SOAP communicatie tussen Perl en Java

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:14
Beste Tweakers,

Heb een HTML pagina met daarin twee viewers. De eerste viewer is in Perl en zou een twee viewer (een Java applet) moeten aansturen. De Java viewer wordt geinitialiseerd bij het openen van de HTML en haalt o.a. info uit een database,
Nu zit ik met de communicatie tussen de Perl en Java applicatie. Ik zat te denken om dit via SOAP te doen via het volgende schema:

Perl -> SOAP message naar Java App Server
Java App Server -> ontvangt SOAP message en stuurt door naar
Java Applet Viewer -> ontvangt SOAP, maakt verbinding met database en laat iets zien.

Heb nu een Glassfish java application server draaien en de simpele hello world progjes werken. Nu browse ik door wat SOAP tutorials maar ik loop een beetje vast op het gedeelte waar de server het berichtje doorstuurt naar de Java Applet. Wat voor mechanisme kan ik hier het beste voor gebruiken? Andere tips zijn natuurlijk ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Ik heb op school een keer een kwartaal les in SOAP gehad.

Ik kan je een ding vertellen; Dit wil ik nooit meer. Het was wel onder C# wat extra lastig was mbt synchronisatie e.d., maar ik vind SOAP erg lastig om mee te werken.
We hebben toendertijd een boek voor aan moeten schaffen en ik zal even opzoek gaan naar de titel.

Ik vond SOAP persoonlijk echt niet lekker werken, maar het grote voordeel is wel (en wat dat betreft was je onderzoek goed) dat SOAP dus tussen alle programmeer talen en platforms werkt en dat maakt het juist ook een stuk lastiger :(

Je hoort nog van me betreffende de titel van het het boek!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Je wilt ook helemaal niet rechtstreeks met SOAP werken. Een normaal persoon gebruikt daar bestaande frameworks/componenten voor die een abstractie daarover aanbieden.
Ik kan me niet voorstellen dat er in de Java wereld daar geen componenten voor zijn,

Maargoed de TS had het ook niet over een probleem met het SOAP bericht. Maar meer over welk mechanisme hij gebruikt om het berichtje bij de java applet te krijgen.

Je hebt verschillende opties. Je zou de applet een verbinding met je server kunnen laten maken, welke de server op zijn beurt weer gebruikt om het bericht naar de applet te sturen.

Of je gebruikt een queue (tabel in een database ofzo) welke de applet om de zoveel tijd controleert of er nog nieuwe bericht voor hem zijn.

Misschien dat iemand anders nog andere oplossingen weet :)
Persoonlijk zou ik voor de eerste gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Raven op 02-02-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
D-Raven schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:25:
Je wilt ook helemaal niet rechtstreeks met SOAP werken. Een normaal persoon gebruikt daar bestaande frameworks/componenten voor die een abstractie daarover aanbieden.
Ik kan me niet voorstellen dat er in de Java wereld daar geen componenten voor zijn,

Maargoed de TS had het ook niet over een probleem met het SOAP bericht. Maar meer over welk mechanisme hij gebruikt om het berichtje bij de java applet te krijgen.

Je hebt verschillende opties. Je zou de applet een verbinding met je server kunnen laten maken, welke de server op zijn beurt weer gebruikt om het bericht naar de applet te sturen.

Of je gebruikt een queue (tabel in een database ofzo) welke de applet om de zoveel tijd controleert of er nog nieuwe bericht voor hem zijn.

Misschien dat iemand anders nog andere oplossingen weet :)
Persoonlijk zou ik voor de eerste gaan.
Thanks, wat je zegt, hoe krijg ik een bericht bij de applet. Het feit dat de berichtverstuurder vanuit Perl komt, maakt het voor mij lastig. Maar misschien dat ik een hybride kan maken;

Perl -> Soap berichtje richting server
Server -> ontvangt bericht, gooit bericht in Message Channel (via JMS ofzo?)
Java Client -> polt om de zoveel tijd de channel en haalt daar messages uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 08:36
toaomatis schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:54:
Ik kan je een ding vertellen; Dit wil ik nooit meer. Het was wel onder C# wat extra lastig was mbt synchronisatie e.d., maar ik vind SOAP erg lastig om mee te werken.
Dan doe je denk ik iets niet goed; in C# (mbv Visual Studio) is het echt een eitje: externe referentie toevoegen en de classes worden direct voor je aangemaakt en je merkt niet eens meer dat er een SOAP-laag aanwezig is, want je roept direct objecten aan.

Voor Java is er ook een dergelijke methodiek, gewoon even op google zoeken op SOAP en java en een bak met voorbeelden. Het idee dat een server een bericht terug stuurt gaat niet echt werken met SOAP, want dan moet je client ook een SOAP-Server zijn. Het idee is dat je een functie-aanroep doet op de SOAP-server en dat de functie een return object geeft, waar de response instaat.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik ben niet zo bekend met JMS maar ga voor jezelf wel even na of deze oplossing ook nog werkt als er X applets tegelijkertijd aan het pollen zijn op die channel.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Raven op 02-02-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Thanks all, we zijn nu zelfs de hokkiewokkie methode aan het bekijken of je niet rechtstreeks de applet tijdens runtime kunt beinvloeden.
Pagina: 1