Text-based game.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289188

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Ik heb al een aantal jaar ervaring wat betreft het spelen en "onderzoeken" van text-based maffia games, (nee, geen criminals) en ik ben er achter gekomen dat er steeds minder animo voor is.

Nu ik qua programmeren dusdanige ervaring heb opgedaan, wil ik een poging wagen een nieuw text-based spel op te zetten. Het grote probleem er achter is, dat ik totaal geen inspiratie heb. Alhoewel, ik heb wel inspiratie, maar bij navraag blijken mijn concepten te complex om leuk en speelbaar te zijn.

Nu is mijn vraag aan jullie, wat zou nou het perfecte text-based spel voor jullie zijn? (denk dus niet aan flash-games en dat soort shit, ik heb het echt over de doelgroep text-based mmorpg..)

Met deze vraag hoop ik graag antwoord te krijgen over waar het spel het best op gebaseerd kan zijn, wat de ideeën er achter zijn, en wat voor mogelijkheden er moeten zijn.. echt een idee waarmee een spel kan ontstaan dat leuk is, en vooral ook goed speelbaar, voor langere periodes..

Alvast hartelijk bedankt voor jullie suggesties en opmerkingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een van de beste text-based games vind ik: http://www.starkingdoms.com Bestaat al heel lang, maar het concept is imo gewoon erg goed. Je maakt een koninkrijk, kan daarmee groeien, anderen aanvallen, daardoor verder groeien, allianties sluiten, etc.

In de loop der jaren veel nageaapt, maar dit spel is wmb het beste. Uiteraard is dit allemaal behoorlijk aan persoonlijke voorkeur onderhevig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb al een aantal jaar ervaring wat betreft het spelen en "onderzoeken" van text-based maffia games, (nee, geen criminals) en ik ben er achter gekomen dat er steeds minder animo voor is.
Mobstar dan?

Dat daar geen animo meer voor is kan ik begrijpen, als je het voor elkaar krijgt dat de in-game economie zo fucked up is dat je inflatie van 100% per dag krijgt en je de servers moet resetten doe je iets verkeerd. (En daarna ook nog met een smoes net gaat doen alsof het niet de bedoeling was).

Voor mezelf, ik heb ze wel gespeeld, en ze hebben een hoge verslavingsfactor. Maar uiteindelijk bleef ik het niveau van zulk soort spellen altijd erg laag vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

furby-killer schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:18:
[...]

Mobstar dan?

Dat daar geen animo meer voor is kan ik begrijpen, als je het voor elkaar krijgt dat de in-game economie zo fucked up is dat je inflatie van 100% per dag krijgt en je de servers moet resetten doe je iets verkeerd. (En daarna ook nog met een smoes net gaat doen alsof het niet de bedoeling was).

Voor mezelf, ik heb ze wel gespeeld, en ze hebben een hoge verslavingsfactor. Maar uiteindelijk bleef ik het niveau van zulk soort spellen altijd erg laag vinden.
Ja, hier ook. Ik heb oGame gespeeld, dat is in de ruimte een koninkrijk opbouwen en anderen aanvallen (StarKingdoms clone?)
Verder heb ik allerlei maffia-games gespeeld waarvan ik Omerta nog de beste vond. Verder zijn er ook spellen als A1GP Manager, Megatycoon en F1Competitie. Ik heb MegaTycoon heel actief gespeeld. Je moet een bedrijfje opbouwen en kunt eventueel ook iets crimineels doen, maar dat is bijzaak. Is weer eens wat anders :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoD schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:15:
Een van de beste text-based games vind ik: http://www.starkingdoms.com Bestaat al heel lang, maar het concept is imo gewoon erg goed. Je maakt een koninkrijk, kan daarmee groeien, anderen aanvallen, daardoor verder groeien, allianties sluiten, etc.

