Mediamarkt en geruilde artikelen in winkelschap

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
Ik en Mrs Slasher gaan binnenkort een nieuwe Canon digitale camera kopen en wellicht dat we daarbij uitkomen bij de Mediamarkt.

Nu hoor je allerlei verhalen over mensen die hun artikelen ruilen bij de mediamarkt (gebruikt en al) en dat de Mediamarkt deze dus weer gewoon in het schap zetten, met de inhoud van alle artikelen dus geopend en wellicht beschadigd. (zie link)

Nu heb ik dat liever niet natuurlijk dat ik zo'n artikel aantref en wil dit dus voorkomen. Hoe kan je deze situatie voorkomen, of is dit niet te voorkomen? Kort gezegd kan je dat bij aankoop "eisen" dat je een ongeopende verpakking krijgt?

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 01-02-2009 15:39 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
Als het product overduidelijk gebruikt is, dan baal je wel ja. Ze zetten dat natuurlijk gewoon terug, wat moeten ze anders met het product?

Zo ver ik weet zitten alle kleinere artikelen (dus ook digitale camera's), in een plastic doos, je kunt dus niet van te voren deze open maken om te kijken of het product echt nieuw is of niet.

Enige (en snelste oplossing), is om een MM medewerker te vragen de verpakking te openenen, als hij dit niet wil kun je natuurlijk kiezen ergens anders je camera te halen, of als je betaald hebt de camera er uit te halen en deze aan een nadere inspectie te onderwerpen.
Als deze dus gebruikt blijkt te zijn, kan ook jij deze natuurlijk weer terug brengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is zelfs zo dat ze defecte apparaten terug zetten in de schappen. Ook DVD serie's die ik daar wel eens gekocht heb waren al flink beschadigd door gebruik. Ze sealen alles gewoon weer opnieuw in het magazijn. Dit heeft er voor mij toe bijgedragen dat ik elders mijn goederen koop. Ik betaal liever iets meer voor een goeie aanschaf bij een kleinere winkel dan dat ik blijf terug brengen want zo goedkoop zijn ze nu ook weer niet. Vind het zelf het meest belangrijke, een betrouwbare relatie met een winkelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55
Je kan na aanschaf de boel toch gelijk in de auto uitpakken en controleren? Als het niet goed is ben je binnen 15 minuten na het tijdstip op de bon al terug. Lijkt me niet dat ze dan moeilijk gaan doen als er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:28
bredend schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:45:
Je kan na aanschaf de boel toch gelijk in de auto uitpakken en controleren? Als het niet goed is ben je binnen 15 minuten na het tijdstip op de bon al terug. Lijkt me niet dat ze dan moeilijk gaan doen als er iets mis is.
Dan denk ik niet dat jij de MediaMarkt kent. :P Want elke keer als ik er wat koop dan zijn er problemen en nog nooit heeft iemand mij daar fatsoenlijk geholpen.

Verder zou ik gewoon vragen aan de filiaalmanager of je een nieuwe krijgt of niet. En maak dan afspraken en laat deze op papier zetten!!! voor als dat niet zo is. Dat is bij zulke ketens de enige optie. Want als je het niet op papier laat zetten zeggen ze al snel dat ze niks beloofd hebben.

Dat is mij al vaak genoeg overkomen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

eX0duS schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:34:
Als het product overduidelijk gebruikt is, dan baal je wel ja. Ze zetten dat natuurlijk gewoon terug, wat moeten ze anders met het product?
Zo werkt het eenmaal. Wat zou jij als ondernemer doen? De marges zijn al klein.

Bij het terugbrengen controleren ze normaal gezien of de inhoud in orde is, voordat ze het terug in de schappen zetten.

De klant kan pas zeker van zijn aankoop zijn, als het in het echt getest is. Wazige specs op de doos en productsites zeggen weinig over het echte gebruik. Gelukkig hebben we GoT voor computeronderdelen om de verborgen gebrekken, eigenaardigheden,... op voorhand te detecteren. Dan nog weet je meestal niet op voorhand hoe hard een bepaald gebrek doorweegt.

