Toon posts:

computer compleet dood

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc die echt helemaal dood is. Hij doet echt niks meer. Gee ventilatoren die beginnen te draaien, geen biepjes, niks. Het is net of je een pc aan probeert te zette, waarvan de stekker er niet inzit.

Ik heb al een andere voeding geprobeerd, maar dat helpt niet. Verder zou ik niet weten waar ik dit moet zoeken. Als er een ander onderdeel stuk is, dan geeft de pc over het algemeen enig teken van leven. Dat is nu dus niet het geval :?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Mischien een idee als je er zelf niets vanaf weet, ermee naar een computer winkel te gaan?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:49

Matjan

:D

Doet je stopcontact het wel?

Schiedam | 4050 Wp ZZO

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-01 10:14
Power knopje stuk/kabeltje los?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-01 21:49
We hebben hier een mooie FAQ, daar moet je mee beginnen.

Zelf zou ik inderdaad kijken of het stopcontact werkt, en daarna of de voeding werkt (pinnetjes verbinden).

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Als je inderdaad stroom hebt, wat een terechte vraag is van Matjan :P , dan is het naar alle waarschijnlijkheid een probleem met je moederbord. Op z'n minst had namelijk de fan van je voeding moeten gaan draaien, ook al zou er van alles stuk zijn.

Enige andere mogelijkheid die ik kan verzinnen is dat je alle onderdelen uit de kast haalt en dan met een minimaal systeem probeert op te starten, om overbelasting uit te sluiten en om kortsluiting met de kast uit te sluiten.

Maar ik geef het weinig kans. Tenzij de voeding echt geen stroom kreeg ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:36
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter geprobeerd? Iets meer info is wel handig!

Verwijderd

Topicstarter
De voeding werkt en het stopcontact ook. Als ik de pennetje van de powerknop op het mobo kortsluit, dan geeft hij ook niets. Dus een defecte powerknop kan het ook niet zijn.

Dit heb ik nooit eerder meegemaakt :?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-01 21:49
Dan is het moederbord kapot. Die moet namelijk de voeding inschakelen. Doet 'ie dat niet, dan betekent het dat het moederbord kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk. Bedankt voor de hulp allemaal.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid *updated!*

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Wellicht heb je het al gevonden. Toch is de troubleshooter nog wel handig om door te nemen.

Mocht je de oplossing niet kunnen vinden dan is er de optie om een topic te openen in Processors, Moederborden en Geheugen. Lees daar wel eerst even het geldende beleid en eventueel de FAQ. Geef dan ook zo veel mogelijk informatie die relevant is voor het probleem.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.