[iPhone 3G] Edge uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hi all,

M'n vriendin heeft bijna 2 jaar geleden een Orange abonnement afgesloten met een Nokia telefoon, welke nu binnen 2 maanden afloopt.
Omdat haar Nokia enorm vaak uitvalt en bijna onbruikbaar is heeft ze bij T-mobile een abbo afgesloten met een iPhone, dit mag blijkbaar omdat het 2 maanden voor de afloop van haar huidige abonnement is.
Haar T-mobile abbo gaat in op de dag dat haar Orange afloopt en ze moet op die zelfde dag haar simkaart verwisselen van Orange naar T-Mobile. Tot zover alles goed.

Het komt er dus op neer dat ze nu haar Orange simkaart in haar iPhone heeft zitten en nu dus belt met haar huidige abonnement.
Het probleem is alleen dat haar Orange abonnement gebruik maakt van een 24h. internet-toegangspas, dit wil zeggen dat als je contact zoekt met internet dat er 2 euro extra wordt verrekend en vervolgens 24 uur toegang krijgt tot het internet met een data limiet van 25Mb.

Aangezien je bij de iPhone het EDGE netwerk niet kan uitzetten heeft ze naar mijn idee constant contact met internet waardoor de rekening voor de laatste 2 maanden toch wel kan oplopen tot 120,-
De man in de T-Mobile zaak zei dat als je de e-mail push en je 3G uit zou zetten er niks aan de hand zou zijn.

Naar mijn idee is EDGE ook internet en heb je dus ook een verbinding. Als ik bij de stats kijk van haar "mobile data traffic" staat deze al op 934kb en is er dus wel degelijk data uitgewisseld.
Kan iemand mij hier enige opheldering over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 09:12
Ik zat met precies hetzelfde probleem met mijn iphone icm met orange. Wat je moet doen met je iPhone is naar instellingen/algemeen/netwerk gaan en 3G uitzetten. Vervolgens ga je naar de optie onder die van 3G, namelijk Mobiel datanetwerk. Daar staat:
APN:.......
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Bij APN staat als het goed is al iets ingevuld, ik dacht internet of mobiel internet. Daar vul je in iedergeval iets anders in, evengoed als bij de gebruikersnaam en wachtwoord vul je iets in... Hierna is het niet meer mogelijk om via het mobiele netwerk verbinding te maken met internet. Je kan het checken door in het hoofdmenu bijvoorbeeld het weer te checken. Als het goed is krijg je de melding dat verbinden niet mogelijk is... Succes!

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 20:22

Guldan

Thee-Nerd

Dit bovenstaande werkt trouwens alleen als je provider die gegevens daadwerkelijk ook gebruikt. KPN en telfort geven je gewoon direct toegang tot het internet wat je ook invult.

Mits je de iphone jailbraked dan kan je met bossprefs edge uit zetten, en dan is het ook echt uit.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
Jaapoes schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:42:
Ik zat met precies hetzelfde probleem met mijn iphone icm met orange. Wat je moet doen met je iPhone is naar instellingen/algemeen/netwerk gaan en 3G uitzetten. Vervolgens ga je naar de optie onder die van 3G, namelijk Mobiel datanetwerk. Daar staat:
APN:.......
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Bij APN staat als het goed is al iets ingevuld, ik dacht internet of mobiel internet. Daar vul je in iedergeval iets anders in, evengoed als bij de gebruikersnaam en wachtwoord vul je iets in... Hierna is het niet meer mogelijk om via het mobiele netwerk verbinding te maken met internet. Je kan het checken door in het hoofdmenu bijvoorbeeld het weer te checken. Als het goed is krijg je de melding dat verbinden niet mogelijk is... Succes!
Dus als ik het goed begrijp gaat de iPhone proberen te verbinden met je fictief ingevulde gegevens, wat dus niet lukt.
Thx! Ga het meteen proberen!
Guldan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:26:
Dit bovenstaande werkt trouwens alleen als je provider die gegevens daadwerkelijk ook gebruikt. KPN en telfort geven je gewoon direct toegang tot het internet wat je ook invult.

Mits je de iphone jailbraked dan kan je met bossprefs edge uit zetten, en dan is het ook echt uit.
Ze heeft zelf Orange dus ik denk wel dat het moet lukken.
Die Bossprefs zou idd ook een optie zijn, maar om nou alleen daar voor te gaan jailbreaken vindt ik niet echt de moeite aangezien haar telefoon nu nog lekker snel is.

[ Voor 23% gewijzigd door Wootism op 02-02-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 09:12
Ik heb inderdaad ook Orange dus het bovenstaande wat ik beschreef werkt.

Je kan trouwens naar de Orange klantenservice bellen en het internet verhaal uitleggen, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk de gemaakte internetkosten terug. :)

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
Jaapoes schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:59:
Ik heb inderdaad ook Orange dus het bovenstaande wat ik beschreef werkt.

Je kan trouwens naar de Orange klantenservice bellen en het internet verhaal uitleggen, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk de gemaakte internetkosten terug. :)
Het is helemaal gelukt, ze kan nu geen gebruik/verbinding meer maken van de Orange internet dienst!
Vindt het overigens wel een beetje vreemd dat ze bij T-mobile niet op de hoogte zijn van dit soort handige feitjes.

Enorm bedankt, ook namens m'n vriendin natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 09:14
Ach, het is maar net welke medewerker je bij T-Mobile te spreken krijgt. Verder kun je het ze niet kwalijk nemen dat ze geen ondersteuning leveren bij een Orange abonnement.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
BugBoy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:17:
Ach, het is maar net welke medewerker je bij T-Mobile te spreken krijgt. Verder kun je het ze niet kwalijk nemen dat ze geen ondersteuning leveren bij een Orange abonnement.
Het is eerder een stukje iPhone kennis dan Orange kennis... Ik ben sowieso bij 4 winkels geweest en nergens kon ik geholpen worden... Ik denk dat mijn ongenoegen daarom wel terecht is.

[ Voor 24% gewijzigd door Wootism op 06-02-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BugBoy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:17:
Pardon? Ze hebben Orange zelf overgenomen, inclusief alle lopende contracten. Daar hoort support gewoon bij hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap411vm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05-2023
Dank u hartelijk. Die Mobiel netwerk data uitzetten werkt inderdaad prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap411vm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05-2023
Helaas is sinds ik het t-mobile sim kaartje erin heb gezet deze instelling compleet verdwenen, Ik kan dan ook niet meer deze gegevens wijzigen. Ben bang dat ik hem toch moet jailbreaken.
Pagina: 1