• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-07 12:28

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem recent inelkaar gezet voor een kennis:
MSI P45 Neo3-FR
OCZ OCZ2P10004GK (PC8000)
Intel Core 2 Quad Q9450
1Tb Samsung F1
Club 3D HD3850

Systeem boot vaak niet goed, geeft eerst een zwart scherm, rare strepen en gaat na de 2e keer opstarten meestal wel aan.

Als het systeem eenmaal aan staat functioneerd het perfect, geen last van vastlopers oid. Ik heb de geheugentimingen al vastgezet, voltage netjes op 1,8v en prime95 een hele poos gedraait (geen errors....)

fototje van het scherm tijdens booten:
Afbeeldingslocatie: http://www.rw-racing.nl/pics/PICT2394k.jpg
Is dit het bekende OCZ geheugen probleem, of zal er iets anders aan de hand zijn?.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
als je dat zo ziet ga je toch denken dat je videokaart niet helemaal lekker is.

start je systeem wel gewoon door of blijft hij echt hangen?

bekijk dit eens: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

misschien wat tips voor het afzonderlijk testen van je hardware om het probleem te vinden

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-07 12:28

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Topicstarter
nedernakker schreef op maandag 02 februari 2009 @ 07:10:
als je dat zo ziet ga je toch denken dat je videokaart niet helemaal lekker is.

start je systeem wel gewoon door of blijft hij echt hangen?

bekijk dit eens: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

misschien wat tips voor het afzonderlijk testen van je hardware om het probleem te vinden
Als hij dit doet blijft hij echt op dit scherm rangen. Een keer resetten en hij start gewoon normaal op en alles werkt weer prima. Dat is het vreemde ook.

Ik heb al een heel aantal dingen geprobeerd, alleen de mem test nog niet. Vandaar dat ik het hier ook post. Videokaart zou met b.v. 3dmark toch ook problemen moeten geven dan?.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik denk haast niet dat het je geheugen is, mijn ervaring is dat hij bij slecht geheugen helemaal niet post of bsods/vastlopers geeft in je os

ik zou eens met een multimeter mijn voeding nameten, misschien geeft die bij een koude start wat problemen, verder raad ik aan ieder onderdeel in een andere pc te testen, op die manier komt het defecte/conflicterende onderdeel vanzelf boven water

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz