Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44
Omdat de prijzen van geheugen kaarten (en dan vooral SD geheugen) zo laag is, koop ik elke keer als m'n 2GB kaartje vol is een nieuwe.
Nu heb ik al een hele stapel kaartjes liggen en ben ik op zoek gegaan naar een handig opbergsysteem hiervoor.
Maar het enige wat ik kan vinden zijn kaarthouders voor maximaal 8 geheugen kaarten (SD, CF, MS, XD, etc).
voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdelenshopwell.nl/images/CLP-038.jpg

Wat ik eigenlijk zoek is een soort van bladen die je in een ordner kunt doen en dus steeds los bij kunt kopen.
Iets wat munten verzamelaars gebruiken maar dan speciaal voor het formaat van SD kaartjes.
voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://www.biegel-collect.eu/webshop/images/accessoires_beeldmap/imup006.jpg

Weet iemand of dit (al) bestaat en zo ja waar ik het kan vinden.
Of is dit iets waar geen markt voor is en moet ik zelf iets gaan "tweaken" :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gutteguttegut op 01-02-2009 18:57 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Hmja, alleen voor HK gebruikers en dit is toch meer gericht op FOT bezoekers.
CLB schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:59:
Ajaa excuses... Ik ging er vanuit dat iemand met 4000 posts wel HK-acces had ;)
heb ik ook wel maar niet iedereen op FOT heeft dat ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Gutteguttegut op 01-02-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ajaa excuses... Ik ging er vanuit dat iemand met 4000 posts wel HK-acces had ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Gutteguttegut schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:53:
Omdat de prijzen van geheugen kaarten (en dan vooral SD geheugen) zo laag is, koop ik elke keer als m'n 2GB kaartje vol is een nieuwe.
Nu heb ik al een hele stapel kaartjes liggen en ben ik op zoek gegaan naar een handig opbergsysteem hiervoor.
Maar het enige wat ik kan vinden zijn kaarthouders voor maximaal 8 geheugen kaarten (SD, CF, MS, XD, etc).
voorbeeld
[afbeelding]

Wat ik eigenlijk zoek is een soort van bladen die je in een ordner kunt doen en dus steeds los bij kunt kopen.
Iets wat munten verzamelaars gebruiken maar dan speciaal voor het formaat van SD kaartjes.
voorbeeld
[afbeelding]

Weet iemand of dit (al) bestaat en zo ja waar ik het kan vinden.
Of is dit iets waar geen markt voor is en moet ik zelf iets gaan "tweaken" :)
Zo'n fotomapje met kleinere vakjes misschien :p
Al moet ik zeggen dat dat importa systeem gaar zou zijn voor geheugen kaartjes. Het is een stripje met de vakjes die je vanaf de rechterkant in de pagina schuft zegmaar. Lijkt mij te bewerkelijk voor geheugenkaartjes.
Maar als je het interesant vind wil ik best even een picje schieten van zo'n bladzijde met een SD kaartje erbij als vergelijking ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
sapphire schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:45:
[...]Zo'n fotomapje met kleinere vakjes misschien :p
Al moet ik zeggen dat dat importa systeem gaar zou zijn voor geheugen kaartjes. Het is een stripje met de vakjes die je vanaf de rechterkant in de pagina schuft zegmaar. Lijkt mij te bewerkelijk voor geheugenkaartjes.
Maar als je het interesant vind wil ik best even een picje schieten van zo'n bladzijde met een SD kaartje erbij als vergelijking ;)
Die importa is als voorbeeld bedoeld en dat werkt inderdaad niet met SD kaartjes (ik heb het al geprobeerd).
Ik hoop dat er mensen zijn die dit zelfde "probleem" hebben/hadden en er iets op gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er dat soort mapjes bestaat voor dia's. Is dat niet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:28:
Ik weet dat er dat soort mapjes bestaat voor dia's. Is dat niet wat?
Daar kan ik eens naar kijken maar volgens mij is een diaframe veel groter dan een SD kaartje dus heb je een beetje hetzelfde effect als met die muntenbladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
http://www.mymemory.co.uk/Memory-Card-Cases

Denk echter dat je zelf aan de knutsel moet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Na veel zoeken ben ik er toch achter dat ik op mn eigen uitspraak terug moet gaan komen.