Ik heb eens een computerspeakers aan Logitech gekocht voor mijn koptelefoon. 9 kansen of 10 dat je de volume van de koptelefoonuitgang kan regelen en toevallig kan die ene Logitech speaker het niet. Met dat product kan ik niks mee aanvangen, dus inruilen.

Wat een product hoort te zijn en hoe zwaar men tegenwoordig alles castreert. Of met de helft van de onderdelen paar eurocenten goedkoper probeert te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-08 11:09
Ik heb bijna 3 jaar bij de Service van de MediaMarkt gewerkt. Ik kan daarom hier wel even op reageren.

Alle spullen die mensen terug willen brengen worden, zijn te verdelen in 2 catagoriën: Retouren en Defecten. De retouren zijn de spullen die mensen terug willen brengen omdat het hun niet bevalt. Deze spullen worden enkel terug genomen als deze voldoen aan de regels die in de algemene verkoopvoorwaarden beschreven staan namelijk:
- Compleet en onbeschadigd (ook de doos dus!)
- Binnen 14 dagen na aankoop retour
- Licentie producten worden niet terug genomen (dus die op naam geregistreerd moeten worden)
Zo staan er nog een hoop voorwaarden in de algemene verkoopvoorwaarden beschreven. Laptops, pre-pay pakketen worden vaak ook niet retour genomen.

Wanneer het retour product voldoet aan de alle voorwaarden beschreven in de algemene verkoopvoorwaarden, mag een product retour genomen worden. Het is inderdaad het geval dat deze producten terecht komen in de winkel. Deze producten zijn echter wel compleet in nieuwstaat en dat mag ook bij de koop uiteraard verwacht worden. De klant kan altijd bij twijvel aan de verkoper vragen of hij/zij de inhoudt van de doos mag bekijken.
Producten die beschadigd zijn, of gewoonweg niet meer verkoopbaar zijn (krassen, missende accessiores etc) die worden gewoonweg niet retour genomen! Er zijn altijd uitzonderingen, maar die producten belanden nooit in de winkel.
Opzich is het ook wel begrijpbaar dat dozen die open geweest zijn gewoon weer in de winkel komen. De MM bied namelijk de 14 dagen retour garantie, en daarbij komt meteen het gegeven om de hoek kijken: waar laat je die retour producten. Het lijkt me duidelijk dat deze producten daarom gewoon weer in de winkel belanden (uiteraard na grondige inspectie, en controle aan de hand van de algemene verkoopvoorwaarden). 1 + 1 = 2 zou ik zeggen..

Mocht het zo zijn dat je toch constateerd dat het product niet voldoet (of toch beschadigd is), dan moet je dit binnen 24 uur melden bij de klantenservice van het filiaal waar je het gekocht hebt. Ga dus nooit naar een andere MM, want die lossen het niet voor je op (zelfstandige filialen).

Volgens de wet hoeft de MM de retourservice niet te leveren, aangezien dit een gunst is van de winkel en geen wettelijke regel!

Hopelijk kan je wat met deze info :)
(ik werk er overigens niet meer!)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
IJnte schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:02:
Ik heb bijna 3 jaar bij de Service van de MediaMarkt gewerkt. Ik kan daarom hier wel even op reageren.
Bedankt voor je reactie. Ze hanteren dus een 14 dagen omruil periode waarin je óf het product om kan ruilen of je geld terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb altijd de neiging om de onderste plastic box van de stapel te halen. Nooit de bovenste in elk geval.

Had een tijd terug een Canon EOS 350D gekocht bij Media Markt in Utrecht. Bij thuiskomst bleek er veel speling op het klepje waar de CF achter zit te bestaan. Ook waren in elke foto hot pixels te zien. Om die reden de camera teruggebracht.

Ik kreeg mijn geld terug en liep weer de winkel in om een nieuwe te pakken. Ongeveer tegelijkertijd kwam een medewerker van de servicebalie de zojuist teruggebrachte defecte camera weer op de stapel leggen...

