[XPHome] ATI 4850 vreemde kuren/uitval

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 21:19
Beste allemaal.
Momenteel zit ik met een erg heftig en vervelend probleem m.b.t mijn videokaart: Sapphire 4850.

Wat is er aan de hand:
Mijn videokaart valt uit binnen 20 seconden in windows geboot te hebben.
Om even de situatie aan te geven: Stel ik zet mijn computer voor de eerste keer aan nu. Dan heb ik nog zo'n 20 seconden beeld in Windows voordat alles op zwart gaat.
Herstart ik vervolgens de computer om van dit probleem af te komen, dan krijg ik zelfs geen beeld vanaf het begin! Alles blijft zwart en mijn tft blijft om input zoeken.

Haal ik vervolgens de stroom van de computer af ( stekker eruit, aan uit knop indrukken en stekker er weer in) dan krijg ik WEL weer beeld! De tijd die hier tussen( uitzetten, stroom er vanaf en weer aanzetten) zit is erg kort, dus in geval van oververhitting kan dit geen rol spelen. ( in 20 seconden koelt hij niet af waardoor hij wel ineens boot)

De tijd dat ik beeld krijg is weer erg kort. Er komt een complete freeze te voorschijn die ongeveer 30 seconden aanhoudt, waarna het beeld daarna weer op zwart gaat!

Hier herhaald het hele verhaaltje zichzelf weer!

Pc informatie:
ASUS A8N-E
AMD 4400x2
2GB OCZ Spec ops
ATI sapphire 4850
2x Western Digital HDD
HIPER 580 watt

Noot: De 4850 is pas 1.5 maand oud!

Wat hier aan vooraf ging:
- Meldingen met; onvoldoende virtueel geheugen ( waarschijnlijk opgelost door virtueel geheugen anders te zetten)

- Onverwachte freezes
- BSOD met daarin stuurprogrammafouten
0X000000EA
ATI2DVAG ( Bezig met starten van fysike geheugen... nog iets..)

Wat heb ik gedaan:
Alle overtollige hardware verwijderd. Omstebeurd mijn Ram geheugen eruit gehaald en daarmee opgestart.
Memtest geprobeerd vanuit Windows zelf -> freeze
Gegoogled op mijn stopcodes

Wat ga ik nog proberen

Vanaf Ubuntu opstarten en kijken wat er dan gebeurd.

Wat is hier aan de hand en wat kan ik doen om dit op te lossen? Mijn methodes zijn een beetje op. Ik heb hier niet de mogelijkheid om het in een andere pc te proberen met mijn kaart, of er een andere in te stoppen.

Branden is ook erg lastig..ivm live cd's etc etc.

Anybody? Ik weet dus ook niet of het VB is of WC of een ander subforum daar ik niet weet waar ik zoeken moet :)

Wat het wellicht kan zijn!
Ik zit hier met ongeaarde stopcontacten ( zit op kamers dus niks aan te doen)
Af en toe heb ik dus een ontlading als ik de achterkant van mn pc aanraakte. Dit had ik NIET aan de usb poorten etc, maar alleen aan de achterkant van de pc.
Schok was ook niet echt groot, alleen een kleine tik. Heeft dit iets kunnen mollen?

[ Voor 9% gewijzigd door Tomino op 01-02-2009 16:39 ]

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 16:08
Check de elco's van je moederbord eens, als die open zijn of bol staan is je moederbord kapot.

Wat je ook kan proberen is even een andere partitie maken (of andere hdd, wat jij wil) en even een nieuwe windows erop zetten.
Is het probleem daarmee opgelost ? zit het dus in je OS install

• Tomino
Bedankt voor je antwoord, Elco's had ik inderdaad nog niet aan gedacht!
Met zaklamp uitgebreid bekeken, maar ze zien er nog allemaal stralend schoon en vlak uit!

Omdat ik hier alleen een netbook heb, even de windows 7 beta aan het installeren en op een USB drive aan het zetten. Die zal ik eens installeren en kijken of dat beter is.. Als hij tijdens de setup al uitvalt.. Wat dan?

Top, gaan we proberen!

