Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:20
Beste GoT's,

Gisteren mijn nieuw systeem ineengestoken om te kijken of alles wel werkte.

Eén maal na vista, drivers en allemaal programma's te hebben geinstalleerd besloot ik even om eens vlug een game op te starten.

Team Fortress 2 opgestart en 15 min gegamed.

Niets aan de hand op dat moment en ik kijk mijn mails na en toen ineens een zwart scherm en een spontana reboot erbij.

Vanaf dat moment herkende hij mijn vga kaart niet meer, ik graakte zelfs niet meer in vista enkel in safe mode, en als ik dan toch lang genoeg wachtte dan kreeg ik een bsod.

Blijkbaar was er iets met mijn drivers en heb ik dat klaar gekregen maar toen zag ik dat er allemaal horizontale gekleurde lijnen waren op mijn scherm ( rood, blauw en ook groene ) en ook een scherm vol 'àààààààààààààààààààà'.

Tijdens één van de reboots die ik heb nodig gehad zag ik dat mijn fan niet meer draaide van mijn fan en heb ik deze zelf terug in gang geholpen.

Nu test ik momenteel met mijn oude psu, een enermax noisetaker 600W ( 80% eff. )

Wat mij nog meer zorgen baart is dat volgens gpu-z v1.0.3 beide mijn core clock en memory clock op 0MHz draaien.

Daarbij komt nog dat EVGA Precision tool mijn vga kaart zelfs al niet meer herkend.

Is dat een gevolg van de psu?

Of is mijn geheugen gaar op de vga-kaart?

Hopelijk deze week krijg ik mijn nieuwe voeding aan, weer een enermax maar dan de Revolution 85+ 1050W, maar ik maak me zorgen dat als ik die monteer mijn gpu wel zal gemaakt zijn ( zie core + mem op 0mhz ).

Ook dat die fan even niet draaide is de temp mss opgelopen want net ervoor dat gamen heb ik gezien dat ze niet warmer dan 57°C is geworden.

Neem het van mij aan dat ik er niet aan uit kan want als het mijn psu was geweest had hij toch tijdens het gamen uitgevallen niet? Omdat dan het verbruik toch het meest is? Nee dan valt hij uit tijdens mails lezen die tab blz. openen op Firefox.

Wie oh wie kan mij helpen in welke richting ik moet gaan zoeken of wat ik eens moet proberen.

EDIT: Kan een mod de fout in de titel even aanpassen van 'defent naar defect' Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

Vragen:
  • Kun je de specs even posten van je systeem?
  • Welke BSOD heb je gekregen (error code)
  • Heb je de laatste drivers geinstalleerd?
  • Heb je van te voren driver cleaner gebruikt?
  • installeer de kaart eens opnieuw (fysiek en via aparaatbeheer verwijderen + opnieuw opstarten)
  • Alle power cables goed aangesloten?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Core i7 920 stock speed
Asus P6T Deluxe
6Gb Corsair 1600MHZ Ram
2x 1TB HD van WD
EVGA GTX 260 Core 216 sc
Tijdelijk uit mijn oude pc de voeding genomen: Enermax Noisetaker 600W ( 80% eff. )

-BSOD heb ik spijtig genoeg geen foto van kunnen trekken maar vanonder in het midden van het scherm veranderde een 2 cijferig getal en toen weer reboot.

De file's die in het bsod log staan beschreven kan ik niet vinden.

-Ik heb de 181.22 en de drivers die op de cd stonden geinstalleerd. In het begin heeft hij altijd goed gegaan, zelfs na 15 min TF2 ging hij nog. Dat was met de 181.22 en gpu temp was 57°.

Wel heb ik daar bij everest een temp van 81° bij AUX zien staan. Weet niet wat daarmee bedoeld wordt.

Tevens gaf mijn moederbord sensor op een gegeven moment -103°C aan 8)7 Nee er staat geen ln2 op mijn moederbord :P

-Van te voren heb ik driver cleaner niet gebruikt maar wel het alternatief dat op gurud werd aangeboden, maar pas na de 'crash'

-de kaart heb ik al een stuk of 6 keer fysiek verwijderd en als ik mijn oude vga kaart erin steek zijn de lijnen weg. Nieuwe erin en direct lijnen.

- Eén van de 2 power cables heb ik 1x er iets diepen moeten inklikken. Maar dat was na het voorval en na een van de vele keren dat ik mijn kaarten heb omgewisseld.