Edit:

Een kennis van mij kocht ook een Canon camera bij Media Markt in Utrecht. Bij thuiskomst zaten er Witte Kat batterijen in het toestel en enkele privéfoto's in het interne geheugen...

[ Voor 14% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 01-02-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Slasher schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:05:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ze hanteren dus een 14 dagen omruil periode waarin je óf het product om kan ruilen of je geld terug kan krijgen?
Inderdaad. Als je een defect hebt aan het product, binnen 14 dagen na je aankoop, dan wordt dit product 1:1 voor je omgeruild (mits in nieuwstaat!!!). Je kan er ook voor kiezen om je geld terug te vragen, maar dan moet zoals eerder vermeld alles 100% in nieuwstaat zijn en compleet in originele verpakking (dus ook binnenverpakking, plasticjes, bandjes etc).
Als het product je simpelweg niet bevalt, dan kan je dit ook binnen 14 dagen terug brengen en dan krijg je daarvoor je geld terug (ook weer 100% in nieuwstaat, compleet in doos, originele verpakking). Uitzonderingen zijn de licentieproducten, laptops, pre-pay telefoons, CD/DVD (uit seal) en nog een aantal producten die vanzelf sprekend zijn (hygiene producten)..

Voor de volledigheid de algemene verkoopvoorwaarden:
11. Retour, ruilen
11.1 De klant kan bij elke vestiging van Media Markt in Nederland een in een Nederlandse vestiging van Media Markt aangekocht product omruilen onder de hieronder genoemde voorwaarden.
11.2 Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:
a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
c. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
d. Het product is ongebruikt.
11.3 Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
a. Prepaid- en softwarepakketten.
b. Licentiegebonden producten.
c. Navigatieapparatuur.
d. Desktopcomputers en notebooks.
e. Satelliettunerpakketten en smartcards.
f. Hygiënische producten.
11.4 Ook uitgesloten van retour en omruiling zijn producten die enige verandering hebben ondergaan - in de breedste zin van het woord door toedoen van de klant of derden. Bij een geschil heeft Media Markt het recht om een onderzoek te laten verrichten door de leverancier van het product zonder voorafgaand aan dat onderzoek te zijn gehouden tot omruiling of terugbetaling van het aankoopbedrag.
11.5 Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk met originele kassabon. Indien Media Markt uit coulanceoverwegingen, dus geheel vrijblijvend, niettemin bereid is het bij Media Markt gekochte product zonder originele kassabon terug te nemen, geschiedt dit alleen tegen ruiling voor een ander Media Markt product of tegen uitreiking van een tegoedbon. Hierbij zal ten minste aan de navolgende voorwaarden voldaan dienen te zijn:
a. Het product is op het moment van ruiling bij Media Markt in het assortiment opgenomen.
b. De klant voldoet aan de voorwaarden zoals die staan beschreven bij artikel 11.2b, c, d en toont een origineel en geldig legitimatiebewijs, waarbij de klant Media Markt in de gelegenheid stelt daarvan een fotokopie te maken.
c. Voor zover een tegoedbon wordt uitgereikt, wordt daarop de prijs van het betreffende product aangehouden ten tijde van de omruiling.
11.6 Tegoedbonnen kunnen niet tegen contant geld worden ingewisseld. Voor een eventueel restbedrag na verzilvering van een tegoedbon, ontvangt de klant een nieuwe tegoedbon.
bron: algemene verkoopvoorwaarden MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik persoonlijk ga meestal bij de MediaMarkt langs om spullen te bekijken en te testen, maar als ik iets wil kopen dan zoek ik via de pricewatch de goedkoopste/beste en haal het daar. :)

Laatst had ik een defecte Acer-laptop die iets ouder was dan een jaar. Mij werd met een stalen gezicht gemeld dat ik hier geen garantie meer op had. Ook na mijn antwoord dat de verwachte levensduur iets langer is dan een jaar, werd me gemeld dat ik nog steeds geen garantie had. Het advies was om de laptop wel op te laten sturen via MM, waarbij werd gemeld dat het me dan iig 45 euro aan onderzoekskosten ging kosten. Omdat ik hier allemaal geen zin in had (want dan ben ik hem minstens een week kwijt), heb ik hem uiteindelijk maar bij CDromland afgegeven ter reparatie; daar had ik hem binnen een werkdag terug en het was ook nog gratis gerepareerd.

