Laptop wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:

• stephenophof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11-2022
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn laptop.
Ik heb een Acer Aspire 5630, ongeveer 1,5 jaar oud.

Gisteren heb ik 'm nog gebruikt en dat werkte goed. Toen ik de laptop vannochtend wilde opstarten kreeg ik helemaal geen beeld. Zelfs het POST-scherm (het Acer logo) kwam niet in beeld. Het beeld bleef gewoon helemaal zwart. Ik hoor wel de ventilator als ik de laptop aan zet. Het lijkt wel of het beeldscherm kapot is!?
Ik heb de laptop met behulp van een VGA-kabel op een andere monitor aangesloten, maar dan krijg ik ook geen beeld.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://www.css-iom.co.uk/mediac/400_0/media/Acer_Aspire_5630_gross.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door stephenophof op 02-02-2009 14:45 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Probeer in ieder geval Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zo goed mogelijk door te lopen. Vermeld verder goed duidelijk wat je hebt geprobeerd en wat de resultaten daarvan zijn.

Vermeld iig of er ook lichtjes gaan branden, of je HDD activiteit hebt (is ook een lichtje voor dat knippert) en of je capslock aan en uit kan zetten.

Probeer verder oa de accu er een tijdje uit te houden en zo veel mogelijk er uit te gooien (staat ook wel in de troubleshooter) zoals HDD, geheugen en WLAN. Hier moet je relatief makkelijk bij kunnen.

Ik vermoed dat hij compleet dood is, maar je weet maar nooit.

• stephenophof
GENETX schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:29:
Probeer in ieder geval Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zo goed mogelijk door te lopen. Vermeld verder goed duidelijk wat je hebt geprobeerd en wat de resultaten daarvan zijn.

Vermeld iig of er ook lichtjes gaan branden, of je HDD activiteit hebt (is ook een lichtje voor dat knippert) en of je capslock aan en uit kan zetten.

Probeer verder oa de accu er een tijdje uit te houden en zo veel mogelijk er uit te gooien (staat ook wel in de troubleshooter) zoals HDD, geheugen en WLAN. Hier moet je relatief makkelijk bij kunnen.

Ik vermoed dat hij compleet dood is, maar je weet maar nooit.
De HDD indicator brandt, de ventilator maakt geluid en de dvd-drive hoor je een beetje.
Het lijkt net maar net of de laptop wel gewoon werkt, maar dat het beeldscherm dood is. :(

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat GENETIX zegt, even accu er uit, laptop proberen op te starten zonder accu zodat echt alle spanning er uit is, en dan weer opstarten met accu.

Of het gaat nu mooi werken, of je laptop is ergens goed stuk. Of je beeldscherm, of iets vager zoals het moederbord/geheugen/processor.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• stephenophof
Motrax schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:10:
Wat GENETIX zegt, even accu er uit, laptop proberen op te starten zonder accu zodat echt alle spanning er uit is, en dan weer opstarten met accu.

Of het gaat nu mooi werken, of je laptop is ergens goed stuk. Of je beeldscherm, of iets vager zoals het moederbord/geheugen/processor.
Ik heb het zojuist geprobeerd, maar het werkt helaas niet.
Ik denk dat ik morgen nog even mijn laptop meeneem naar mijn informaticaleraar en anders ga ik er mee terug naar de winkel. (Ik heb nog garantie).

Iedereen bedankt voor zijn bericht! ;)

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-01 14:38
probeer anders is een extern scherm op je laptop aan te sluiten. Start de laptop dan wel op is de kans groot dat je scherm het begeven heeft...

...

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-01 09:29
Heb je überhaupt de OP wel gelezen koentjuh1987, staat in dat die dat al geprobeerd heeft. :)

[ Voor 33% gewijzigd door ErikCornelissen op 02-02-2009 17:39 ]

Pagina: 1