Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Programma om 'verborgen bestanden' te zien

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

ik heb een achterlijk virus opgelopen welke simpelweg mijn hele XP-installatie heeft vernaggeld. Nu is het probleem dat dit virus naar elk medium een autorun.inf + bijbehorende virusbestanden heeft geschreven.

Ik kan in Linux mijn FAT32 partities zien, maar niet NTFS.

Ik heb op de FAT32 partities de virusbestanden gezien en verwijderd. Nu wil ik dit ook op de NTFS-partities doen, maar dit lukt dus simpelweg niet doordat ik de partities niet zie.

De bestanden zijn niet te zien door "Show hidden files and folders" aan te zetten. Ik heb de autorun.inf's wel te zien gekregen met attrib -h -r -s. Ik weet echter niet hoe de virusbestanden heten, en zal dus gewoon bestanden gaan verwijderen waarvan ik weet dat ik ze niet heb geplaatst.

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik zoek dus een programma om deze bestanden toch te kunnen zien.

Bij voorbaat dank. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MensionXL schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:18:
Ik kan in Linux mijn FAT32 partities zien, maar niet NTFS.

Ik heb op de FAT32 partities de virusbestanden gezien en verwijderd. Nu wil ik dit ook op de NTFS-partities doen, maar dit lukt dus simpelweg niet doordat ik de partities niet zie.
Elke behoorlijke live distro of andere rescue CD/DVD kan dat zolang er niet met het filesystem zelf geklooid is.
Mount 'm eens met een recente 3g-ntfs enabled distro?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:32:
[...]

Elke behoorlijke live distro of andere rescue CD/DVD kan dat zolang er niet met het filesystem zelf geklooid is.
Mount 'm eens met een recente 3g-ntfs enabled distro?
Sorry, ik bedenk me ineens net dat het komt door m'n raid0 setup. Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. |:(

Heeft iemand een idee hoe ik alsnog alle bestanden onder XP gewoon kan zien? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I don't like facts. They have a liberal bias.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
MensionXL schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:18:
Ik weet echter niet hoe de virusbestanden heten, en zal dus gewoon bestanden gaan verwijderen waarvan ik weet dat ik ze niet heb geplaatst.
Heb je de naam van het virus? En al gekeken in de verschillende anti-virus knowledgebases wat een eventuele handmatige oplossing is?

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 21:09
Recovery consule installeren en hem dan verwijderen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MensionXL schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:10:

Heeft iemand een idee hoe ik alsnog alle bestanden onder XP gewoon kan zien? :)
Elke RAID enabled bootCD/DVD/whatever met de drivers voor jouw controller. :+
Zo lastig is dat ook niet te bedenken toch? Als jouw PC alleen draait met die driver, dan geldt dat net zo goed voor een Bootable oplossing (CD/DVD).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1