Qua Canons zou ik sowieso eens goed zoeken op internet, dan vind je zeker een betrouwbare winkel die goedkoper is dan MM. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:11:
Ik heb altijd de neiging om de onderste plastic box van de stapel te halen. Nooit de bovenste in elk geval.

Had een tijd terug een Canon EOS 350D gekocht bij Media Markt in Utrecht. Bij thuiskomst bleek er veel speling op het klepje waar de CF achter zit te bestaan. Ook waren in elke foto hot pixels te zien. Om die reden de camera teruggebracht.

Ik kreeg mijn geld terug en liep weer de winkel in om een nieuwe te pakken. Ongeveer tegelijkertijd kwam een medewerker van de servicebalie de zojuist teruggebrachte defecte camera weer op de stapel leggen...

Edit:

Een kennis van mij kocht ook een Canon camera bij Media Markt in Utrecht. Bij thuiskomst zaten er Witte Kat batterijen in het toestel en enkele privéfoto's in het interne geheugen...
Defecten moeten gewoon worden opgestuurd door het filiaal. Zeker bij de klachten die jij vastgesteld hebt, wordt de camera gewoon als DOA opgestuurd naar Canon. Erg slecht dus van die desbetreffende medewerker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 17:59
IJnte schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:22:
[...]

Defecten moeten gewoon worden opgestuurd door het filiaal. Zeker bij de klachten die jij vastgesteld hebt, wordt de camera gewoon als DOA opgestuurd naar Canon. Erg slecht dus van die desbetreffende medewerker :X
Maar dit gebeurd in meerdere MediaMarkt filialen. (Eigen ervaring). Misschien heb jij bij een MediaMarkt gewerkt waar wel fatsoenlijk met spullen omgegaan word, echter bij het gros valt het vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

eX0duS schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:34:
Het punt is dat de MM vaak niet eens vraagt wat er met een product mis is wanneer je het terug brengt. Het gaat vaak zo weer het schap in. Wanneer ze iets zorgvuldiger gaan navragen kunnen ze voorkomen dat beschadigde en gewoon defecte producten weer verkocht worden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
pven schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:21:

Qua Canons zou ik sowieso eens goed zoeken op internet, dan vind je zeker een betrouwbare winkel die goedkoper is dan MM. :Y)
Klopt, digicamshop.nl lijkt me ook wel betrouwbaar, levering op werkdagen binnen 24 uur want ik wil heb wel voor donderdag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat MM teruggebrachte producten NIET als nieuw mag verkopen. Dat lijkt mij zelfs oplichting.

Dat zij een retourservice bieden is heel mooi, maar de nadelen die dat oplevert mogen niet op argeloze klanten afgewikkeld worden. Ze moeten hun reguliere prijzen dus verhogen, en de (geteste) retourgoederen met korting aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik heb met retouneren ook een negatieve ervaring met de MM helaas...
Het ging om een JVC DVD speler. Ik had deze gekocht om op mijn beamer aan te sluiten, helaas bleek bij thuiskomst dat het signaal niet goed door kwam, de kleuren waren niet OK, op een andere speler werkte het wel prima, dus ging ik er vanuit dat het de JVC was, ik heb wat in de instellingen gekeken, maar er was niks aan te passen.

