• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
beste ik heb een pentium 3 computer
ik wil de prosecor er uit halen want ik heb een pentium 4 prosecor
mijn pentium 3 procesor ziet er zo uit
http://img292.imageshack.us/my.php?image=pentium3heatsinksu3.jpg
en mijn pentium 4 ziet er zo uit
http://img187.imageshack.us/my.php?image=northwoodgl0.jpg
maar hoe kan ik deze in mijn pc plaatsen
kan ik de pentium 3 prosecor er uit halen of breekt de kaart dan af
of kan ik zo'n kastje kopen zo als mijn pentium 3 eruit ziet en als dat kan waar dan
als dit niet duidelijk is zeg dat dan even
MVG
Maarten-Jan
PS let niet op mijn spelling ;)

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:31

rg-mohwa

Phoe Hé

Dit gaat niet passen tenzij je heeeeel goed bent met een hamer.
voor de pentuim 4 moet je een andere moederbord regelen.

een zogenaamt Socket 478 moederbord.

[ Voor 14% gewijzigd door rg-mohwa op 01-02-2009 19:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

In de FAQ van dit subforum kun je lezen hoe je zelf kunt zien welk CPU je maximaal op je moederbord kunt prikken. Maar in dit geval kun je met gezond boerenverstand al constateren: dat gaat nooit passen :+

Als je dus die CPU wilt gebruiken zul je minimaal een ander moederbord nodig hebben. Daarnaast eisen P4 moederborden een losse 12V aansluiting die je meestal op oudere voedingen niet tegenkomt, dus heb je ook een andere voeding nodig. En de meeste P4 moederborden hebben ook ander geheugen nodig.

Kortom, je zult bijna alle ingewanden van je PC moeten vervangen. Daar is op zich niets mis mee, maar het is wel iets waar je je goed voor in moet lezen. Ik zou je aanraden om dat te doen. De FAQs van GoT kunnen je helpen, maar er zijn elders op internet ook veel howto-upgrade gidsen te vinden. Begin daar eens mee :)
PS let niet op mijn spelling ;)
Als je weet dat je daar problemen mee hebt, gebruik dan spellingscontrole. De meeste fatsoenlijke browsers (Chrome & Firefox iig) hebben het ingebouwd. Dat scheelt jou moeite om alles extra na te kijken en anderen de moeite om te proberen te ontcijferen wat je post :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.