Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Over 5 weken vertrek ik voor ruim 6 weken naar Ghana om daar les te geven op een computer school.
In Ghana is het erg stoffig en mijn iPhone (2g) met veel openingen neem ik liever niet mee.

Mijn vraag is dan ook: welke telefoon kan tegen de stof, het zand en de hitte? (35-40 graden is geen uitzondering) Andere belangrijke factoren zijn de prijs en hij moet simlock vrij zijn (ivm lokale sim kaart). Het Uiterlijk, camera functie enz maakt allemaal niks uit en ik ga de telefoon ook alleen voor 6 weken gebruiken. Ik zoek dus een super degelijk toestel en heb geen ervaring met de omstandigheden daar...

Ben benieuwd naar jullie suggesties...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 14:40 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Veel merken hebben robuustere modellen.
Ik heb een Me-45 (oid) van Siemens gehad, die heeft onderin een waterbak gelegen en deed het nog. Ik zou bij de verschillende fabricanten de modellen even langslopen.

Sim-lock vrij is niet moeilijk, allen in http://tweakers.net/pricewatch/cat/215 zijn sim-lockvrij.

edit:
Het is weer even geleden dat ik Afrika ben geweest, maar volgens mij lopen ze daar zelf met allerlei modellen zelf rond. Ga je echt voor lange tijd de 'bush' in, of blijft je een beetje in de steden?

Ik denk dat de meeste simpele modellen wel tegen dagelijks gebruik in Afrika kunnen.

[ Voor 32% gewijzigd door Tukk op 02-02-2009 14:44 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:05
Ik heb zelf een half jaar in Zuid-Afrika gezeten met (destijds) mijn Nokia 3310. Hij heeft het overleeft. Is nu een back-upphone voor mij.

AULXJMHR

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:38:
Hallo,

Over 5 weken vertrek ik voor ruim 6 weken naar Ghana om daar les te geven op een computer school.
In Ghana is het erg stoffig en mijn iPhone (2g) met veel openingen neem ik liever niet mee.

Mijn vraag is dan ook: welke telefoon kan tegen de stof, het zand en de hitte? (35-40 graden is geen uitzondering) Andere belangrijke factoren zijn de prijs en hij moet simlock vrij zijn (ivm lokale sim kaart). Het Uiterlijk, camera functie enz maakt allemaal niks uit en ik ga de telefoon ook alleen voor 6 weken gebruiken. Ik zoek dus een super degelijk toestel en heb geen ervaring met de omstandigheden daar...

Ben benieuwd naar jullie suggesties...
Ben erg benieuwd naar wat je zelf al ondernomen hebt. Googlen levert al snel een paar links op:

http://www.sonyericsson.c...overview/c702?cc=nl&lc=nl
http://www.sonimtech.com/products.php
http://nl.samsungmobile.com/mobile/M110

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:42:
edit:
Het is weer even geleden dat ik Afrika ben geweest, maar volgens mij lopen ze daar zelf met allerlei modellen zelf rond. Ga je echt voor lange tijd de 'bush' in, of blijft je een beetje in de steden?

Ik denk dat de meeste simpele modellen wel tegen dagelijks gebruik in Afrika kunnen.
Ik blijf voornamelijk in de stad, maar het is in het noorden van Ghana erg droog en zanderig. Een floppy disk houdt het daar ook niet langer dan een paar maanden vol :)
DPhoenix schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:42:
Ik heb zelf een half jaar in Zuid-Afrika gezeten met (destijds) mijn Nokia 3310. Hij heeft het overleeft. Is nu een back-upphone voor mij.
Helaas is mijn 3310 al 5 jaar niet gebruikt :) Misschien een goedkoop model van Nokia zoeken dus haha

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel bekend met de gangbare merken, types en websites. Die kan ik zelf ook vinden. Ik zoek vooral een goedkope eenvoudige telefoon en waar vind je die tegenwoordig nog? Het hoeft ook niet perse een nieuw model te zijn.

Edit: de M110 is vrij goedkoop. Ik zal deze eens wat beter bekijken. Thanks!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 14:53 ]

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:05
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:47:
[...]
Helaas is mijn 3310 al 5 jaar niet gebruikt :) Misschien een goedkoop model van Nokia zoeken dus haha
Of een 3310 op Marktplaats.nl zoeken?

AULXJMHR

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:44

_Apache_

For life.

Heb hier nog wel een Nokia 1100 voor je, heel simpel modelletje, en erg robuust.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 02-02-2009 15:24 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
Die temperatuur is het minste probleem voor het ding denk ik. Na een half jaar in zuidoostelijk Afrika gezeten te hebben kan ik je dat alvast wel verklappen. Verder, afhankelijk van het weer was het ook daar ZEER stoffig, mijn SE W900i had daar geen last van noch mijn Samsung 300 (nogwattes). In mijn optiek kun je gewoon een goedkoop simlock vrij mobieltje halen, zeker voor maar 6 weken moet dat geen enkel probleem zijn. Nokiatjes doen het wat dat betreft altijd goed! Zo simpel mogelijk, heb je ook niks te verliezen!

Criticism is prejudice made plausible.

Pagina: 1