Apparaat is hooguit een uur aangeweest, toen heb ik deze terug gebracht.
Bij de MM aangekomen, bleek er dus een krasje op te zitten, aan de bovenkant.
Dit krasje was alleen te zien als je het apparaat schuin tegen het licht aan hield, en slechts 2 mm groot.
Ik was met stomheid geslagen, omdat er niks op het apparaat gestaan heeft, ik heb hem vrijwel meteen daarna ook ingepakt, ik nam aan dat het krasje er al op zat bij aankoop, echter wilde ze daar niks van weten, hun zijn groot en ik ben klein, dus dikke pech voor mij.
Is natuurlijk aan mijn kant ook niet aan te tonen dat het krasje er al op zat bij aankoop, hoe zou ik dat moeten bewijzen?

Ik heb ook iets soortegelijks gehad met een Canon camera, bij filmpjes opnemen stond er op het display een wite streep, met foto's geen last van, echter was dit niet goed.

Vervolgens dus maar terug naar de MM. Ik heb daar dik 20 minuten gestaan, want ze bleven maar met smoezen komen, ja dat hoort zo, ik zie niks, blablabla, ik had allang zoiets van, tjah dan breng ik hem terug omdat hij niet bevalt, klaar, ook hierna bleven ze moeilijk doen...
Uiteindelijk hebben ze het apparaat retour genomen, ik heb in de winkel een andere gehaald, deze had nergens last van...
In beide gevallen controleerden ze de apparaat of er geen verdere gebreken waren (DVD speler dus wel).

Ik heb ook nadien eens wat terug gebracht, deze pakte ze niet eens uit! Werd gelijk retour genomen ,en er stond geen hond bij de servicebalie...

Is dus net wie je treft...

Begrijpelijk is het voor de MM lastig om steeds producten terug te nemen, maar aan de andere kant, het is mijn probleem niet! Ik begin geen winkel, dat hun kiezen om een winkel te nemen, hebben ze natuurlijk ook de keerzijde dat er wel eens wat terug komt.

Maar je kunt dus beter bij de MM iets kopen dan bij een webshop, als daar iets mee aan de hand is, zul je het product retour moeten sturen, als de shop niet in de buurt zit. De MM kun je gewoon zelf terugbrengen en het gelijk regelen aan de servicebalie...

Verder rest mij nog dat de MM helemaal niet goedkoop is, via de pricewatch zie je als snel dat de MM toch een stuk duurder kan zijn...
Voor 10 euro meer ga ik niet moelijk doen en haal ik zoiets in de MM, of ergens anders...
Maar als het verschil veel groter is dan bestel je misschien beter ergens op internet je product, maar dat is een afweging die je moet maken.

[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 01-02-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:11:
Goede tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

De ene werknemer neemt de regeltjes zo strict als een xhtml validator en een andere slikt alles. Dit heb je overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:06

racoon

mooowwww

Ik heb een keer een webcam gekocht, die bleek niet te werken kom ik daar, mocht ik hem niet terugbrengen omdat de doos er niet bijzat, ik terug 25km naar huis doo opgehaald, zegt de man die me toen hielp o die doos hebben we helemaal niet nodig.

Beetje vreemd dat de een dat wel nodig heeft en de andere niet.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:16

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik ook, maar dat was toen dom van me :/

Ik wou dus een mobiel met prepaid halen bij de MM. Dus ik pak de onderste van de hele rij (ofja, één van de ondersten). Bleek het zegeltje al verbroken te zijn (kon je niet zien omdat er zo'n rode hoes om heen zit), cq. iemand anders had hem al gebruikt. Natuurlijk direct weer terug, maar toch stom om mee te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 01-02-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rapture schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:00:
De ene werknemer neemt de regeltjes zo strict als een xhtml validator en een andere slikt alles. Dit heb je overal.
En om juist dat soort praktijken te voorkomen, zijn er regels opgesteld, genaamd "de Wet".

Het kan mijns inziens niet zo zijn, dat je zonder meer als een winkel zomaar een defect / beschadigd product weer mag verkopen?

Paar jaar terug had ik hetzelfde gezeik, maar dan met een DVD. Men wilde alleen de DVD toen niet ruilen, omdat de folie reeds open was. Hoe moet ik anders zien of een DVD / CD beschadigd is? :?

