Toon posts:

Wireless netwerk probleem Vaio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week ben ik in het bezit van een Sony Vaio NS11Z-S. Hij draait op Vista en heeft een intel wireless wifi link 5100 kaart. Sinds een paar dagen kan ik af en toe niet op internet komen.
In eerste instantie blijft de verbinding bestaan maar op internet komen lukt niet. Dan komt er een waarschuwing te staan bij de netwerkverbinding dat de wifi is uitgeschakeld....Wat niet klopt want het lampje bij het wifi schuifje aan de voorkant staat nog gewoon aan. Dan opeens gaat dat lampje ook uit en reageert helemaal niet meer, ook niet bij op aan/uit zetten.
Vervolgens moet ik de computer 5,6 x opnieuw opstarten voordat het het weer gaat doen.

Het ligt niet aan de router want m´n HP blijft het wel gewoon doen. Ik heb me al lam gezocht op internet maar ik kan niet precies vinden wat ik nou moet doen. Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De nieuwe Intel drivers al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook al geprobeerd. En net gebeurde het weer....Zomaar opeens alles uit en ben een uur bezig geweest het weer aan te krijgen..Ik word hier echt heeeeel vervelend van.

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Aangezien het lampje op de case ook uit gaat: wellicht zit het wifi-kaartje wat los? Dat verklaart ook waarom het soms pas na een paar reboots weer werkt. Mijn advies: omruilen voor een ander exemplaar, ik gok dat het kaartje los zit. Je hebt de laptop pas een week dus ik zou dit soort geklooi niet accepteren.

[ Voor 14% gewijzigd door TargetX op 02-02-2009 11:07 . Reden: spelling ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen Sony gebeld en die hadden dit nog nooooit gehoord...Morgen word ik teruggebeld door een wat meer ervaren iemand. Ondertussen zit ik wel met dit geklooi. Heb gemerkt dat het vaker gebeurd als ik op de batterij werk. Wat ik zelf ook zo raar vind is dat als ik naar t netwerkcentrum ga, de verbinding tussen de computer en t netwerk goed is maar van t netwerk naar internet daar staat een kruis door. De ene keer dat ik daar op t rode kruis klikt word de verbinding weer in stand gezet maar de andere keer zegt het systeem dat er een probleem is wat niet opgelost kan worden. Dan maar weer een paar keer rebooten....zucht...

Moet ik anders wat veranderen in de instellingen van de wirelesscard ofzo? Ik durf daar niet zomaar dingen te veranderen. Ik weet er wel wat van af maar niet zoveel als sommige hier...

Verwijderd

Sinds een maand heb ik een Sony Vaio VGN-CS11S met dezelfde wireless kaart als beli. Heb dezelfde problemen. Binnen een week gebeurde het dat ik geen verbinding meer kon maken met draadloze netwerken. Tot mijn verbazing leek het erop dat de kaart helemaal niet was ingeschakeld, terwijl de schakelaar gewoon aan stond. Een diagnose indiceerde toch echt dat de kaart was uitgeschakeld.. Dus ook maar aan het rebooten geslagen en na een aantal keren ging het lampje plotseling weer branden. Vervolgens werkte het weer een tijdje, waarna uit het niets ineens de internetconnectie verloren ging. En even later was ik weer terug bij af.

Lijkt me toch een hardwarematigprobleem, of heeft iemand nog andere suggesties, aangezien mijn kennis op Wifi gebied minimaal is. Toch ook maar contact opnemen met Sony?
Pagina: 1