[VB6/VB.NET] Keys van een media center remote afvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Ik heb een flink aantal jaren geleden in VB6 een front-end gemaakt om dvd iso's mee af te spelen (gebruikte op de achtergrond eerst een isomounter + windows media player control en tegenwoordig VLC) die connect naar een database waar hij een lading informatie over de film uit haalt en een cover image enzo.
Nu heb ik inmiddels een media center remote liggen, en dacht deze wel even hiermee te kunnen gebuiken, echter, weet iemand hoe dit precies in z'n werk gaat?
Het kan wezen dat ik de verkeerde woorden heb gebruikt, maar zowel op t.net als via google kom ik verdacht weinig tegen terwijl toch een flink aantal programma's er gebruik van maken.

Indien nodig kan ik de applicatie eventueel herbouwen in VB.NET maar liever alleen als dat écht nodig is.

Een andere optie zou het gebruik van EventGhost zijn (http://www.eventghost.org/wiki/EventGhost:About) maar liever niet natuurlijk.

Heeft iemand ervaring met dit soort grappen of kan iemand mij de juiste richting in schoppen?

Alvast bedankt! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Lijkt me sterk dat je dit in een al-heel-veel-jaartjes unsupported omgeving als VB6 nog aan de gang gaat krijgen, maar je zal sowieso een goed stuk SDK ergens vandaan moeten trekken om een IR-ontvanger te kunnen lezen - dat gaat niet via standaard keyboard/mouse API's.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Het is een X10 remote dus geen IR ;)
De keys worden door heel veel Windows applicaties prima herkend, zo ook door Winamp al sinds hele oude versies dus ga er van uit dat het met VB6 mogelijk is, waarschijnlijk zelfs met de API.
In die applicaties worden ze gewoon gezien als mediakeys zoals ook de next/prev. keys op je toetsenbord. Dit verzorgt de driver dus dat is geen probleem.

En anders is er nog de optie om het te herbouwen in .NET zoals ik al zei, en dat is verre van unsupported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Hmmm in het geval dat ze gewoon worden omgemapped zou ik voor de lol gewoon eens keyup/down events gaan afvangen en loggen. Als je ze daar niet ziet handmatig WM_KEYDOWN messages gaan parsen (volgens mij kan VB6 dat wel).

Professionele website nodig?