[ Voor 5% gewijzigd door Tomino op 01-02-2009 14:49 ]

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
Tomino schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:22:
Bedankt voor je antwoord, Elco's had ik inderdaad nog niet aan gedacht!
Met zaklamp uitgebreid bekeken, maar ze zien er nog allemaal stralend schoon en vlak uit!

Omdat ik hier alleen een netbook heb, even de windows 7 beta aan het installeren en op een USB drive aan het zetten. Die zal ik eens installeren en kijken of dat beter is.. Als hij tijdens de setup al uitvalt.. Wat dan?
Dan heb je bijna zeker geconstateerd dat je een hardware probleem hebt.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je hebt heel toevallig niets overgeklokt aan je systeem?

• Tomino
Noppes :) Alles stock!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 00:52
Hoe zit je scherm aan gesloten? DVI of VGA? Als je beide heb, zou ik een andere aansluiting proberen.

• Splinter Cell
  • Laatst online: 13-05 15:05

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hoeveel watt voeding heb je er in hangen?

• Tomino
THE_FIREFOX schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:11:
Hoe zit je scherm aan gesloten? DVI of VGA? Als je beide heb, zou ik een andere aansluiting proberen.
Dat kan ik helaas nu niet proberen. Heb geen VGA kabel hier om op mijn 930BF aan te sluiten. Want die heeft dus ook een VGA aansluiting!
Splinter Cell schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:12:
Hoeveel watt voeding heb je er in hangen?
Hiper Modulair 580Watt als ik me niet vergis!

Af en toe heb ik dus een ontlading als ik de achterkant van mn pc aanraakte. Dit had ik NIET aan de usb poorten etc, maar alleen aan de achterkant van de pc.
Schok was ook niet echt groot, alleen een kleine tik. Heeft dit iets kunnen mollen?

[ Voor 24% gewijzigd door Tomino op 01-02-2009 15:21 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 20:44

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Tomino schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:44:
, dus in geval van oververhitting kan dit geen rol spelen. ( in 20 seconden koelt hij niet af waardoor hij wel ineens boot)
meten = weten.
Sorry maar je roept klinkklare onzin, een GPU koelt binnen 20 seconden wel heel snel af hoor, de mijne gaat bijv binnen 20 sec van 60 naar 43 ;)
dus dan kan ik me goed voorstellen dat de jouwe bij wijze van van 100 naar 80 gaat waardoor hij weer even boot

Je probleem klinkt mij iig als oververhitting in de oren, en ik snap niet dat je dat zomaar wegwuift zonder het gemeten te hebben.
Een GPU koelt HEEL snel af ;)
Alles kan, nogmaals, meten = weten, duw eens een andere gfx kaart in de pc ;)
al lijkt het me niet dat er wat gesloopt is
Tomino schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:24:
Hmm, dat verhaal gaat niet meer op.

Net mn pc een uur uitgehad, en hij geeft nu vanaf begin af aan al geen beeld meer :/ Lees: geen beeld = wel input want m'n tft gaat niet in standby en gaat ook niet zoeken op andere poorten, maar het scherm blijft gewoon zwart!
Dan kan je kaart nu helemaal doorgebrand zijn door onvoldoende koeling...
Nogmaals, probeer even een andere gfx, desnoods een pci kaartje.

[ Voor 71% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-02-2009 15:26 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Tomino

Net mn pc een uur uitgehad, en hij geeft nu vanaf begin af aan al geen beeld meer :/ Lees: geen beeld = wel input want m'n tft gaat niet in standby en gaat ook niet zoeken op andere poorten, maar het scherm blijft gewoon zwart!
Nu weer wel. Ik time even hoe lang hij aanblijft! -> niet verder dan windows laden dus..

[ Voor 54% gewijzigd door Tomino op 01-02-2009 15:28 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Tomino schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:24:

Nu weer wel. Ik time even hoe lang hij aanblijft! -> niet verder dan windows laden dus..
Lees nou eens even mijn reply!

kap nou eens met die gfx te booten, en duw er even een andere in ---> probleem weg? kaart word te heet!

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-02-2009 15:30 ]

• Tomino
Uit de SP:
Wat is hier aan de hand en wat kan ik doen om dit op te lossen? Mijn methodes zijn een beetje op. Ik heb hier niet de mogelijkheid om het in een andere pc te proberen met mijn kaart, of er een andere in te stoppen.
Dus, dat wordt even ergens vandaan een pci kaartje sprokkelen.. * omgeving wateringen den haag iemand een doosje met oude..?