De beste oplossing voor mij op dit moment is toch een Importa muntenalbum.
Ik heb een zwarte besteld zonder opdruk (€7,80) en daarbij de 30 vaks muntenbladen (4x) gekocht (€6,80).
Dat ziet er dan zo uit:
Album met hoes van karton.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/mkao5.jpg

Album dicht.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/14o7s52.jpg

Album open.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/ta3m2w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/4t10ya.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/33459mp.jpg

Nu ga ik er nog een soort van index bij maken welke ik er tussen plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Wat mij betreft spoor je nog steeds niet dat je zoveel kaarten hebt maar dit is wel een nette oplossing.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap em denk ik niet. Ga je nu je geheugen kaartjes behandelen als een soort van filmrolletje? Vol=vol.
Zodra je je foto´s op je pc geplaatst hebt dan wis je je kaartje toch gewoon weer. Als je 4 kaartjes op zak hebt dan heb je toch opzich genoeg geheugen om een dagje flink door te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap 'em ook niet, is dit bedoeld als backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
:*)

Of ik spoor valt te betwijfelen.. ;)

Maar omdat ik geen zin heb steeds weer de kaartjes op mn hardeschijf te zetten behandel ik ze inderdaad als "fotorolletjes".
Het probleem van op de hardschijf bewaren in mijn situatie is dat ik nogal eens wissel van systeem..en dan niet alles ga over kopieren van de oude naar de nieuwe hardeschijf.
Daarom is dit in mijn situatie makkelijker.
Als ik een foto nodig heb pak ik het kaartje erbij.
Nu duidelijker voor iedereen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
What the fuck.... 8)7

Externe schijf. Daarop je foto's. Interne schijf, met daarop je catalog, backup naar extern.

Bij switch van oude naar nieuwe pc even catalog kopieren van intern naar extern (secondenwerk) en op je nieuwe systeem weer openen met LR.

Prop geheugenkaartje in computer. Wacht tot lightroom snapt wat het voor ding is, ram op enter. Wacht tot LR klaar is met alles kopieren naar je schijf. Verwijder kaartje uit computer en hergebruik.

Done.

En het is nog prachtig geindexeerd ook, en volgens mij een heel stuk veiliger dan deze methode 8)7 Iig een stuk sneller, overzichtelijker en goedkoper :P

[ Voor 35% gewijzigd door Henk op 08-03-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Of je koopt een externe hardeschijf met cardreader of camera aansluiting die alles in 1x backuped :)
Hoef je ook niet steeds over te kopieren van HDD naar HDD :) en scheelt je aan het einde van de rit heel wat geld aangezien 100 kaartjes in het totaal nog steeds duurder zijn dan een HDD :)

EDIT : @ henk, je was me voor :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bloemstukje op 08-03-2009 19:44 . Reden: Henk post boven mij hetzelfde ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar stop jij een SD kaart in je 40d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Henk schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:43:
What the fuck.... 8)7

Externe schijf. Daarop je foto's. Interne schijf, met daarop je catalog, backup naar extern.

Bij switch van oude naar nieuwe pc even catalog kopieren van intern naar extern (secondenwerk) en op je nieuwe systeem weer openen met LR.

Prop geheugenkaartje in computer. Wacht tot lightroom snapt wat het voor ding is, ram op enter. Wacht tot LR klaar is met alles kopieren naar je schijf. Verwijder kaartje uit computer en hergebruik.

Done.

