Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista Business] Wireless activeren vóór het aanloggen

Pagina: 1
Acties:

• ijsblok
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-10-2024
Hoi,

Ik heb een computer met een draadloze verbinding. Voordat ik over ging op Vista, gebruikte ik XP pro. Ik was gewend om de computer met m'n laptop via RDT wel eens over te nemen. Bij XP was ik gewend de PC aan te zetten, en na verloop van tijd kon ik de PC met m'n laptop draadloos overnemen. Bij Vista werkt dat niet helemaal; het lijkt erop dat draadloos pas actief is nadat ik op de PC ben aangelogd (er zijn meerdere gebruikers van de PC). Daarna kan ik RDT pas gebruiken.

Weet iemand hoe draadloos volledig actied te maken in Vista, vóór het aanloggen?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RDT?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Remote Desktop, denk ik.

We are shaping the future

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 21:34
RDP

edit: whatever :P

[ Voor 19% gewijzigd door SmiGueL op 01-02-2009 19:13 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Aikon
  • Niet online
Ik neem dat je de pc ook niet vanaf een andere pc dan je laptop kan overnemen?

Snel google:
I believe this is a known issue with Vista. Pre-logon support for wireless
adapters needs to be provided via the IHV interface available from your
driver vendor (none of which have released them yet).

Joe
Dus probeer het eens met de drivers en software van je draadloze kaart ipv vista ingebouwde drivers.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:35
Het gaat juist fout met de door fabrikanten geleverde drivers: Deze moeten een IHV interface meeleveren. Als ze dat niet doen, kan het dus niet. De standaard drivers van Vista hebben die mogelijkheid dus wel.

Mijn tip: Wel de drivers installeren, maar niet de management software die erbij zit... Dan werkt het vaak ook. Bij mij iig wel.

• ijsblok
  • Laatst online: 19-10-2024
Bedankt voor de feedback zover...

Vista heeft geen inbouwde driver voor mijn WIFI usb-stick (SMC smcwlusb-g) en ik gebruik dus de driver van de fabrikant. Op deze site wordt uitgelegd hoe je kan uitzoeken of de driver IHV ondersteund, :N bij mij dus niet. Ik gebruik overigens de management software van Vista zelf.

Als ik de SMC website door zoek, lijken ze niet van het begrip gehoord te hebben, dus ik geloof dat er niet veel aan te doen is. Wel vreemd dat deze stick het onder XP volledig naar wens doet...

:'(

Als iemand nog iets weet... ;(
Pagina: 1