In de loop der jaren veel nageaapt, maar dit spel is wmb het beste. Uiteraard is dit allemaal behoorlijk aan persoonlijke voorkeur onderhevig :Y)
Ik had zelf het idee iets tussen dit bovenstaande,
(toekomst gericht, misschien met planeten enzovoort, maar het gaat mij meer om een futuristisch koninkrijk/ spelers aanvallen/ allianties sluiten/groeien dmv. het overnemen van andere rijken)

en tussen
TKing schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:25:
Ik heb MegaTycoon heel actief gespeeld. Je moet een bedrijfje opbouwen en kunt eventueel ook iets crimineels doen, maar dat is bijzaak. Is weer eens wat anders :D
dit bovenstaande. Het starten als afgestudeerde student oid, waarna je een keuze moet maken in welk bedrijfsleven jij terecht wilt. Inplaats van dat je op bijvoorbeeld criminals, misdaden moet doen, zul je hier moeten werken. Daarmee verdien je geld om uiteindelijk je bedrijfje mee op te starten, of het bij het werken te laten en op andere manieren bovenaan te komen, bijvoorbeeld de criminele wereld.. Denk er dus wel aan dat dit allemaal toekomst gericht is, en dat er dus erg vreemde bedrijven tevoorschijn kunnen komen etc.

Ik denk alleen, dat wat ik hier nu heb uitgetypt, té complex of uitgebreid is, en niemand het wilt spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05

ctc

Zelf heb ik lange tijd midnitechallenge gespeeld, dat had een super hoge verslavingsfactor B)

Wat ik zelf erg leuk zou vinden, is een online beurs/economie simulator, waarbij je bijvoorbeeld factoren kan beinvloeden om koersen van aandelen te beinvloeden(dus niet alleen door vraag en aanbod, maar bijvoorbeeld door allerlei random gescripte events die invloed hebben op de marktwaarde van aandelen of groepen aandelen) lekker actueel dus ;)

I reject your reality and substitute my own!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
RoD schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:15:

Klinkt als Planetarion (http://www.planetarion.com) maar dan met ridders ipv planeten/ruimteschepen :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184982

hmm, misschien iets dergelijks in de vorm van Age of Empires?
Barracks kunnen bouwen etc, upgrades daarbij. genoeg gold etc volgende age.
Met boten kolonie uitbreiden. Beetje standaard misschien maar als je met tijdperken werkt o.i.d kan et toch vernieuwd zijn. Per age nieuwe upgrades, zoiets kan je eindeloos upgrade tot aan moderne tijd en kan dus best een tijd meegaan. Stone/gold/wood etc zou je kunnen verhandelen via een wereldmarkt. Elk eiland heeft zijn eigen sources. max 10 spelers per eiland ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
Of heroes of might and magic browser game
http://hommkingdoms.uk.ubi.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles wat ik nu dus als reacties zie staan, bestaat dus al.. ik zou het liefst echt iets unieks willen maken, wat voor een grote doelgroep interessant is om te spelen, en ook leuk blijft.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 08:15

Casmo

Mr. Hero

Ik ben zelf al een tijd bezig met een eigen text game (zie signature) en moet zeggen dat het nog een aardige klus is geworden.

Zelf vindt ik mafia spellen maar weinig aan (er zijn er echt teveel van, en de meeste lijken enorm veel op elkaar).

Een leuk economie gebaseerd text spel is: www.eRepublik.com.

[ Voor 3% gewijzigd door Casmo op 02-02-2009 22:13 ]

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Casmo schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:13:
Ik ben zelf al een tijd bezig met een eigen text game (zie signature) en moet zeggen dat het nog een aardige klus is geworden.
Klopt, het zal ook een groot project worden.
Zelf vindt ik mafia spellen maar weinig aan (er zijn er echt teveel van, en de meeste lijken enorm veel op elkaar).
Daarom wordt het dus ook geen maffia spel. :P
Een leuk economie gebaseerd text spel is: www.eRepublik.com.
Ja, en das nou precies wat ik niet wil, het bestaat namelijk al.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
Misschien mech-wars herbouwen?
mech-wars.net , was een groot spel paar jaar terug (5-6) maar om wat voor reden dan ook is de maker ermee gestopt terwijl er toch een vrij grootte fanbase was

Maarja aangezien er weinig info nog over te vinden is word herbouwen ook lichtelijk onmogelijk
Pagina: 1