Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Betaalbare SIP-TRUNK gezocht voor privegebruik met OCS 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 1.476 views

Verwijderd

Topicstarter
Gents,

Ik ben op zoek naar een ITSP die voor een nette prijs een SIP-Trunk kan leveren in Nederland voor thuisgebruik. Indien mogelijk zelfs via mijn bestaande glasvezellijn. Wanneer je op internet zoekt vind je eigenlijk alleen maar zakelijke producten.

Weet iemand een leuke provider die zoiets kan leveren, zodat ik verder kan met mijn OCS 2007 omgeving thuis?

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40
budgetphone heb ik zelf, naar mijn inzien wel een goede sip trunk provider :P

[ Voor 3% gewijzigd door Newjersey op 02-02-2009 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze even een mail gestuurd. Denk je dat dit gaat werken met OCS 2007 r2?

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:34:
Ik heb ze even een mail gestuurd. Denk je dat dit gaat werken met OCS 2007 r2?
Ik zou niet inzien waarom niet.. draai zelf een trixbox i.c.m. deze budgetphone sip trunk en het werkt perfect, heb een telefoonnummer in het netnummer waarin ik woon, beter kan niet :) weinig storingen en het voordeel is dat je zowel met prepaid én met gewoon automatisch incasso kan werken, ideaal :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe werkt dat dan precies, kan je de logininfo van budgetphone.nl in je tribox gooien, en dan je tribox als sip-trunk gebruiken, zodat OCS r2 via de Tribox kan bellen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 13:24 ]

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Nu ben ik niet gehinderd door enige ervaring met OCS (anders dan aan gebruik van MOC), maar een SIP trunk is gewoon een SIP account. Je vult de SIP proxy, user account en password in en alle uitgaande gesprekken lopen via dat account.

In theorie moet je dus in OCS gewoon de budgetphone gegevens invullen en kun je dan via budgetphone bellen.

Verwijderd

Topicstarter
riddles schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:45:
Nu ben ik niet gehinderd door enige ervaring met OCS (anders dan aan gebruik van MOC), maar een SIP trunk is gewoon een SIP account. Je vult de SIP proxy, user account en password in en alle uitgaande gesprekken lopen via dat account.

In theorie moet je dus in OCS gewoon de budgetphone gegevens invullen en kun je dan via budgetphone bellen.
Het probleem is alleen dat OCS volgens mij geen digest authentication ondersteunt, je kan nergens dat gebruikersnaam en wachtwoord invullen maar er wordt een open verbinding verwacht.

• riddles
Hmmm, even wat meer gelezen en het is inderdaad verre van eenvoudig. Hier een voorbeeld van een artikel waar ze openSER (nu openSIPS) gebruiken als proxy tussen OCS en Asterisk. Dat zou je ook tussen OCS en een willekeurige andere SIP provider moeten kunnen gebruiken. Maar ik wens je veel succes :)
https://confluence.terena...+Asterisk+through+OpenSER

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11 17:35
Voor Exchange 2007 heb ik wel eens gespeeld met Asterisk/Trixbox en SipX m.b.v. deze guide:

http://blog.lithiumblue.c...ange-2007-unified_29.html

Ik kon toen m'n Exchange-server bellen met zowel een Xs4all VoIP-in als een VoipBuster VoIP-in account, geconfigureerd in Trixbox als SIP-trunk. SipX heb je nodig om SIP/TCP te vertalen naar SIP/UDP, aangezien Exchange alleen SIP/TCP ondersteunt.

Misschien kun je dit ook geschikt maken voor OCS? Je moet er dus wel twee virtuele Linux-servers voor draaien...

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 20:38
riddles schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:12:
Hmmm, even wat meer gelezen en het is inderdaad verre van eenvoudig. Hier een voorbeeld van een artikel waar ze openSER (nu openSIPS) gebruiken als proxy tussen OCS en Asterisk. Dat zou je ook tussen OCS en een willekeurige andere SIP provider moeten kunnen gebruiken. Maar ik wens je veel succes :)
https://confluence.terena...+Asterisk+through+OpenSER
Ik ben al tijden bezig met het hele ocs verhaal.
Ik heb zo'n beetje elke website over ocs en asterisk al wel gezien, maar kan geen andere tutorials vinden dan de tutorial die riddles hier schreef.

Ik heb het voor elkaar gekregen om van mijn telefoon naar exchange te bellen. Hier heb ik gebruik gemaakt van Trixbox v2.6.2.2 en SipX volgens mij versie 3.10 ofzo. Maar alle tutorials die ik vind zijn al verouderd en werken met ourdere trixbox en sipx versies. Nou denken jullie dat dit niet zo'n groot probleem is, maar er zijn heel veel dingen veranderd met de nieuwe sipx en trixbox versies.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met een goede tutorial.

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je precies bereiken mike?

• 64mike53
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:43:
Wat wil je precies bereiken mike?
zoals ik al zei ben ik al een tijd bezig om ocs te koppelen aan mijn asterisk centrale. Hierdoor kan ik van mijn mobiel of huistelefoon bellen naar Office Communicator.
Dit werkt allemaal niet zo 1,2,3 en daarom hoop ik dat iemand mij meer kan vertellen en eventueel een tutorial heeft om OCS te koppelen aan Asterisk zodat ik kan bellen tussen Asterisk en OCS.

Verwijderd

64mike53 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:39:
[...]

zoals ik al zei ben ik al een tijd bezig om ocs te koppelen aan mijn asterisk centrale. Hierdoor kan ik van mijn mobiel of huistelefoon bellen naar Office Communicator.
Dit werkt allemaal niet zo 1,2,3 en daarom hoop ik dat iemand mij meer kan vertellen en eventueel een tutorial heeft om OCS te koppelen aan Asterisk zodat ik kan bellen tussen Asterisk en OCS.
nevermind

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 19:52 ]

• riddles
Het zou nu wel moeten kunnen. Je hebt 3 opties volgens mij:
  1. OCS (Mediation Server) -> OpenSer -> Asterisk. Lijkt me erg lastig. Zie optie 2 en 3.
  2. Asterisk 1.6 ondersteunt SIP over TCP. Dat zou moeten gaan werken. Zie hier: http://blogs.technet.com/...ications-server-2007.aspx.
  3. OCS 2007 R2 ondersteunt SIP over UDP. Dat zou ook moeten gaan werken, maar ik kon er weinig over vinden.

• riddles
Een andere optie is http://www.gradwell.net/index2.php. Niet echt heel goedkoop, maar ze schijnen out-of-the-box OCS SIP trunks te kunnen/willen ondersteunen en ze hebben Nederlandse nummers.

• 64mike53
sorry voor mijn late reactie.

In ieder geval bedankt voor de voorstellen.
Ik ga optie 2 proberen. Ik had met mijn guide al voor elkaar om van mijn deskphone naar office communicator te bellen maar van office communicator naar de deskphone lukte nog niet.

Nu ga ik het met de andere guide proberen.
Ik laat jullie weten als het is gelukt.

Verwijderd

Modbreak:Spam

[ Voor 120% gewijzigd door bjck op 18-07-2009 00:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.