik ga binnenkort even kijken.

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:41
ff kijken ik had toen een e6550...
met 2 gig geheugen...
ik ga ervanuit dat ie nu niet meer zou schokken (q6600 op 3.2 ghz en ati 4870)...

• EdwardvGelder
Ik moet nog kijken wat voor processor hij erin heeft zitten, misschien even kijken als hij hem iets oc'ed het verandert.

Edit: Zijn internet deed/doet het nog niet, misschien vanavond wel weer vandaar dat ik het nog niet weet.

[ Voor 31% gewijzigd door EdwardvGelder op 04-02-2009 14:32 ]

• EdwardvGelder
Even gekeken, hij had weer internet.
De cpu is een intel c2d E4500, 2,2ghz.
Ik heb geprobeerd te oc'en, niet teveel aangezien hij nog standaard koeler had, 0,2 ghz of zo alleen kan dat niet.
Ik kan in de bios wel bij de opties alleen kan ik de multi of de frequentie niet veranderen.
Hoe kan dat?
Voor de rest heb ik naar de tip geluisterd en gpu drivers geupdate, naar 9.1, dit hielp wel een beetje alleen bleef het soms toch nog schokken, fraps gedownload om naar de fps te kijken, eerst alles op laag en altijd 60 fps heel soms een dropje naar 55, toch bleef het af en toe schokken, vooral als er meerdere tegenstanders in beeld kwamen en hij ging vechten, met alles op het hoogst had hij ook regelmatig 60 fps maar gemiddeld +30/40 af en toe maar dat heb ik maar 1x gezien zakte hij naar 25, dit moet bij zo'n spel geen probleem zijn.
De cpu heeft bijna altijd 100% load, zou het dan een mogelijkheid zijn dat zijn processor te sloom is?
Ik ga nog even kijken wat voor moederbord hij heeft en dan vraag ik wat ik eraan zou kunnen doen.
In ieder geval is het een msi socket 775 moederbord.

• EdwardvGelder
Niemand?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jawel, ben zelf bekend met dit spel.
Je hebt last van het fenomeen dat binnen deze game bekend staat als rubber-banding. Het loopt soepel en daarna weer minder afhankelijk van de load. Snelle machines lijken hier voornamelijk last te hebben, maar gelukkig lost de patch en mogelijk de fanpatch een hoop op. En de mensen die hier last van hebben zijn volgens mij in de minderheid, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Is het spel gepatched tot de meest recente officiële versie? Heb je ook naar de fanpatch gekeken welke mogelijk nog meer probleempjes oplost?
Fanfora nagelezen hierover? Want je zegt dat je gezocht hebt, maar dan vind ik het wat apart dat je nog nergens de term 'rubber-banding' tegen bent gekomen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41

mokumouse

LOLstoel User

Hier nog een TQ speler, die fan patch is sowieso aan te raden voor wat game balance dingetjes (drop rates enzo). Hier met die patch geen last van schokken op het systeem uit me sig.

Blaat...

• EdwardvGelder
Jij hebt natuurlijk ook een snellere processor.
Maar bedankt voor de tips, ik probeer ze zo snel mogelijk uit, ik houd jullie op de hoogte.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over één enkele spel horen in Spielerij - Problemen & Vragen.

Move OH -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

• EdwardvGelder
Ok, ik heb nu alles gecheckt wat jullie zeiden, we hebben de nieuwste patch en de fanpatch geïnstalleerd.
En toch blijft hij heel erg schokken, terwijl hij bij mij helemaal niet schokt, eigenlijk helemaal niet.
Zou het dan niet wezen dat zijn processor gewoon te sloom is?
Aangezien bij mij er minder cpu belasting is en het bij mij heel soepel loopt.

• EdwardvGelder
niemand?

Verwijderd

EdwardvGelder schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:45:
Ok, ik heb nu alles gecheckt wat jullie zeiden, we hebben de nieuwste patch en de fanpatch geïnstalleerd.
En toch blijft hij heel erg schokken, terwijl hij bij mij helemaal niet schokt, eigenlijk helemaal niet.
Zou het dan niet wezen dat zijn processor gewoon te sloom is?
Aangezien bij mij er minder cpu belasting is en het bij mij heel soepel loopt.
CPU kan het niet zijn, ik heb dit met een e6600 gespeeld zonder problemen (16x10 res), maar ik heb wel een 8800GTX (RAM identiek). Het zit dus of in de videokaart (FSAA of zoiets), of in software buiten TQ om (virus scanner of zoiets).

• EdwardvGelder
Hij had net een clean install gedaan dus dat kan het niet wezen.
Misschien dan even in de drivers kijken.
Pagina: 1