Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] boomstructuur documenten bij startbalk

Pagina: 1
Acties:

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik ben bang dat wat ik wil eigenlijk niet kan, maar ik vraag het toch maar eens omdat ik de laatste tijd merk dat meerdere dingen, waarvan ik dacht dat die onmogelijk zijn, toch niet zo onmogelijk lijken te zijn ;).

Ik zou willen, vanuit mijn startwerkbalk (noemt dit zo? ik bedoel die blauwe balk onderaan het scherm), een soort van boomstructuur creeren waarbij ik eenvoudig toegang heb tot al mijn mappen en/of bestanden die daarinzitten. Nu kan je aan de startbalk, doormiddel van rechtermuisknop, een maptoevoegen, die dit resultaat min of meer geeft. Het probleem is dat ik nogal wat mappen heb op verschillende partities, als ik dan werk met snelkoppelingen geeft hij niet meer de mappen weer die in de gesnelkoppelde map zitten. Ook geeft hij de bestanden niet weer die in de map zitten, dit hoeft echter niet noodzakelijk.

Een tweede vraag is dat ik me afvroeg of het mogelijk is om een soort van map te creeren die de inhoud van 2 mappen weergeeft, zo heb ik bijvoorbeeld op mijn interne als externe hardeschijf een map films, is het mogelijk om via een soort van gesnelkoppelde map (?) de inhoud van beide mappen films weer te geven?

Nu is mijn vraag zijn deze 2 dingen die ik wil mogelijk? en vooral hoe zijn ze mogelijk?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat je wilt is eigenlijk het libraries systeem uit Windows 7, kan je helaas niet op Vista installeren.
Kan je niet bij je taakbalk het stukje desktop aanvinken? Dan kan je als het goed is wel over je desktop navigeren. Gewoon rechts klikken op de balk en dan via eigenschappen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 02-02-2009 12:12 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een workaround kan zijn dat je junctions gebruikt, of symlinks (dat is wat Vista zelf onderhuids voor AppData en de Documents & Settings folders gebruikt).
Wel oppassen met verwijderacties!

Als je de beschikking hebt over een 2003 Server, kun je eventueel DFS Namespaces gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

alt-92 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:06:
Een workaround kan zijn dat je junctions gebruikt, of symlinks (dat is wat Vista zelf onderhuids voor AppData en de Documents & Settings folders gebruikt).
Wel oppassen met verwijderacties!

Als je de beschikking hebt over een 2003 Server, kun je eventueel DFS Namespaces gebruiken.
Was het in Vista juist niet veiliger als in XP om juntions te gebruiken?

Wikipedia: NTFS junction point

Bij de vergelijking :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8