En het is nog prachtig geindexeerd ook, en volgens mij een heel stuk veiliger dan deze methode 8)7 Iig een stuk sneller, overzichtelijker en goedkoper :P
Schijf kapot = alle foto's weg
1 kaartje kapot = alleen de foto's die op dat kaartje stonden weg

En backups op de schijf nemen alleen maar ruimte in.

[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 08-03-2009 21:59 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Resistor schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:51:
[...]

En backups op de schijf nemen alleen maar ruimte in.
Schijf kapot = backup van de backupschijf halen (of andersom als juist die de geest geeft).

En voor de prijs hoef je het natuurlijk niet te doen. De SD-kaartjes zijn namelijk nog relatief duur als je de huidige prijzen van externe schijven erbij pakt. 2GB SD kost, exclusief verzendkosten, een euro of 10. Dat is €5,- per GB. Een kleine externe HDD van 160GB heb je voor €40,-, wat neer komt op €0,25 per GB. Neem je een grotere schijf van b.v. 1 TB dan wordt de prijs per GB nog veel lager, namelijk €0,083 per GB :)

Maargoed, als de TS deze methode fijn vind werken dan is het natuurlijk zijn goed recht. Ik vind het alleen wel ietwat... apart :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Resistor schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:51:
[...]

Idd, geen slecht systeem dit, zeker niet met de huidige kaart-prijzen, maar ik zou het niet doen.. Overigens gebruik ikzelf ook gewoon een externe HD. Heb ook over dit systeem nagedacht, maar jah, heb de externe HD toch al, en werkt op zich prima. Voordeel is dat je je foto's zo gevonden hebt en altijd bij de hand hebt. Zo moet je eerst het kaartje (of meerdere) zoeken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou op die manier niet 1 foto terug kunnen vinden.
Daarbij is het natuurlijk ook zo dat als je je foto´s op ext. HD hebt staan veel makkelijker backups kan draaien. Ik neem aan dat je nu geen backups hebt aangezien je dus alles op SD kaart wilt bewaren.

En hoe doe je dat als je 1 kaartje vol hebt, en bij thuiskomst op je fullres. monitor de foto´s aan het bekijken bent en besluit om 40 procent van je gemaakte foto´s weg te gooien. Sorteer je je SD kaartjes op datum of onderwerp?
Dus eigenlijk blijft er dan ook nog eens ruimte onbenut op het kaartje omdat je bijv. 40 procent weggooid op het moment dat jij kaartje nummer 3 alweer volgeschoten hebt. Dat kaartje, waar je fotos van hebt gewist, zal je waarschijnlijk niet meer in je camera stoppen (waar past dat trouwens dan in, in een 40d?) om mee verder te gaan.

Het was voor mij 30 minuten werk om LR te verkennen. 9 uur om alle foto´s door te worstelen en te taggen. Maar ach, nu is het een kwestie van 1 druk op de knop en alle juiste foto´s springen op mijn scherm.
LR backupt 1x in de week mijn foto´s naar een externe HD.

Edit:
Zoefff schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:19:
[...]
En voor de prijs hoef je het natuurlijk niet te doen. De SD-kaartjes zijn namelijk nog relatief duur als je de huidige prijzen van externe schijven erbij pakt. 2GB SD kost, exclusief verzendkosten, een euro of 10. Dat is €5,- per GB.
Bedankt voor het rekensommetje. Doet me deugd om mezelf er weer aan te herinneren dat ik ooit 100 euro voor 1GB CF betaalde. |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Wow..wat een reacties..(niet verwacht :)).

Anyway, dit is het geheugen van de camera van mijn vriendin (Panasonic FX01).
En omdat de prijzen zo laag zijn van SD geheugen doen we het op deze manier (4 euro ex. verzenden en dan bestel ik er vaak 3 of 4).
Waarschijnlijk ga ik het ook nog op een back up systeem zetten maar het geld is even op nu (net een HD videocam gekocht).
De foto's van mn 40D gaan wel op mn server (Raid 1), op een DVD en op 2 externe HDD's en in de nabije toekomst op een server bij mn ouders welke s'nachts synct over internet. (misschien overdreven maar ik voel me er goed bij :P).
Die 2 externe HDD's wil ik gaan upgraden waarna ik ook de SD kaarten erbij ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Gutteguttegut schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:04:
Wow..wat een reacties..(niet verwacht :)).