Alhoewel ik me amper kan voorstellen dat hij te heet wordt. Mede door die BSOD's.. Kast staat hier open, kamertemps zijn laag en ik heb nog never nooit een te warme kast gehad. Bijvoorbeeld 3 dagen geleden nog COD4 gespeeld op High settings..

[ Voor 25% gewijzigd door Tomino op 01-02-2009 15:33 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Tomino schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:32:
Uit de SP:
[...]

Dus, dat wordt even ergens vandaan een pci kaartje sprokkelen.. * omgeving wateringen den haag iemand een doosje met oude..?
ja goed, maar je probleem omschrijving laat toch duidelijk merken dat er iets heet loopt, waarom zou hij anders na een tijdje stilstaan weer wel booten ;) (omdat hij dus afgekoelt is)

1. Draait de fan op die kaart?
2. Zit er een extra power connecter op, en nog belangrijker zit deze aangesloten?

Het klinkt mij in de oren alsof het mem/core van je gpu gewoon heet word, ik verwacht dan eerder je core omdat deze namelijk heel rap afkoelt.

[ Voor 19% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-02-2009 15:35 ]

• Tomino
1. Ja
2. Ja ;)

Normaal doet de fan in het begin wat wisselen tussen snelheden tijdens het booten. Nu doet hij dit niet, en blijft hij direct op 1 snelheid draaien ( wel hard in ieder geval). Wellicht duidt dat op iets?

[ Voor 90% gewijzigd door Tomino op 01-02-2009 15:36 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Tomino schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:35:
1. Ja
2. Ja ;)

Normaal doet de fan in het begin wat wisselen tussen snelheden tijdens het booten. Nu doet hij dit niet, en blijft hij direct op 1 snelheid draaien ( wel hard in ieder geval). Wellicht duidt dat op iets?
open deur : hij heeft het warm ? :o

Maar goed, je komt er pas achter of je kaart de culprit is door een andere erin te duwen.
Ik las dat de kaart nog niet zo oud is, dus je kunt hem goed RMA doen.

• Tomino
We zijn verder!

Mijn rode lampje gaat ineens branden toen ik net weer probeerde om hem aan te zetten ( wilde ff booten met ubuntu) Lampje op mn 4850!

Dat duidt op iets.. momenteel aan het uitzoeken wat!
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=72385

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Tomino schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:41:
We zijn verder!

Mijn rode lampje gaat ineens branden toen ik net weer probeerde om hem aan te zetten ( wilde ff booten met ubuntu) Lampje op mn 4850!

Dat duidt op iets.. momenteel aan het uitzoeken wat!
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=72385
Dat betekent dat het kaartje te weinig power krijgt (op de 2900xt iig, zal wel hetzelfde zijn op die kaart), even een andere PSU proberen dus, grote kans dat het daar aan ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door tjtristan op 01-02-2009 17:07 ]

http://specs.tweak.to/15535

• Tomino
In die richting begin ik het nu ook te zoeken..

Kan dat met dit te maken hebben? Ik vrees van wel..

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Volgens mij hoort dat rode lampje altijd even aan te gaan, dat doet hij hier wel iig.
Als je je pc nou gewoon in de bios laat staan, gaat ie dan ook uit? Dat blauwe scherm met ATI2DVAG duid op iets met de drivers...

• Tomino
Het lampje blijft dus branden, en dat is NIET goed!
Overigens kom ik nu niet eens meer in de bios ;)

Morgen of overmorgen ga ik ergens een nieuwe voeding proberen te scoren/lenen.

Ook koop ik een oude 6800gt zodat ik dat ook kan testen!

[ Voor 41% gewijzigd door Tomino op 01-02-2009 18:44 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zou je niet beter een oud ATi-kaartje halen? Ivm driverconflicten ;)

• Tomino
Prima idee inderdaad.

Via marktplaats een 3540 gekocht als de verkoper reageert, nu alleen nog een voeding.. denk dat het toch het slimste is om een nieuwe te kopen, mocht dat het probleem oplossen mooi, niet dan wordt het met verlies doorverkopen...

