Ati HD4850 - Loopt onstabiel + Kuren in games.

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Hoi,

Ik heb sinds een paar maanden een Ati Radeon HD4850. Ik heb hier helaas enkele problemen mee, namenlijk dat ik om de zoveel tijd een melding krijg dat mijn display driver eruit geschoten is en gerecoverd is. Dit heb ik alleen als ik in de desktop zit in games heb ik hier geen last van. Het 2e probleem is dat de helft van mijn games het niet doet, en met name degene met een bootscreen (bijv. CC Generals.). Het bootscreen verschijnt en dan gaat mijn proccessor kracht precies naar 50% loaded maar er gebeurt verder niks, spel start niet op of niks. Dit probleem heb ik ook met 3dmark06.

Ik heb al verschillende drivers geprobeert voor de kaart en draai nu de nieuwste. 9.1. Niks van dit alles heeft geholpen en het probleem blijft. Hoewel ik sinds ik de 9.1 update geinstalleerd heb ik geen last meer heb van uitval van de grafische driver.

Weet iemand misschien wat hier aan de hand is of wat ik zou kunnen proberen om het te fixen?

De kaart werkt in de games die hij wel speelt overigens perfect, kan Far Cry 2 goed vloeiend spelen @1440x met alles op very high.

Mijn setup is als volgt:

Amd Athlon x2 5000+
2 GB ddr2 800 mhz geil
Asrock Alive Xfire
HD4850
480 watt voeding.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kijk eens naar het merk voeding wat je hebt?

En heb je iets overgeklokt in je systeem?

• VulcanRaven
  • Nu online
Heb een Xcilencepower voeding en had me pc overgeclockt maar loopt nu stock, maar dat geeft geen verschil.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Xilence is nou niet bepaald een geweldig merk qua power output. Is dat zo'n voeding die bij je kast zat toen je hem kocht?

• VulcanRaven
  • Nu online
Nee heb em gewoon gekocht. Maar zou het daaraan liggen? Er crashed niks als ik een van die games opstart en bij echt zware games zoals FC2 merk ik niks.

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Had je hiervoor een Nvidia videokaart?
Zo ja, al eens een schone install van windows geprobeerd?

• Qilion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09-2025

Qilion

ICT student

Klinkt meer als een software probleem als je het mij vraagt.
Is de kaart een upgrade ?
Zo ja hiervoor een NVIDIA of iets dergelijks gehad.
En welk OS draai je vista XP overige?

Just be your self today ok?

• VulcanRaven
  • Nu online
Heb windows al 2x opnieuw geinstalleerd. Had hiervoor ook een Ati kaart. Ik draai overigens Vista.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 09:17
Dat VPU Recover komt vooral voor wanneer een kaart erg warm word of wanneer je hem (tever) oc'ed hebt. Heb hier zelf ook nog wel eens last van (oc'ed), kan zijn wanneer ik gamen ga en vergeten ben met rivatuner de fan omhoog te knallen, of wanneer er een GPU applicatie op de achtergrond draait (FAH) en ik gewoon scroll in de browser.

Je hebt je 5000+ Ge oc'ed naar 3.1ghz zie ik, dat is nog best lastig te halen met de cpu (mijne wil geen 3ghz zonder super koeling). Mijn ervaring met die cpu is ook dat wanneer je weinig/geen goede koeling hebt, het automagisch resulteert in BSOD's of errors ;)
Ga dan is stress testen met Orthos (neem aan dat je dat al gedaan hebt) en draai bijv eens futurmark. Noteer dan tijdens die tests ook even de temps :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wackoz op 02-02-2009 06:48 ]

één is geen, twee is één

• VulcanRaven
  • Nu online
Mijn pc loopt inmiddels al een tijdje stock en met de koeling zit het wel goed ;) De proc word nooit warmer als 39 graden met 5 uur stress testen, de gpu blijft ook altijd rond de 45 graden. Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd en nu heb ik het volgende probleem, als ik de pc opstart werkt alles maar zodra het catalist controll center geladen word word het beeld zwart. Nu heb ik via veilige modus het opstarten van catalist control center uitgeschakeld en nu heb ik er geen last meer van, dus ik denk toch dat het een driver probleem is :(

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Je vermeldt niet wat voor HD4850 je hebt. Is hij misschien factory overclocked en trekt ie die clocks niet?

Probeer sowieso eens je kaart te underclocken om te kijken of dat het probleem verhelpt.

specs

Pagina: 1