Toon posts:

Probleem usb apparaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerst is dit mijn eerste bericht hier en ik weet niet zeker of ik wel in de juiste subcategorie zit. Excuses alvast als dat het geval is.

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/127/foutmeldingwn1.jpg

Ik heb een probleem. Ik gebruik nu windows vista en ik had een muis aangesloten die niet compitabel is met vista. Nu krijg ik dus steeds de bovenstaande foutmelding terwijl de muis niet eens is aangesloten. Ik hoor ook steeds een geluid alsof een apparaat wordt aangesloten en losgekopeld. Het heeft ook geen zin om bij apparaatbeheer het onbekende apparaat te verwijderen want hij vindt het automatisch opnieuw en geeft weer een foutmelding. Systeemherstel heeft ook niet geholpen. Wie o wie kan me helpen?

p.s1.: Ik heb me laptop nog eergisteren aangschaft en dit was de eerste apparaat die ik erop heb aangesloten.
p.s.2: Misschien handig om te weten het gaat om een sony vaio fw21m

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Het lijkt me sterk dat dit komt door een muis die enkel alleen "niet compitabel" is met Vista.
Wat voor muis is het ? (Type)

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik het had aangesloten had ik er geen problemen mee. Het gaat om een sweex optical mini mouse (mi003)

zo eentje:

Afbeeldingslocatie: http://www.qfonic.com/images/products/sweex-mi004/image01.jpg

productinfo
http://www.sweex.com/prod...ectie&item=54&artikel=658

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
De muis werkt correct op een andere pc/laptop ? Verder geen usb apparaten aangesloten op de laptop ?
Vista up-to-date ?

[ Voor 9% gewijzigd door Puch-Maxi op 02-02-2009 00:19 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, voor de rest niks aangesloten. Muis werkt wel op een laptop waar xp opzit. Vista is ook up-to-date.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 00:20 ]

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:03

Zenyatta

Tsjakka!

Werkt de muis ook op een andere Vista-machine?

Edit: Sweex he? :+

[ Voor 19% gewijzigd door Zenyatta op 02-02-2009 13:48 ]

The answer is 42.

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij werkt niet op een andere vista machine.

Ik heb net meegekregen dat het wellicht verholpen kan worden door het onbekend apparaat van het register te verwijderen. Zou dat kunnen? zo ja, hoe?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

In principe krijg je deze melding alleen als een USB apparaat een storing veroozaakt in het "USB-protocool" zeg maar (kortsluiting ofzo). Als een apparaat niet ondersteund wordt door Vista dan krijg je een melding dat er geen driver gevonden kan worden. Muizen maken net als toetsenborden bijna altijd gewoon gebruik van de standaard Vista-HID (Human-Interface-Device) driver, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat jouw muis niet zo werken in Vista.

Maar het kan wel. Maar ik verwacht eerder dat je een probleem hebt met de connector (stof ofzo), of dat je USB controller niet helemaal lekker meer is, dan dat deze muis echt niet met Vista wil samenwerken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1