[HDD] Traag

Pagina: 1
Acties:

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-02 22:12
Sinds een tijdje heeft mijn 2de hdd last van nogal traagheid.
En met traag, bedoel ik écht traag.

Als ik 'n film wil kijken vanuit die hdd lukt dat niet en dacht in het begin dat het aan dingen lag die hij op de achtergrond aan 't doen was, maar hij was verder niets uit aan het voeren.
Bestanden uitpakken of repareren lukt niet op de schijf, gaat in ieder geval super traag icm vele foutmeldingen.

Dus ik begon aan m'n schijf te twijfelen en dacht, laat ik 'ns een film kopiëren naar m'n C-schijf.
Maar dat wil niet lukken :D!
Hij kopieert het bestand dan met max 240kB/s... ???

Heb al foutcontrole uitgevoerd via windows, maar daar kwam niets uit....
las zojuist 'n ander topic over een Seagate, maar dat probleem had ik dus niet.

Waar zou dit aan kunnen liggen? :S

Specs:
het betreft een Maxtor 6V250F0 ATA Device - 250GB
Sata2 voor zover ik weet...

Draai Windows Vista (up2date)
verder specs:
C2D E6600
Asus Commando
4GB DDR2-800 (2x 2GB)
2 schijven...
Western Digital 200GB als hoofdschijf
Maxtor 250GB als 2de schijf.

[ Voor 14% gewijzigd door ShAd0w op 01-02-2009 23:45 . Reden: specs ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Shadow, je loopt al een tijdje mee in het vragen stellen hier op GoT. Dan zou je nou toch wel mogen weten dat wij in ieder geval geen (werkende) glazen bollen hebben.

Het zou fijn zijn als je wat meer informatie kan geven (hoewel, zal mij boeien... jij wilt hulp). Denk aan specs.

Zou ook aardig zijn om misschien zelf eens mensen te helpen in plaats van alleen maar te 'profiteren' ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 01-02-2009 23:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Check eens op Bad Sectors (met bv. HDTune).

Verder kan het aan allerlei dingen liggen, een beetje zelf zoekwerk, zoals sjaakduhuuhl reeds aangaf, is altijd welkom.

• ShAd0w
Room42 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:08:
Shadow, je loopt al een tijdje mee in het vragen stellen hier op GoT. Dan zou je nou toch wel mogen weten dat wij in ieder geval geen (werkende) glazen bollen hebben.

Het zou fijn zijn als je wat meer informatie kan geven (hoewel, zal mij boeien... jij wilt hulp). Denk aan specs.

Zou ook aardig zijn om misschien zelf eens mensen te helpen in plaats van alleen maar te 'profiteren' ;)
excuses, loop idd al een tijdje mee ja :) maar blijf nogal op de achtergrond, heb in zekere zin verstand van dingen maar lang niet zoveel als de meeste hier, vandaar dat ik niet snel ergens antwoord op geef omdat mijn methodes nogal simpel zijn en meestal betere dingen langskomen :P

Ik heb helaas totaal geen verstand van harde schijven en loop al tijdje te zoeken, maar vind werkelijk niks en ook geen idee waar ik moet beginnen.
Hier heb ik me nooit mee bezig gehouden en zit dus letterlijk verbaasd voor m'n pc :X komt niet vaak voor...

Ik ga dat HDtune nu 'ns proberen, maar echt, dit gaat boven m'n niveau en heb ik nog nooit van gehoord of mee gemaakt..

wil niet profiteren, maar gewoon, weet dat hier kenners zitten die meestal meteen een antwoord op iets hebben, geen idee wat voor info jullie willen weten... :X

Verwijderd

Misschien draait de schijf in PIO modus?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
;)

Wat ik in ieder geval interessant vind, is of het een SATA of PATA schijf is. In het laatste geval zou hij namelijk in PIO mode kunnen draaien, wat hem heel traag maakt.

Maargoed, standaard info die we altijd wel kunnen gebruiken zijn specificaties. In dit geval: moederboerd en harddisks. Ook je OS is handig, maar dat zal wel WinXP SP2/3 zijn?

edit:
Grr @^^^ :P Te lang tv gekeken, haha

[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 01-02-2009 23:24 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• ShAd0w
ik heb m'n startpost even geupdate...

Waar moet ik op letten met HDtune...?
Of waar kan ik zien in welke modus hij draait?

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Je moet ff een error scan doen. Je kunt ook ff kijken van welk merk de schijf is en type e.d. word ook vermeld in HDTune onder info. Je kunt daarna eventueel nog het tooltje van de harde schijf leverancier proberen om de schijf nog te checken.

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Pagina: 1