Sindsdien koop ik liever eigenlijk geen DVDs of CDs meer bij de MM in Utrecht.
racoon schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:04:
Ik heb een keer een webcam gekocht, die bleek niet te werken kom ik daar, mocht ik hem niet terugbrengen omdat de doos er niet bijzat, ik terug 25km naar huis doo opgehaald, zegt de man die me toen hielp o die doos hebben we helemaal niet nodig.

Beetje vreemd dat de een dat wel nodig heeft en de andere niet.
Het lijkt er ook op dat men bij MM geen uniforme regels of iets hebben, waardoor elke werknemen de klant op een uniforme wijze behandeld. Lijkt me prettiger als klant en als bedrijf zijnde: iedereen geeft eenzelfde visitekaartje naar de klant. Plus bij MM zitten veel parttimers, een oud klasgenoot van me werkt(e) daar toen ik nog studeerde. :)

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 01-02-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:54:
Ik vind dat MM teruggebrachte producten NIET als nieuw mag verkopen. Dat lijkt mij zelfs oplichting.

Dat zij een retourservice bieden is heel mooi, maar de nadelen die dat oplevert mogen niet op argeloze klanten afgewikkeld worden. Ze moeten hun reguliere prijzen dus verhogen, en de (geteste) retourgoederen met korting aanbieden.
Zoals ik al aangaf, heeft de retour garantie tot gevolg dat jij een product zou kunnen aanschaffen welke al een keer door iemand anders is aangeraakt. Er wordt echter wel met grote zorgvoldigheid gecontroleerd of het product echt compleet in nieuwstaat is voordat deze de winkel in gaat.
Mocht het gebeuren dat om een een of andere reden (afspraak met een verkoper) toch een product in de winkel beland die niet compleet nieuw is, dan zit hier een blauwe sticker op. Deze producten worden dan ook daadwerkelijk met korting verkocht! Dit komt echter zeer weinig voor, maar helemaal uit te sluiten is het niet.

Het kan idd zijn dat het ene filiaal wat strenger controleert dan het andere filiaal. Een vestigingsdirecteur bepaald uiteindelijk in overleg met zijn verkoopleiders en de verantwoordelijken voor de service wat het beleid is. Heel vaak is dit beleid een exacte copie van de door de Holding beschreven regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
GJtje schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:09:
Het lijkt er ook op dat men bij MM geen uniforme regels of iets hebben, waardoor elke werknemen de klant op een uniforme wijze behandeld. Lijkt me prettiger als klant en als bedrijf zijnde: iedereen geeft eenzelfde visitekaartje naar de klant. Plus bij MM zitten veel parttimers, een oud klasgenoot van me werkt(e) daar toen ik nog studeerde. :)
Regels worden vastgesteld door de Holding van MM/Saturn. Deze regels worden door alle filialen overgenomen, maar soms anders tot uitvoer gebracht. Filiaal A neemt wel laptops terug, en filiaal B doet dat niet. Wel is het zo dat de medewerkers in het filiaal allemaal dezelfde regels toe moeten passen. Strikt genomen moeten dit de regels zijn zoals beschreven zijn in de algemene verkoopvoorwaarden, maar soms bepaald een vestigingsdirecteur of een bepaalde regels gehanteerd gaat worden of niet..

Je moet het gewoon allemaal als losse winkels zien, enkel met dezelfde naam. Ze zijn allemaal op zichzelf aangewezen en bepalen allen hun eigen (prijs) beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:55
Een tijdje terug wilde ik bij de Saturn (Tilburg) een digitale camera kopen (Sony Alpha 300 DSLR) en uiteindelijk toch besloten maar niet te doen.

Er stond er namelijk nog maar één in het schap en hier zat een grote sticker op met het adres van de Saturn in Tilburg. Hier had ik toen al een naar onderbuik gevoel bij. Uiteindelijk aan de medewerkster gevraagd of deze eventueel al gerepareerd was en dit wist ze niet zeker te zeggen. Wel zei ze dat hij waarschijnlijk apart verzonden was... 8)7.. Yeah right!

