Panasonic Plasma tv 42PZ800E en mpeg2 bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289113

Topicstarter
Onlangs heb ik een Panasonic Plasma tv aangeschaft, type TH42PZ800E. Daarin zit een SDHC gleuf om foto's en filmpjes rechtstreeks van een SD(HC) kaart af te kunnen spelen. Een filmpje met een (standaard?) mpeg extensie op een SD kaart (geen SDHC kaart!) wordt echter niet herkend. Ik krijg dan de melding: “ongeldige afspeel file”.

n de gebruiksaanwijzing van de tv staat dat het een bestanden moeten zijn die compatibel moeten zijn met SD video 1.2 (mpeg-2 (PS-indeling) en AVCHD met audio indeling mpeg-1/layer-2 of dolby digital). Nu zegt mij dat eerlijk gezegd niet veel. Ik heb met video converters gebrobeerd om een filmbestand om te zetten naar 1 van de gevraagde extensies, maar ik krijg nog steds de melding "ongeldige afspeel file".

Ondertussen heb ik dit 2x uitgelegd in een mailtje naar de servicedienst van Panasonic en 2 keer wordt ik doorverwezen naar pagina 49 van de handleiding waar dan over het compatibel zijn met SD video staat (zoals hierboven beschreven). Bij de derde poging, per telefoon, krijg ik te horen dat het originele mpeg-2 bestanden moeten zijn want converters lijken wel om te zetten naar mpeg-2 maar doen dat in feite niet correct. Aldus de technische dienst. Verder werd gezegd dat de enige mogelijkheid om andere bestanden leesbaar te maken, met Nero 9 of Pinnacle 12 moet. Maar dan kan ik net zo goed een dvd branden. Mijn bedoeling was om simpelweg een sd kaartje in de tv te steken en een filmpje kijken. Nog een mogelijkheid was een Panasonic fotocamera (die ook filmpjes kan maken). Ook die hebben de bestandjes in het juiste formaat staan. Op de vraag of Panasonic zelf geen software had (of verkocht) die kon converteren, kreeg ik een negatief antwoord.

Is er iemand die weet hoe ik een filmpje dat met een (Sony) digitale fotocamera is gemaakt of een avi bestandje of een mpeg bestandje om kan zetten naar een formaat dat herkend wordt door de tv? (Dus compatibel met SD video 1.2 (mpeg-2 (PS-indeling) en AVCHD met audio indeling mpeg-1/layer-2 of dolby digital).

Hartelijk dank.

John.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289113

Topicstarter
Heeft echt niemand een idee hoe ik filmbestanden dusdanig kan converteren dat ik deze op een SD kaart kan zetten en af kan spelen in mijn Panasonic plasma tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 22:32
Anoniem: 289113 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:27:
Heeft echt niemand een idee hoe ik filmbestanden dusdanig kan converteren dat ik deze op een SD kaart kan zetten en af kan spelen in mijn Panasonic plasma tv?
Probeer het eens met 'Mediacoder' een freeware utility voor het omzetten van audio en video bestanden met diverse codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96867

Dit onderwerp interesseert me ook erg. Recentelijk is enige vooruitgang geboekt: kijk maar eens op http://forum.doom9.org/showthread.php?t=146602
Hiermee wordt het mogelijk om video's af te spelen op Panasonic TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340022

Ik heb vorige week een lcd panasonic TV gekocht met exact hetzelfde euvel. Zijn jullie er ondertussen al een beetje uit? Ook ik heb deze tv gekocht in de veronderstelling makkelijk met een sd-kaartje erin wat films te kunnen kijken

Ben benieuwd of er een oplossing te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ik gebruik de sd kaart nog niet maar moet sommge bestanden met de mpg extentie toch converteren naar 720p mpg en dan werkt het met streamen via lan, 1080p gaat niet helaas , divx of vob wel.

ik gebruik avs videoconverter en werkt prima.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Pagina: 1