Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug in search] DHCP Parse parse = paar?

Pagina: 1
Acties:

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Beste devvers,

Zodra ik een search op de onvolprezen GoT database loslaat waarbij ik de termen DHCP parse gebruik, omdat ik een probleempje heb met een DHCP server, wordt parse vertaald naar paars of paar.

Afbeeldingslocatie: http://www.maximillianoliver.co.uk/images/dhcp%20parse.jpg

Ook alleen parse levert vreemde resultaten op.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11 12:42
Lijkt me dat er iets mis gaat met het zgn. 'stemming'; zie Omega search manual

PV Output

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-11 21:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Quincy5 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:47:
Lijkt me dat er iets mis gaat met het zgn. 'stemming'; zie Omega search manual
En in dit geval kun je dus zoeken naar bijvoorbeeld: dhcp "parse"

Dat scheelt nogal in de zoekresultaten (2k vs 90) dus waarschijnlijk helpt het ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Parse naar paar of paars is niet logisch.
paar = pair
paars = purple
Daar zit geen logica in de stemming die er in gezocht wordt...

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Ok, ik was niet op de hoogte van die functie. Echter levert een search op dhcp en "parse" me inderdaad wel minder resultaten op(ik begin altijd, stond zo in mijn voorkeuren, met een OR statement, en verander dat dan naar AND) maar de resultaten zijn zonder uitzondering niet relevant.

Misschien moet ik de FAQ nog even lezen maar is er geen functie die ervoor zorgt dat een post allebei de termen moet bevatten om als resultaat terug te kunnen komen? Als je begrijpt wat ik bedoel. Ah, ik heb NEAR gevonden. (maar dat werkt niet helemaal geloof ik).

Bij het inkloppen van een zoekterm maak ik altijd dezelfde soort fouten, ik geef exchnge of databse in ipv exchange of database(ik type veel te snel voor twee vingers) Maar die zoektermen worden niet gecorrigeerd, maar leveren wel resultaten op.

Zou die functie dat dan ook niet moeten corrigeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Saab op 02-02-2009 16:26 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:23:
Parse naar paar of paars is niet logisch.
paar = pair
paars = purple
Daar zit geen logica in de stemming die er in gezocht wordt...
Wel als je bedenkt dat de stemming gebaseerd is op het Nederlands...

Intentionally left blank

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

crisp schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:15:
Wel als je bedenkt dat de stemming gebaseerd is op het Nederlands...
Dan blijft het alsnog raar dat er ineens een extra 'a' toegevoegd wordt ;) Qua uitspraak komt het wel in de buurt, maar ik denk niet dat een computer dat expres in de gaten kan hebben ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wiethoofd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:08:
Dan blijft het alsnog raar dat er ineens een extra 'a' toegevoegd wordt ;) Qua uitspraak komt het wel in de buurt, maar ik denk niet dat een computer dat expres in de gaten kan hebben ;)
Wel als er regels zijn om bij *[klinker]rs[e] een extra klinker toe te voegen. Ik heb geen idee hoe die regels precies in elkaar steken, maar vziw zitten er juist regels bij om extra klinkers toe te voegen. Hoewel dat met een tweetal medeklinkers idd niet zomaar mag, helaas zijn dat soort regels vaak ook weer te algemeen om altijd goed te gaan.

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11 12:42
Kees schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:54:
[...]

En in dit geval kun je dus zoeken naar bijvoorbeeld: dhcp "parse"

Dat scheelt nogal in de zoekresultaten (2k vs 90) dus waarschijnlijk helpt het ;)
Zou dat niet in die manual moeten staan? Dat je met quotes op het exacte woord kunt zoeken.
Ik weet dat je in Google quotes kan gebruiken om exact te zoeken op bijvoorbeeld termen met een . erin of meerdere woorden achter elkaar (en dat zal hier ook wel werken), maar hier had ik nooit op gekomen.

PV Output

Pagina: 1