Toon posts:

[Externe Hardeschijf] Wordt warm en gaat piepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 1 jaartje geleden een externe harde schijf gekocht van Medion. Hij deed het eerst perfect, maar nu niet meer. Hij wordt ongeveer na 1 uur dat ik de pc aan heb warmer dan normaal, en dan gaat hij ongelooflijke hard piepen. En als ik mijn externe hardeschijf dan op de kop doe, dan houd het piepen op.

Wie kan mij helpen?

Ik heb nog niets geprobeerd, behalve gezocht op google maar ik kon niets vinden.

[Ik heb windows vista]

Bedankt alvast

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zit er een ventilator in de behuizing en doet die het nog wel? Wel typisch dat als je hem op de kop houdt, dat het gepiep dan stopt...

https://powershellisfun.com

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:13

Onbekend

...

Het is niet verstandig om een harde schijf te verplaatsen of om te draaien terwijl hij actief is.

Gewoon naar de winkel onder garantie terug brengen en meteen een nieuwe vragen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als ik hem op de kop houd houd het gepiep op. (dat ie warmer wordt maakt mij niet zoveel uit, vooral dat gepiep is irritant.) Ik heb het gevoel of er een soort wieletje ergens tegen aan komt als je hem goed hebt liggen zegmaar.

En ik heb hem bij de ALDI gekocht, dus ik weet niet of ik daar zomaar weer naartoe kan. En ik heb mijn harde schijf ook helemaal vol, dus dan moet ik alles weer overzetten.. Is er geen andere oplossing ?

Verwijderd

Warmer dan normaal lijkt me niet echt goed en piepen al helemaal niet. Je zou een andere externe harde schijf kunnen kopen en de schijf die je nu hebt RMA doen, opsturen naar de HD fabrikant, krijg je weer een nieuwe, welke je dan weer extern kan gebruiken of in je PC plaatsen. Doorgaan met deze is kans op data verlies als hij toch de geest gaat geven en dat geeft vaak wat meer ergernis :)

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29
Dat piepen, kun je achterhalen of het een mechanische of een elektrische piep is?

Doe ook eens een bad sector scan van je HD.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:18
Werkt de harde schijf verder wel naar behoren?
Zo ja, dan denk ik dat het gewoon een ventilatortje is dat een beetje aanloopt. Die houden over het algemeen ook even op met herrie maken als je de boel op zijn kop houdt.

Punctuality is the politeness of kings

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

dreamscape schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:16:
Werkt de harde schijf verder wel naar behoren?
Zo ja, dan denk ik dat het gewoon een ventilatortje is dat een beetje aanloopt. Die houden over het algemeen ook even op met herrie maken als je de boel op zijn kop houdt.
Dat was ook mijn eerste gedachte (Zie 2e post in dit topic), maar nog geen antwoord op deze vraag gezien... Doet je ventilator het wel of lijkt hij aan Masteromg?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:02:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte (Zie 2e post in dit topic), maar nog geen antwoord op deze vraag gezien... Doet je ventilator het wel of lijkt hij aan Masteromg?
De ventilator lijkt het te doen (als ik met mijn hoofd erboven hang hoor ik wel een ventilator). Hij werkt verder wel gewoon.

Ik zal nu die scan ff doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 20:37 ]

Pagina: 1