Uiteindelijk een straat verderop bij de fotohandel gehaald. Scheelde uiteindelijk.. Schrik niet! 10 euro, want die was de Saturn duurder! Dus lesson learned, volgende keer eerst even goed rondkijken voordat ik de 'o-zo goedkope' Saturn of Mediamarkt binnenloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
MM heeft ook nog zoiets als laagste prijs garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
IJnte schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:12:
MM heeft ook nog zoiets als laagste prijs garantie ;)
Daar moet je dan wel weer moeite voor doen. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Ik ga vanavond maar ff heen, en als het me niet bevalt dan ruil ik de boel binnen 14 dagen of ik bestel ergens anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-08 14:10
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:54:
Ze moeten ze dan maar met korting verkopen? Met de toch al krappe marges op electronica. Dat zou een interessante handel opleveren: ik koop een digitale camera, gebruik 'm een paar dagen, breng 'm terug, MM moet dat ding met korting verkopen, maat van mij koopt dat ding met korting. Enz enz.
Als ze hun reguliere prijzen moeten verhogen is het binnenkort :w met de Media markt.

Ik heb zelf lang geleden bij een Office centre gewerkt en klanten komen producten terugbrengen omdat ze gewoon slecht weten wat ze nu eigenlijk gaan kopen en van je verwachten dat, ondanks dat de doos al weggepleurt is en het product overduidelijk gebruikt is je het product wel terugneemt. Of ze verwachten dat die cartridge die niet zo best past in hun printer weer terug kunnen brengen, terwijl er om het vak met printaccesoires plenty tabellen hangen met aanwijzingen voor het vinden van de juiste cartridge. (even om aan te geven hoever klanten soms denken te kunnen gaan en hoeveel tijd je aan dat soort toestanden kwijt bent)

Om al die producten die terugkomen te gaan testen mag je een extra mannetje gaan inhuren die al die meuk in een computer steekt en vervolgens uitvoerig test.

Ook al koop je een al gebruikt product, dan heb je nog steeds de volledige garantie uiteraard, en jij mag ook gewoon van die 14 dagen omruilgarantie gebruik maken.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Let er dan wel op dat het product niet beschadigd is!! Anders krijg je daar weer gedonder mee als je na 14 dagen terug komt. Zie je schade: Binnen 24 uur melden bij de klantenservice van het filiaal waar je het product gekocht hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Saab schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:36:
[...]

Ze moeten ze dan maar met korting verkopen? Met de toch al krappe marges op electronica. Dat zou een interessante handel opleveren: ik koop een digitale camera, gebruik 'm een paar dagen, breng 'm terug, MM moet dat ding met korting verkopen, maat van mij koopt dat ding met korting. Enz enz.
Dat is toch het probleem van de MM zelf, zij bieden de kans om spullen binnen 14 dagen retour te bregen. Dat is niet verplicht maar een bewuste keuze van MM.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik koop juist wel graag bij MM, juist omdat je het terug kunt brengen mocht het niet bevallen. Al een paar keer gedaan. Echter wel heel goed alles weer in de doos gedaan (kabeltjes opgerold met bindertje er omheen etc.). MM doet dan niet moeilijk.

Wel een keer een slechte ervaring gehad met een monitor. Eerste exemplaar dat ik kocht was gebruikt (zat stof op en was verkeerde kleur). Toen omgeruild en daarna nóg een gebruikte, die heel slordig in de doos zat en waarvan stroomkabel miste. Toen bij het volgende exemplaar maar samen met een verkoper de doos opengemaakt om te kijken of alles er echt zoals af-fabriek in zit ;) Maarja, in het vervolg let ik er gewoon zelf heel goed op dat de doos met originele tape/seal dicht zit. Dan kan er niet zoveel mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 16:03

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Waarom denkt iedereen dat de Mediamarkt hierin uniek is? Dit doet elke winkel, bv kopen op afstand veroorzaakt dit. Regelmatig zie je hier topics verschijnen over mensen die wat kopen en daar spijt van krijgen en het dan terug willen brengen (laatst nog iemand die een laptop gekocht had en toen opeens besloot dat hij helemaal geen laptop wilde 8)7 ). Al deze spullen zullen zoveel mogelijk gewoon het verkoopkanaal weer in gaan. Het gaat heus niet in de afvalcontainer of terug naar Japan/China/whereever.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mooi, aan de reactie hierboven is weinig toe te voegen. Ik verwacht dat dit in elke winkel wel gebeurt.

