Ik heb een probleem dat zich op meerdere pc's voordoet, onder zowel Vista als Windows7 Beta. Ik zet de pc altijd in sleep mode (dmv. de rode powerknop in het startmenu), omdat ik sleep/hibernate prefereer boven het compleet uitzetten van de pc (hier verder geen discussie over). Onder XP ging dat altijd prima, maar sinds Vista en ook Win7 Beta gaat de pc dan regelmatig gewoon weer aan na een tijdje. Als ik in de event viewer kijk heeft het een heleboel verschillende oorzaken, bijv. door de netwerkkaart (vinkje uitgezet bij 'allow device to wake up pc'), een of andere service (ehrecvr.exe), windows update (ingesteld dat ie alleen moet notificeren en pas downloaden+installen als ik toestemming geef). Verder staat in het bios alls qua power management uit (dus niet aan gaan vanaf usb/ps2/WOL etc.).
Ondanks alles blijft de pc toch soms automatisch aangaan. Ik word hier dus vrij moedeloos van. Ik zoek dus een globale instelling oid om te de pc onder geen enkel beding uit zichzelf aan te laten gaan. Een globaal verbod dus
Weet iemand of zoiets bestaat? Het handmatig uitschakelen van alle mogelijke oorzaken/services/geplande taken is geen doen, omdat er telkens weer een andere oorzaak is.
Ondanks alles blijft de pc toch soms automatisch aangaan. Ik word hier dus vrij moedeloos van. Ik zoek dus een globale instelling oid om te de pc onder geen enkel beding uit zichzelf aan te laten gaan. Een globaal verbod dus