Suggesties voor budget systeempje

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hey mensen,

Jullie kennen het gevoel denk allemaal wel, als je eenmaal genoten hebt van super mooie graphics, dan wil je niet meer terug naar je eigen (mindere) systeempje. Zo is dat ook gegaan bij m'n vader, die ik heb laten genieten van Call of Duty 5 op maximale settings. Omdat ik graag ook nog zelf gebruik wil maken van m'n computer (ja gister heeft hij de hele avond op m'n kamer zitten spelen met: "Oké nog 1 level dan...") heeft hij besloten om zijn computer te upgraden. Al snel kwam ik erachter dat het handiger was een totaal nieuwe computer aan te schaffen, want met een moederbord dat alleen AGP ondersteund kom je tegenwoordig al niet zo ver. Ik heb wat dingen uitgezocht met één ding in m'n achterhoofd: het moet zo goedkoop mogelijk.

Oké, een game-systeem dan kan voldoen aan een spel als Call of Duty 5, én minimaal zo een 4 jaar mee moet gaan, gaan niet samen, maar toch wil ik een poging wagen. Het budget ligt op €500 en ook in de toekomst zou hij graag nog de nieuwste spellen willen kunnen spelen. Tot dusver ben ik hier gekomen:

Processor: Intel Core 2 duo E7400 [Link]
Moederbord: Asus P5KPL/1600 [Link]
Geheugen: Kingston ValueRAM 4 GB [Link]
Videokaart: PNY GeForce 9800GT 512MB [Link]
Hardeschijf: Samsung Spinpoint HD 332HJ (320 GB) [Link]
Voeding: Nexus NX-5000 Real Silent (500 Watt) [Link]
Brander: Samsung Writemastter SH-S223F [Link]

Daarnaast wilde hij graag nog een cardreader en heeft hij een kast van €30 uitgezocht van ASUS.

Met deze onderdelen ben ik op dit moment € 501,69 kwijt.

Nu zit ik met een aantal vragen:
  1. Hebben jullie betere suggesties voor een budget-game-systeem met als max. budget €500?
  2. Is de Intel E7400 een goede budget-oplossing die kan voldoen aan de nieuwste games (ook in de toekomst)? Aangezien ik zelf geen ervaring heb met Intel weet ik op een aantal reviews na niets over de snelheid of iets dergelijks, toch leek het me een mooie goedkope oplossing.
  3. Met de hardware die ik hierboven genoemd heb, is het dan mogelijk nu elke game op maximale settings te spelen?
  4. Met de hardware die ik hierboven genoemd heb, kan je dan in ieder geval zonder zorgen lekker 4 jaar door?
Elke suggestie is welkom, maar houdt met die suggestie graag wel rekening met het budget van ongeveer €450. (hier heb ik de kast, cardreader en DVD brander al van de €500 afgehaald)

Alvast bedankt in ieder geval! Ik hoor het graag, en graag zo snel mogelijk ;) (hij wil vanavond al bestellen, :) )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke hardware je moet kopen is iets dat je zelf prima kunt uitzoeken aan de hand van reviews, benchmarks, je budget en je eigen voorkeur, zie ook: Abbadon in "PMG Beleid"

Verder kun je [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht eens bekijken, waar de nodige configs in worden voorgesteld.

Dit topic is gesloten.