Wat ik wel erg jammer vind is dat in topics vaak wordt aanbevolen om bij de MM te kopen omdat het beleid daar zo fijn is voor de soms wat zeurderige Tweakers. Het lijkt dan ook nooit goed wat een winkelier, in dit geval de MM doet.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Met sommige fabrikanten is een regeling getroffen dat dozen/verpakkingen die open geweest zijn retour gestuurd kunnen worden voor herverpakking/creditatie. Neem bijvoorbeeld blisterverpakkingen, die zijn niet echt "netjes" te openen. Bij sommige merken kan de MM dit gewoon terug sturen :) Dit geldt dus zeker niet voor alles, maar er zijn uitzonderingen op. Juist door hun schaalgrootte kunnen ze dit soort afspraken maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Inmiddels heb ik een mooie camera gekocht, en aan de inhoud te zien was hij niet eerder gebruikt.
Bedankt voor de reacties allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 22:27
Ik heb zelf ooit eens een camera gekocht bij de MM.
Hier stonden nog foto's/filmpjes op van de ' vorige eigenaar'.
Een leuk dagje naar het strand, de hele familie was mee. Er zat nog zand op het display. :/

Ik vind het ook wel logisch dat MM een artikel weer gaat terugleggen. Ze willen nu eenmaal verkopen (zo best gaat het niet met ze).
Maar de manier waarop dit gedaan wordt is niet echt handig.
Zoals IJnte zei: "uiteraard na grondige inspectie". Doe dat dan ook!

Terugbrengen was overigens geen probleem.

But I thought YOU did the backups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 12:08
Als je iets uit een blister verpakking (die waar je MOET knippen) hebt gehaald kan je het niet meer ruilen bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
luckyjan schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:30:
Als je iets uit een blister verpakking (die waar je MOET knippen) hebt gehaald kan je het niet meer ruilen bij de mediamarkt.
Klopt tot op zekere hoogte. MM is geen ruilwinkel, dus niet alles wordt zomaar teruggenomen. Met een aantal merken heeft MM afspraken voor wat betreft retouren van blisterverpakkingen. Dit is dus niet met alle merken zo. Vaak is een blisterverpakking nog wel enigsinds normaal open te krijgen en dan kan het vaak nog verkocht worden bij van die actieweken/dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal kun je wel zien of een verpakking open geweest is of niet. Bijvoorbeeld Dect telefoons van Siemens zitten in een doos die niet meer normaal dichtgemaakt kan worden, je kunt dus echt zien dat ie open geweest is. Dit geldt voor meer producten. Veel DVD spelers e.d. zitten in dozen die gesealed zijn met tape. Je ziet wel eens een doos staan waarbij de tape kapot is, dan weet je genoeg. Ook de manier waarop iets is ingepakt kan vaak een aanwijzing zijn dat iets al is gebruikt. Het is namelijk best moeilijk iets in te pakken waarbij je niet ziet dat het al is gebruikt. Meestal kan alleen de importeur dat doen door een nieuwe verpakking erom heen te doen.

Overigens kun je ook bij webwinkels producten tegen komen die al zijn uitgepakt. I.t.t. de MM en andere fysieke winkels hebben webwinkels de wettelijke verplichting een product binnen 14 dagen terug te nemen. Bij de MM , Saturn etc... kun je dan tenminste zelf nog zien wat de staat van een doos is. Bij webwinkels zie je dat pas als het product al in huis is.
Pagina: 1