Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] gegevens herstellen na schone installatie pc

Pagina: 1
Acties:

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:46
Ik wil een schone installatie van mijn pc doen. Van alles heb ik al backups en de juiste drivers en updates al paraat.

Alleen zit ik nog met Outlook...
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Met Outlook Express deed ik dit als volgt:
1. backup van gegevensbestanden
2. na herinstallatie de juiste accounts weer instellen in OE
3. naar de map gaan waar de gegevensbestanden staan
4. deze vervangen door de ge-backupte versie
5. OE herstarten en alles was weer zoals het was

Is er een vergelijkbaar stappenplan nodig voor Outlook? Of kan het veel gemakkelijker?
Outlook heeft erg veel verschillende vormen van 'exporteren', ik word er niet helemaal uit wijs wat en hoe ik zou moeten exporteren (aannemend dat ik later weer kan importeren -komt 't dan in de juiste submappen, of komt alles in een vergaarbak...).

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
outlook slaat zijn mail op in een PST file.

mijn stappenplan zou zijn:
1. Sla je PST file op
2. Herinstalleer je PC, start outlook op maar configureer geen account (er wordt dan toch een PST gecreeerd)
3. Kopieer je opgeslagen PST file over de zojuist gecreeerde PST
4. Start outlook en configureer je account en verwijs (indien nodig) naar je eigen PST als inbox.

Volgens mij zou dit moeten werken.
Suc6

Bla Bla Bla

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 09:26
1. Sla je PST file op

Vergeet bij deze stap niet het vinkje 'inclusief submappen' te selecteren indien van toepassing :P

Verwijderd

Makkelijkste manier lijkt me eerst de archiefmap van de outlook te verplaatsen naar een andere partitie .
Dan kun je na een nieuwe installatie dezelfde archiefmap weer gebruiken , en het is makkelijk backuppen zo :)

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
helaas worden de accounts niet bewaard en zeker niet de passwords. :-(

• kjiratsiekoedel
Ik vergat nog iets te vermelden. Ik heb 4 accounts.

2x POP3 account (komen beide in Postvak IN)
1x Hotmail (MAPI via Microsoft Outlook Connector)
1x Gmail (IMAP)

Hotmail en Gmail komen in hun eigen mapje. Dat staat allemaal natuurlijk ook online, maar 't duurt wel even voor alles weer op mijn pc zal staan. Kan ik deze PST bestanden ook gewoon kopieëren?

Ik installeer trouwens op een schone bijgeplaatste schijf (nu nog de D-schijf). Dus voorlopig wis ik niets, de C-schijf laat ik intact (ik ga alleen wel de namen van C en D verwisselen).

• kjiratsiekoedel
@Solstice: de accountinstellingen heb ik al even neergepend. Maar bedankt voor de tip.

Verwijderd

exporteren naar .pst,inclu subfolders en saven op andere partitie
fresh install outlook accounts configgen en .pst weer importeren

werkt perfect
Pagina: 1