[PM G4] verticale strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Heb dit probleem bij een oude G4, bij het opstarten gewoon normaal beeld, maar vanaf het muis tevoorschijnt komt zijn er strepen. Op het eerste zicht zou je denken dat er iets mis is met de videokaart, maar dan zou die toch tijdens het booten ook strepen moeten geven?
Een foto van het beeld dat ik krijg: http://img142.imageshack.us/my.php?image=dsc02132xc2.jpg

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 14:12
Andere drivers geprobeerd?

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het ziet er uit alsof je een niet ondersteunde resolutie gebruikt op een CRT monitor.

Wat voor G4 is het precies? Als het een PowerMac is (extern scherm dus) dan zou dat kunnen. Als het een iMac is met ingebouwd scherm dan is het wat minder waarschijnlijk.

Als het een PowerMac is, probeer dan eens een ander scherm aan te sluiten en de resolutie omlaag te zetten. ook booten zonder scherm en dan achteraf het scherm aansluiten zou misschien kunnen helpen (omdat hij dan geen scherm detecteert en automatisch op de laagste resolutie springt als het goed is).

Drivers lijkt me trouwens niet, Mac OS zou alle benodigde drivers al ingebouwd moeten hebben (tenzij je zelf een andere videokaart in een PowerMac hebt gestopt).

[ Voor 46% gewijzigd door GekkePrutser op 01-02-2009 20:46 ]

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Tis een powermac. Tis een tft scherm. Kheb net uw testjes uitgevoerd met als resultaat een extra donkere streep erbij :D
Kaartje is ni veranderd geweest. :) De pc werkte voordat hij naar mij kwam, kga proberen met wat andere schermen die ik kan vinden.

EDIT: inderdaad, met ander scherm lukt het wel, duurt wel heel lang om op te starten.

[ Voor 14% gewijzigd door crazyheinz op 01-02-2009 23:09 ]

Verwijderd

vreemd, misschien is het gewoon simpelweg ouderdom? maar dat lijkt me dan ook weer sterk, want mac's gaan heel lang mee