Nu mijn voeding het klaarblijkelijk begeven heeft, denkt iemand dat het wellicht toch ligt aan de statische electriciteit hier? Zie vorige berichten daarover..?

[ Voor 19% gewijzigd door Tomino op 01-02-2009 19:22 ]

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 13-05 00:52
Tomino schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:22:
Nu mijn voeding het klaarblijkelijk begeven heeft, denkt iemand dat het wellicht toch ligt aan de statische electriciteit hier? Zie vorige berichten daarover..?
Die kans is zeer klein, het is eerder ouder dom of een maandag product. Als er nog garantie op de voeding zit zou ik hem aanmelden voor garantie of anders bij een kennis een voeding lenen.

Heb je geprobeerd om een andere pci-e voeding stekker van je voeding te pakken?

• Tomino
Nee, die heb ik hier niet.. ligt allemaal thuis en zit nu op m'n kamer. Ook al moet je zulke dingen uitsluiten.. het lijkt me VRIJ sterk dat het daar aan ligt. Die kabel van mn PCI uitgang op de voeding is er 1x opgegaan en er al 2 jaar niet afgeweest.. :)

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Tomino schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:22:
Prima idee inderdaad.

Via marktplaats een 3540 gekocht als de verkoper reageert, nu alleen nog een voeding.. denk dat het toch het slimste is om een nieuwe te kopen, mocht dat het probleem oplossen mooi, niet dan wordt het met verlies doorverkopen...

nogmaals meten = weten!
je maakt allemaal aannames, zonder het daadwerkelijk getest te hebben, iemand roept, je voeding, en jij slaat aan de koop, moet je verder zelf weten, maar nogmaals meten = weten.
Meet de voeding eens door, dan weet je wat het probleem is.

• Tomino
I know, maar als ik die optie hier naast me had liggen had ik het graag gedaan! Ik heb hier geen multimeter, nog nooit gebruikt overigens. Dus die zon gaat niet op voor mij..

Dus, toch eerst die manier proberen, dwz naar een winkel toegaan en hem daar door te laten meten..?

• Tomino
Momenteel heb ik wat spullen kunnen bemachtigen!

Er zit nu een 6200SE ( nvidia dat wel) in, en daarmee boot mijn PC prima! wel veilige modus ivm drivers ofc!
Het ligt dus OF aan de voeding die mijn 12v lijn niet trekt, of mijn 4850 die gewoon echt meesterlijk gaar is!

Helaas, de 6200 hangt OOK!

Ik kan gewoon niet in de buurt een multimeter of een andere voeding scoren. Een vergelijkbare kaart zoals een 4850 ook niet. Ik ga dat ook niet op de bonnefooi aanschaffen en dan weer met verlies verkopen.

Beetje uit het veld geslagen atm, weet niet echt meer wat ik nu moet doen..

Speedfan geeft wel goede waardes aan op mn voltages. mn 12+ lijn schommelt tussen 11.97 en 12.03, prima dus..!

[ Voor 14% gewijzigd door Tomino op 02-02-2009 16:51 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Tomino schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:13:
Momenteel heb ik wat spullen kunnen bemachtigen!

Er zit nu een 6200SE ( nvidia dat wel) in, en daarmee boot mijn PC prima! wel veilige modus ivm drivers ofc!
Het ligt dus OF aan de voeding die mijn 12v lijn niet trekt, of mijn 4850 die gewoon echt meesterlijk gaar is!

Ik kan gewoon niet in de buurt een multimeter of een andere voeding scoren. Een vergelijkbare kaart zoals een 4850 ook niet. Ik ga dat ook niet op de bonnefooi aanschaffen en dan weer met verlies verkopen.

Beetje uit het veld geslagen atm, weet niet echt meer wat ik nu moet doen..

Speedfan geeft wel goede waardes aan op mn voltages. mn 12+ lijn schommelt tussen 11.97 en 12.03, prima dus..!
Aan de hand van de rode led, en afgaand op wat anderen hier zeggen zou het de voeding kunnen zijn.

Afgaand op je symptonen denk ik gewoon aan een kaart die heet loopt :S

Ik persoonlijk zou de kaart gewoon RMA-en.

