Toon posts:

GPU te heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Sinds kort wordt mijn acer laptop te heet. Zodra ik een game of een zware aplicatie start wordt mijn GPU ruim 80 graden en zelfs nog hoger, hierdoor worden mijn processors ook te heet en valt mijn laptop in een keer uit. De koeling draait normaal en heeft de vrije hand in de airflow.

Alle Drivers zijn up to date en alles draait op vista home premium met service pack 1.
ik heb 2 images bijgevoegd van OCCT, hierop is te zien dat alles in 1 keer oploopt.

Enig idee hoe dit op te lossen?

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.4090abcd52.png
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.fbd466d5bf.png

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:10:
hallo allemaal,

Sinds kort wordt mijn acer laptop te heet. Zodra ik een game of een zware aplicatie start wordt mijn GPU ruim 80 graden en zelfs nog hoger, hierdoor worden mijn processors ook te heet en valt mijn laptop in een keer uit. De koeling draait normaal en heeft de vrije hand in de airflow.

Alle Drivers zijn up to date en alles draait op vista home premium met service pack 1.
ik heb 2 images bijgevoegd van OCCT, hierop is te zien dat alles in 1 keer oploopt.

Enig idee hoe dit op te lossen?

[afbeelding]
[afbeelding]
Eventjes een paar vragen :P Wat voor laptop is het(overige specs?) hoe oud is hij?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Blijkbaar kan de laptop de warmte toch niet kwijt. Geen stof in de buurt van de fan? Met name de fan bij de GPU (indien die er is) en de fan die de warme lucht je behuizing uitblaast. Heb daar in het verleden al aardig wat problemen toe kunnen herleiden.

Wat heb je recentelijk veranderd kort voor dit probleem begon op te treden? Geen OC of iets dergelijks?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Stom ;) vergeten.
Acer aspire 7720ZG, net geen jaar oud.

Processor
Processor-kloksnelheid 1600 MHz
Processorfamilie Intel Pentium Dual-Core
Processor Intel Pentium Dual-Core T2330
Front-side bus processor 533 MHz
Geïnstalleerde processorcache 1 MB
Chipset Mobile Intel GL960 Express

Geheugen
Intern geheugen 3GB
Maximum intern geheugen 4 GB
Geheugenlayout 3 x 1024 MB
Intern geheugentype DDR2 SDRAM

Video
Grafische adapter NVIDIA GeForce 8400M GS
Maximum geheugen grafische adapter 1024 MB

Verwijderd

Topicstarter
MediJack schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:16:
Blijkbaar kan de laptop de warmte toch niet kwijt. Geen stof in de buurt van de fan? Met name de fan bij de GPU (indien die er is) en de fan die de warme lucht je behuizing uitblaast. Heb daar in het verleden al aardig wat problemen toe kunnen herleiden.

Wat heb je recentelijk veranderd kort voor dit probleem begon op te treden? Geen OC of iets dergelijks?
De laptop staat op de eettafel, waar die altijd gestaan heeft, verder geen veranderingen. Ik heb de OS opnieuw geïnstalleerd pas geleden omdat ik dacht dat wat soft- of hardware conflicten het probleem waren. Maar met de nieuwe install nog steeds hetzelfde probleem.

• Ganondorf_875
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Volgens de eerste grafiek stijgt de temperatuur van de grafische kaart tot 78 graden na een paar seconden, maar de CPU temperatuur gaat pas stijgen wanneer deze in actie komt, deze schommelt daarvoor al wel, maar niet extreem. De GPU temperatuur stijgt niet als de CPU in actie komt. Ik denk dus dat de GPU niet de oorzaak is dat de CPU te warm wordt. Er is wel degelijk iets mis met de koeling/airflow bij de CPU, maar ik vind het raar dat de temperatuur van de GPU niet stijgt als de processor wel warmer wordt. 78 graden bij een laptop GPU is niet extreem warm. Er kan misschien iets verkeerd zitten bij de koeling of airflow van de CPU, terwijl de koelingen/of airflow van de GPU er niet door wordt gehinderd.

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...

Pagina: 1