Anyway, dit is het geheugen van de camera van mijn vriendin (Panasonic FX01).
En omdat de prijzen zo laag zijn van SD geheugen doen we het op deze manier (4 euro ex. verzenden en dan bestel ik er vaak 3 of 4).
Waarschijnlijk ga ik het ook nog op een back up systeem zetten maar het geld is even op nu (net een HD videocam gekocht).
De foto's van mn 40D gaan wel op mn server (Raid 1), op een DVD en op 2 externe HDD's en in de nabije toekomst op een server bij mn ouders welke s'nachts synct over internet. (misschien overdreven maar ik voel me er goed bij :P).
Die 2 externe HDD's wil ik gaan upgraden waarna ik ook de SD kaarten erbij ga zetten.
Hier al eens aan gedacht?
Voor zo'n € 175,00 heb je 500 GB die ook nog eens standaard gemirrord wordt.
Voor die zelfde € 175,00 heb je nu nog geen 90 GB aan 2GB kaartjes en dan neem ik de verzendkosten nog niet eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Gutteguttegut schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:49:
Na veel zoeken ben ik er toch achter dat ik op mn eigen uitspraak terug moet gaan komen.

De beste oplossing voor mij op dit moment is toch een Importa muntenalbum.
Ik heb een zwarte besteld zonder opdruk (€7,80) en daarbij de 30 vaks muntenbladen (4x) gekocht (€6,80).
Dat ziet er dan zo uit:
Album met hoes van karton.
[afbeelding]

Album dicht.
[afbeelding]

Album open.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu ga ik er nog een soort van index bij maken welke ik er tussen plaats.
Prachtige oplossing! Ik denk dat ik dit ook eens ga proberen. Lees nu alleen net dat ze failliet zijn/gaan :/
http://www.bd.nl/regio/os...sluit-de-deuren-1.5172090
Het Udense bedrijf Importa, fabrikant van verzamelalbums voor postzegels en munten, gaat dicht. Per 30 november sluit het bedrijf aan de Industrielaan de deuren. Directeur Marcel van Leeuwen probeert voor die tijd een 'nette oplossing' te vinden voor de twaalf personeelsleden, de inventaris en het bedrijfspand.
Importa begon in 1941 en is sinds 1977 in Uden gevestigd. Het bedrijf maakt speciale albums voor verzamelaars van zo'n beetje alles wat 'plat' is: van munten en postzegels tot visitekaartjes en cd's. Volgens directeur Van Leeuwen moet het bedrijf sluiten omdat de markt van verzamelaars totaal verdwenen is.
Kijken of ik nog op tijd ben om mijn slag te slaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 22:14
Ik weet niet hoeveel SD kaarten je denkt op te slaan, maar er zijn tegenwoordig allerlei SD opbergsystemen beschikbaar: http://www.bhphotovideo.c...ses/ci/19697/N/4084274957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:25
Wauw, grappig om een topic van zes jaar geleden te zien en de struggles van toen. Maar ondertussen (zoals EdwinW) zegt is er toch voldoende mogelijkheden hiervoor? Ik heb er een voor 2 dollar besteld bij onze Chinese vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Ik denk dat dat er 6 jaar geleden ook wel was (maar dat is een aanname). Gutteguttegut z'n oplossing vind ik zelf nog de mooiste en meest praktische.
Pakketje vandaag bij de buren bezorgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens eens iets dat de data retention time van een moderne sd-kaart maar 5 jaar is. Dat maakt ze niet erg geschikt voor permanente opslag.
Pagina: 1