Toon posts:

Probleem met nieuw moederbord (REXII)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net nieuwe pc ineen gestoken en ik kan noch Xp noch Vista erop installeren.

Zodra een setup wil loaden krijg ik BSOD's.

Fouten die ik tot nu toe gekregen heb:

PFN_LIST_CORRUPT STOP 0x0000004E
BAD_POOL_CALLER
IRQL_not_less_or_equal stop 0x0000000A
session5_initialization_failed stop 0x00000071

Ik weet dat de andere componenten werken aangezien ik ze heb zien werken in een ander systeem.
Heb al verschillende instellingen geprobeerd, mem frequeties, latencies, voltages enz..
Bios naar laatste bios geflashed..
24u memtest geeft geen fouten..

Heb ook al een andere dvd-speler, HDD en Ram geprobeerd maar de BSOD's blijven...

Specs PC:

CPU: I7 920 + Mugen cooler
MOBO: ASUS Rampage II Extreme
MEM: 3x Diablo DDR3 PC10700 Micron D9GTR 2000Mhz
VGA: MSI R4870X2-T2D2G-OC
PSU: Zalman 850watt
HDD: 1TB Samsung

Zou het moederbord defect zijn?
Ik ben ten einde raad.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 17:42 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als het een nieuw moederbord is en je zeker weet dat je andere componenten werken dan kan je hem gewoon retour zenden. Moederbord hoort het out of the box te doen als je componenten ondersteund worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

als je vista wilt installeren moet je zorgen dat de hardeschijf controller in de bios als je geen raid wilt draaien op AHCI staat als je wel raid wilt draaien dan op RAID.
Als je xp wilt installeren dan moet je zorgen dat de hardeschijf controller op IDE staat.
en als je raid wilt dan zorgen dat deze op Raid staat.
als de Raid wilt kun je het beste de raid drivers laden vanaf de ( bij vista de cd en bij xp de diskette, )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:03:
als je vista wilt installeren moet je zorgen dat de hardeschijf controller in de bios als je geen raid wilt draaien op AHCI staat als je wel raid wilt draaien dan op RAID.
Als je xp wilt installeren dan moet je zorgen dat de hardeschijf controller op IDE staat.
en als je raid wilt dan zorgen dat deze op Raid staat.
als de Raid wilt kun je het beste de raid drivers laden vanaf de ( bij vista de cd en bij xp de diskette, )
Heb xp al ide geprobeerd en Vista op AHCI.
Helpt niet

• mikep_577
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb ook een Ausus Rampage Extreem II gekocht bij alternate en ik heb dit weekeind ook problemen ondervonden met de voeding. Ik deed mijn PC aan en hij ging na 0,5 sec. direct weer uit. Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat het te maken heeft met de MB voeding naast de CPU (EATX12V 8-pin)

Het licht niet aan de voeding omdat ik deze heb verwisseld met een gelijke. (vriend van mij heeft de zelfde opstelling)

Wel typische dat juist dit kostbare moederboard er mee stopt :?
Ik hoop dat de garantie van alternate goed is.