https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Lijkt me dat er iets mis gaat met het zgn. 'stemming'; zie Omega search manual
En in dit geval kun je dus zoeken naar bijvoorbeeld: dhcp "parse"Quincy5 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:47:
Lijkt me dat er iets mis gaat met het zgn. 'stemming'; zie Omega search manual
Dat scheelt nogal in de zoekresultaten (2k vs 90) dus waarschijnlijk helpt het
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ok, ik was niet op de hoogte van die functie. Echter levert een search op dhcp en "parse" me inderdaad wel minder resultaten op(ik begin altijd, stond zo in mijn voorkeuren, met een OR statement, en verander dat dan naar AND) maar de resultaten zijn zonder uitzondering niet relevant.
Misschien moet ik de FAQ nog even lezen maar is er geen functie die ervoor zorgt dat een post allebei de termen moet bevatten om als resultaat terug te kunnen komen? Als je begrijpt wat ik bedoel. Ah, ik heb NEAR gevonden. (maar dat werkt niet helemaal geloof ik).
Bij het inkloppen van een zoekterm maak ik altijd dezelfde soort fouten, ik geef exchnge of databse in ipv exchange of database(ik type veel te snel voor twee vingers) Maar die zoektermen worden niet gecorrigeerd, maar leveren wel resultaten op.
Zou die functie dat dan ook niet moeten corrigeren?
Misschien moet ik de FAQ nog even lezen maar is er geen functie die ervoor zorgt dat een post allebei de termen moet bevatten om als resultaat terug te kunnen komen? Als je begrijpt wat ik bedoel. Ah, ik heb NEAR gevonden. (maar dat werkt niet helemaal geloof ik).
Bij het inkloppen van een zoekterm maak ik altijd dezelfde soort fouten, ik geef exchnge of databse in ipv exchange of database(ik type veel te snel voor twee vingers) Maar die zoektermen worden niet gecorrigeerd, maar leveren wel resultaten op.
Zou die functie dat dan ook niet moeten corrigeren?
[ Voor 4% gewijzigd door Saab op 02-02-2009 16:26 ]
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Wel als je bedenkt dat de stemming gebaseerd is op het Nederlands...Wiethoofd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:23:
Parse naar paar of paars is niet logisch.
paar = pair
paars = purple
Daar zit geen logica in de stemming die er in gezocht wordt...
Intentionally left blank
Dan blijft het alsnog raar dat er ineens een extra 'a' toegevoegd wordtcrisp schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:15:
Wel als je bedenkt dat de stemming gebaseerd is op het Nederlands...
Wel als er regels zijn om bij *[klinker]rs[e] een extra klinker toe te voegen. Ik heb geen idee hoe die regels precies in elkaar steken, maar vziw zitten er juist regels bij om extra klinkers toe te voegen. Hoewel dat met een tweetal medeklinkers idd niet zomaar mag, helaas zijn dat soort regels vaak ook weer te algemeen om altijd goed te gaan.Wiethoofd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:08:
Dan blijft het alsnog raar dat er ineens een extra 'a' toegevoegd wordtQua uitspraak komt het wel in de buurt, maar ik denk niet dat een computer dat expres in de gaten kan hebben
Zou dat niet in die manual moeten staan? Dat je met quotes op het exacte woord kunt zoeken.Kees schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:54:
[...]
En in dit geval kun je dus zoeken naar bijvoorbeeld: dhcp "parse"
Dat scheelt nogal in de zoekresultaten (2k vs 90) dus waarschijnlijk helpt het
Ik weet dat je in Google quotes kan gebruiken om exact te zoeken op bijvoorbeeld termen met een . erin of meerdere woorden achter elkaar (en dat zal hier ook wel werken), maar hier had ik nooit op gekomen.
Pagina: 1