Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP/Ubuntu]GRUB Error 22

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb laast de partie van Ubuntu verwijderd. maar nu als ik mijn pc opstart krijg ik GRUB Error 22.

weet iemand hoe je dit moet oplossen? en zo ja hoe?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:30:
weet iemand hoe je dit moet oplossen? en zo ja hoe?
Ja, maar waar heb je zelf al naar gekeken - enkel de partitie verwijderen is niet genoeg, er is ook nog zoiets als een bootloader zoals je merkt.

[Google=grub error 22] zou het minste wel zijn wat je zelf kan doen voor je een topic opent, en als je dat gedaan had was je namelijk ook
https://answers.launchpad...source/grub/+question/749 tegen gekomen :)

Oftewel: fix je MBR met de recovery console van XP? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik weet nu hoe ik in de recovery console kan komen maar als ik er eenmaal inzit vraagt hij om administrator wachtwoord. moet ik dan het wachtwoord van het enigste account invullen? en als ik dat doe staat er fout wachtwoord.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik ook invul hij zegt telkens fout wachtwoord

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:39:
wat ik ook invul hij zegt telkens fout wachtwoord
Laat het paswoord eens leeg, dus druk gewoon op Enter ?

Die error komt omdat GRUB een onderdeel van Ubuntu is, en dus geïnstalleerd staat in de MBR.
Als je dan Ubuntu verwijderd, dan staat GRUb nog altijd in de MBR, maar kan die geen Ubuntu meer vinden.
Logisch dat hij dan een error geeft ;)

Wat vond je trouwens niet leuk aan Ubuntu, dat je het er hebt af gegooid, altijd handig om te vermelden, dan kan ik het doorgeven om eventueel aan te passen...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.