beste tweakers,
Nu ik toe ben aan een aantal upgrades wou ik ook ineens mijn netwerk mee upgraden, maar daar zitten nog een aantal vragen bij of het wel rendabel is.
momenteel zit mijn netwerk zo in elkaar: (-> = linked to)
Dlink ADSL 2+ modem/wireless G router : (WLAN slecht bereik voor boven)
-> pc beneden met fileserver
-> (cat 5e) topcom router geconfigureerd als switch
topcom wireless G router:
-> pc boven
WLAN:
-> laptop
-> pc
Nu zou ik graag m'n netwerk willen upgraden naar wireless N, maar omdat wireless N 300 MBps heeft lijkt het mij niet echt aangewezen om een gewone 100 MBps router te nemen.
daarom was mijn oog gevallen op de
WRVS4400N van linksys
maar zoals je kan zien uit de productreviews werkt hij niet altijd even goed.
Ik heb ook het volgende op een 2de hands site zien staan (gloednieuw) en zou dit dan eerder willen combineren:
rvs4000 en de WAP4400N
dit zou dan ook betekenen dat de topcom router verdwijnt en dat ik nog een ADSL modem moet bijplaatsten.
Nu is mijn vraag of er al mensen zijn die er ervaringen mee hebben met de laatste nieuwe firmware updates enzo.
Ik heb gelezen dan cat5e normaal GLAN aankan (ervaringen ?)
moet je deze routers restarten als je iets nieuw hebt geconfigureerd ?
bedankt alvast
Nu ik toe ben aan een aantal upgrades wou ik ook ineens mijn netwerk mee upgraden, maar daar zitten nog een aantal vragen bij of het wel rendabel is.
momenteel zit mijn netwerk zo in elkaar: (-> = linked to)
Dlink ADSL 2+ modem/wireless G router : (WLAN slecht bereik voor boven)
-> pc beneden met fileserver
-> (cat 5e) topcom router geconfigureerd als switch
topcom wireless G router:
-> pc boven
WLAN:
-> laptop
-> pc
Nu zou ik graag m'n netwerk willen upgraden naar wireless N, maar omdat wireless N 300 MBps heeft lijkt het mij niet echt aangewezen om een gewone 100 MBps router te nemen.
daarom was mijn oog gevallen op de
WRVS4400N van linksys
maar zoals je kan zien uit de productreviews werkt hij niet altijd even goed.
Ik heb ook het volgende op een 2de hands site zien staan (gloednieuw) en zou dit dan eerder willen combineren:
rvs4000 en de WAP4400N
dit zou dan ook betekenen dat de topcom router verdwijnt en dat ik nog een ADSL modem moet bijplaatsten.
Nu is mijn vraag of er al mensen zijn die er ervaringen mee hebben met de laatste nieuwe firmware updates enzo.
Ik heb gelezen dan cat5e normaal GLAN aankan (ervaringen ?)
moet je deze routers restarten als je iets nieuw hebt geconfigureerd ?
bedankt alvast
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.