• Tomino
Helaas, zelfs met de 6200 blijft m'n systeem hangen! Andere voeding er in dus!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Het kan natuurlijk ook je moederbord zijn, klinkt misschien raar maar als die niet fijn meer zijn gebeuren er de raarste dingen (Heb op een RMA afdeling stage gelopen, en je komt de gekste dingen tegen welke het mobo blijken te zijn...).

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

spNk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:57:
Het kan natuurlijk ook je moederbord zijn, klinkt misschien raar maar als die niet fijn meer zijn gebeuren er de raarste dingen (Heb op een RMA afdeling stage gelopen, en je komt de gekste dingen tegen welke het mobo blijken te zijn...).
Het kan uiteraard vanalles zijn.... nogmaals , meten = weten.

• Tomino
CrankyGamerOG schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:58:
[...]

Het kan uiteraard vanalles zijn.... nogmaals , meten = weten.
Klopt, en daarop heb ik al tig keer gereageerd dat dat niet tot mijn beschikking ligt atm!

Voor de goede orde, morgen naar de mycom hier in Den Haag, die nemen voedingen terug die gebruikt zijn. Als deze de poblemen niet oplost wordt m'n pc weggebracht. Helaas gewoon NIET de hardware liggen hier waarmee ik het kan verwisselen/uitsluiten!

Hopelijk is de oplossing de voeding!

• Tomino
Update!

Nieuwe voeding gehaald bij de mycom net. Corsair 520 modulair.

1 guess, zelfde probleem. eerste keer blijft hij al op de POST hangen, daarna een reset geeft niet eens beeld meer.

Voeding is dus uitgesloten. Videokaart/mobo up next?

Verwijderd

Serieus, dat is echt het enige wat je zegt, en wel 20x, terwijl hij de eerste keer ook al gezegd heeft dat hij geen multimeter heeft en voor de rest wel dingen heeft geprobeerd. Zeg dan tenminste wat hij moet meten

Ik gok gewoon op moederbord.

(multimeter kost vrijwel niks bij de action..)

• Tomino
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:15:
[...]

Serieus, dat is echt het enige wat je zegt, en wel 20x, terwijl hij de eerste keer ook al gezegd heeft dat hij geen multimeter heeft en voor de rest wel dingen heeft geprobeerd. Zeg dan tenminste wat hij moet meten

Ik was dus niet de enige die dat dacht.
Probleem nu is, ik kan hier in regio Den haag amper aan een nieuw/2ehands S939 bordje komen. In de V&A staat er niet echt iets, marktplaats ook niet. En alle winkels proesten een beetje als ik het vraag. Atm is dat even het probleem!

Verwijderd

Je zou kunnen overwegen om dan gewoon een AM2+ bordje te nemen, die hebben nog wel een toekomst, en zijn ook niet duur. Je moet dan wel een processor erbij kopen, dat klopt.. Maar ik denk dat het zich uiteindelijk wel terugverdient.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 17:30

boesOne

meuh

Tomino schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:19:
[...]

Ik was dus niet de enige die dat dacht.
Probleem nu is, ik kan hier in regio Den haag amper aan een nieuw/2ehands S939 bordje komen. In de V&A staat er niet echt iets, marktplaats ook niet. En alle winkels proesten een beetje als ik het vraag. Atm is dat even het probleem!
Is het niet een optie om die kaart ff bij de buurman/neefje/maat/vriendin in pc te hangen en te checken of ie het doet?

edit: ahh forget it.. 6200 dut'ook niet.. nieuw bord dus. Of cpu brak..

[ Voor 6% gewijzigd door boesOne op 03-02-2009 13:26 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Tomino
Optie is er niet, zit momenteel op kamers en ik kan dus niet even twee straten verderop iets fixen.

Wat me trouwens te binnen schiet, als het het mobo is, kan die je videokaart slopen?
Want eerst begaf mijn 7900GT het, waar ik dus nu ook aan ga twijfelen, en nu dit weer.
Na, ik trek verkeerde conclusies.

Ik ga even heel hard nadenken over wat nu te doen..

Sorry dat ik zo in mn eigen topic post maar het is niet anders|

Het lampje brand op mijn 4850 zodra ik hem aan doe. Het kan niet de voeding zijn, maar wat betekend het lampje dan wel..? Ik heb deze link gevonden:http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=72385

Echter word ik daar niet echt wijzer van..

