Mijn subwoofer geeft sinds kort een onbekende brom. Dit gebeurd wanneer de versterker uitstaat, en blijft heel klein aanwezig wanneer de versterker aanstaat. De sub is een Eltax Thunder 80 (Gewoon klein ding, verder niets bijzonders) die standaard komt zonder ge-aarde aansluiting. De versterker komt ook gewoon ongeaard vanuit de fabriek. Op de versterker is een 5 tal aan speakers aangesloten, alsmede de DVD-speler die via een Coax verbonden is. Ook deze staat weer in contact met een LG Lcd TV dmv een RGB-scart. De TV is wel voorzien van een 3 pins aansluiting, (die niet geaard is) die bijv in de PSU van een PC gaat.
Is deze bron ontstaan omdat de TV nu ongeaard is aangesloten, of via de DVD speler toch een ongeaarde brom meestuurt naar mijn versterker?
Het is behoorlijk storend, en zal het straks ter test even ontkoppelen. Onder film kijken of muziek blijft die brom wel aanwezig, ik moet 'm verder terugdraaien om het helemaal niet meer te horen.
Mocht het wel de TV zijn is het een zaak om de TV zelf te aarden?
Is deze bron ontstaan omdat de TV nu ongeaard is aangesloten, of via de DVD speler toch een ongeaarde brom meestuurt naar mijn versterker?
Het is behoorlijk storend, en zal het straks ter test even ontkoppelen. Onder film kijken of muziek blijft die brom wel aanwezig, ik moet 'm verder terugdraaien om het helemaal niet meer te horen.
Mocht het wel de TV zijn is het een zaak om de TV zelf te aarden?