Ik begin er stillaan aan te denken dat mijn mem op mijn vga kaart toasted is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Als je een oude vga kaart erin had gestoken zonder die lijnen en andere verstoringen, dan kan het inderdaad zijn dat jouw nieuwe kaart als naar de eeuwige jachtvelden is geholpen. Heb je al geprobeerd die kaart in een andere PC te bouwen om te kijken of die het daarop wel doet? Als je dit al gedaan hebt, en de lijnen kwamen ook op de andere PC tevoorschijn, dan denk ik dat de kaart dood is.

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ganondorf_875,

spijtig maar mijn gtx 260 paste niet in mijn huide pc wegens dat de case te klein was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justout
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-08 16:25
Grote kans dat je videokaart defect is aangezien de strepen!

Probeer eerst even een andere videokaart, simpele pcix16 kaart.

blijven de strepen... dan even memtest draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Probeer eens Ubuntu 8.10 te installeren (dat kan ook super eenvoudig vanuit windows) en start daar eens mee op. Installeer dan de nvidia drivers en kijk of alles wel zonder problemen werkt. Je kunt dan uitsluiten of het software of hardware probleem is.

Andere mogelijkheid is natuurlijk een andere pc proberen, een ander videokaart slot gebruiken of windows opnieuw te installeren.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Justout schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:24:
Grote kans dat je videokaart defect is aangezien de strepen!

Probeer eerst even een andere videokaart, simpele pcix16 kaart.

blijven de strepen... dan even memtest draaien
Strepen zijn weg bij het installeren van mijn oude vga kaart.

Memtest heb ik nog niet gedraaid.

Wel krijg ik een BSOD omdat mijn drivers van de vga kaart zich niet meer laten installeren of foutief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
frankknopers schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:25:
Probeer eens Ubuntu 8.10, te installeren (dat kan ook super eenvoudig vanuit windows) en start daar eens mee op. Installeer dan de nvidia drivers en kijk of alles wel zonder problemen werkt. Je kunt dan uitsluiten of het software of hardware probleem is.

Andere mogelijkheid is natuurlijk een andere pc proberen, een ander videokaart slot gebruiken of windows opnieuw te installeren.
Ander vga kaart slot heb ik nog niet geprobeerd. Windows opnieuw installeren heb ik al 1x gedaan.

En het ergste is dat als ik eerst mijn oude vga kaart erin steek en dan pas de nieuwe dat hij het dan dikwijls wel normaal doet maar vanaf het moment je dan weer drivers gaat updaten... BSOD.

Die Ubuntu 8.10 is dat linux? Als ik de strepen daar niet heb dan ligt het aan de windows drivers?

Moet ik dan linux 32, 64, solaris of freesbd installeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Wat ik zou proberen is met je oude videokaart erin alle drivers van de videokaarten verwijderen en dan opnieuw proberen met je GTX260 Core 216 en als dat niet mocht werken: Nogmaals Windows installeren (eventueel andere versie op andere HDD) en dan kijken of het wel werkt.

Het kan zijn dat de drivers je Windows installatie zo erg vernaggeld hebben, dat het daardoor niet meer werkt.

(Groene) DOS achtige strepen duidt meestal op kapot videogeheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 03-02-2009 19:53 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
merci jumpman

ik zal dat ook eens proberen alsook die ubuntu 8.10

Nu weet ik mijn bsod msg

STOP: 0x00000116

nvlddmkm.sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ok mensen jullie zijn allemaal heel hard bedankt maar alles wat ik heb geprobeerd mocht niet baaten.

memtest86+
cpu op stabiliteit testen
drivers uninstallen
msconfig opstart tab zooien
windows reg
datum nakijken nvlddmkm.sys file
andere os zoals ubuntu & windows xp
dreamscene & aero off
vga kaart in ander slot
creative drivers eraf gehaald
hd nageken

Ik neem aan dat mijn vga memory idd toasted is en ik ga de kaart RMA'n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Astratuner schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:32:
Blijkbaar was er iets met mijn drivers en heb ik dat klaar gekregen maar toen zag ik dat er allemaal horizontale gekleurde lijnen waren op mijn scherm ( rood, blauw en ook groene ) en ook een scherm vol 'àààààààààààààààààààà'.
dit stukje is eigenlijk al genoeg om te concluderen dat je vga geheugen toast is.
ik weet niet waarom die fan is gestopt met draaien, maar daardoor is het dus wel gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ok merci,

AlexanderB

Ik ga de kaart RMA'n

maar hoe weet je dat?

Zelf al ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Mijn kaart is vorige week opgestuurd naar EVGA en vandaag hebben ze de kaart getest.

Blijkt dat er een defect was ( welk hebben ze er niet bijvermeld )

Maar eind goed al goed een nieuw exemplaar is opgestuurd.
Pagina: 1