Wat ik ook merk is dat mn Harde schijven zeg maar niet door starten zoals hij dat doet als Windows start. Dat zou toch eigenlijk wel moeten, ondanks dat er geen beeld is? /freeze ( wat ik dan niet zie omdat ik geen beeld heb?)

[ Voor 45% gewijzigd door Tomino op 03-02-2009 14:41 ]

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:46
Ik heb ook al een keer allerhande video-narigheid gehad en uiteindelijke bleek het toch het moederbord te zijn. (Was ook een Asus bord overigens... ik koop die dingen niet meer...)

Ik weet niet hoe goed je in de slappe was zit en of je per se Intel of AMD wil hebben, maar een AM2+ mobotje met een dual core AMD en twee reepjes geheugen kosten nu ook niet echt veel meer. Voor 100 euro ben je waarschijnlijk klaar en van het gemekker af!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Heb je trouwens al geprobeerd om je kaart in het 2e pci slot te testen.

|2600k|Asus 290|

• Tomino
Ik heb geen SLI bordje ;)

Ik heb nu contact met iemand van de V&A, een S939 bordje voor 37 euro. Hopelijk is het daarmee klaar!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:15:
[...]

serieus is dat idd het enigste wat ik zeg, want zonder het te TESTEN kun je wel blijven gokken, maar dan kom je nog nergens toch ;)
Iedereen kan wel gewoon iets roepen kwa onderdeel want het kan bijna overal aan liggen dat die uitvalt toch ? ;)
CPU,MB,GPU,PSU

Verwijderd

Tomino schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:11:
Ik heb geen SLI bordje ;)

Ik heb nu contact met iemand van de V&A, een S939 bordje voor 37 euro. Hopelijk is het daarmee klaar!
Ik zou niet zo veel geld in ie oude troep steken maar je moet het zelf weten.

Koop anders gewoon een am2+ mobo, een nieuwe cpu en 2 dimms en je hebt ook nog een goede pc. Misschien vormt je cpu zoieso wel een bottleneck voor je hd 4850 (hopen dat hij niet stuk is). Die mobo's zijn ook heel goedkoop (scheelt niet veel met wat jij koopt). Voor 40 euro heb je er een bij azerty (er zit zelfs al een grafa in (min of meer))!

Heel goed dat je de moed erin houdt! Dit soort problemen kunnen erg demotiverend zijn :|

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 18:35 ]

• Tomino
Klopt, maar voor die 35 euro wil ik die gok nog wel wagen. Dat is het enige dan wat het me tot nu toe gekost heeft. En een S939 bordje is nog erg handig voor andere doeleinden mocht hij het niet doen.

Als dit het probleem oplost is het natuurlijk prima en heeft het me niet veel geld gekost. Mocht het mobo het nog niet oplossen dan wordt het inderdaad een nieuw setje..
Echter, hoe kom je erachter vanaf welke cpu's het zeg maar niet te veel mijn videokaart tegenhoud. Moet ik dan denken aan een 6000+ X2? bijvoorbeeld?

Verwijderd

gewoon am2+ moederbord en dan kun je kiezen uit bijv. 790x, 790fx en 790 gx. Er zijn nog veel goedkopere types.
Het ligt er helemaal aan hoeveel geld je wilt uitgeven. Je zou ook voor intel kunnen gaan bijv. en dan een (goede) quad core (q9550 bijv.) nemen. Heb je minder geld dan zou ik zelf voor een intel duo core E8400 gaan. Nog steeds geweldig in games en betaalbaar.

Je kunt ook voor een amd quad core (wel phenom 2) gaan. Deze zijn geweldig in desktop applicaties en schijnen ook zeker niet slecht te zijn in gamen.
http://www.techspot.com/r...m2-x4-940-920/page12.html

Dit kan ik je aanraden voor een amd pc
http://azerty.nl/winkelma...5D=1&product%5B59420%5D=1

Het is zeker niet veel duurder dan duo core maar presteert beter. Je zou erover kunnen denken om in plaats van de phenom 920 voor een phenom 940 te gaan maar je kunt de 920 natuurlijk zelf later ook nog overklokken.
Pagina: 1